T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 listopada 2017, 17:47
Posty: 9
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich
mam problem, mianowicie pompa nie podaje paliwa na wtryski i tu moje pytanie jakie moga byc tego przyczyny ? z góry dziekuje za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 listopada 2017, 11:35 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Zawor elektromechaniczny tzw. gaszący jest sprawny ? Dostaje napięcie po stacyjce ? Jest na gorze pompy.



Za ten wpis autor peters podziękował: maniek12 (środa, 15 listopada 2017, 23:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 09:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 listopada 2017, 17:47
Posty: 9
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
nie wiem czy jest sprawny jak go sprawdzic ? napiecie jest


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 10:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zacznij od podpięcia VAGa i zrobienia chociaż wstępnej diagnozy aby wykluczyć usterki elektryki lub elektroniki. Potem można szukać dalej. Może immo padło, może zawór, a może pompa itd.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: maniek12 (środa, 15 listopada 2017, 23:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 11:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
maniek12 napisał(a):
nie wiem czy jest sprawny jak go sprawdzic ? napiecie jest


Potrzebne dwie osoby i dobry sluch. Choc w TDI pracuje tak cicho ze sprawdzenie dochodzącego napiecia powinno wystarczyc aby postawic diagnoze ze dziala czy nie.
Jesli masz jakis program to podepnij i sprawdz jak pisze kolega wyzej.
Przewody na wtryskach odkreciles i nic nie podaje pompa ? Pewnie do regeneracji lub wymiany. Nie przesadzajac oczywiscie.
Jeszcze bym sprawdzil zasilanie ECU przez bezpiecznik.



Za ten wpis autor peters podziękował: maniek12 (środa, 15 listopada 2017, 23:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 listopada 2017, 17:47
Posty: 9
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
podpiac nie mam mozliwosci. pompa w ogóle nie podaje, paliwo do miej dochodzi, co ciekawe jak nie chcial odpalic wzielem go na pych i zapalil. jak sprawdzic zasilanie ECU ? nie znam za bardzo sie na elektryce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 13:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Musisz się podłączyć, to są silniki sterowane elektronicznie i nie da się ich naprawiać tylko przy pomocy klucza i młotka. Chyba, że zaczniesz wymieniać metodą chybił trafił podzespoły. Wracając do palenia na pych do sprawdzenia czujnik wtrysku sterującego i czujnik położenia wału - tego inaczej jak Vagiem nie sprawdzisz. Przy braku zasilania ECU po przekręceniu kluczyka nie zapala się sprężynka świec żarowych.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: maniek12 (środa, 15 listopada 2017, 23:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 13:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 listopada 2017, 17:47
Posty: 9
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
dobra podlece do elektryka zeby mi to sprawdził. kontrolka od świec sie swieci dzieki za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 21:52 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Problem tkwi gdzies w osprzecie. Napisz czy jak odkrecisz przewody od wtryskow to nie idzie wcale paliwo ? Czy problem jest z zapaleniem auta ?



Za ten wpis autor peters podziękował: maniek12 (środa, 15 listopada 2017, 23:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 14:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 listopada 2017, 17:47
Posty: 9
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
sprawdzilem chyba wszystko. paliwo wogóle nie idzie. ałto nie pali wogóle


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 14:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Problem wyjmowania pompy wtryskowej wydzieliłem do oddzielnego wątku. Następnym razem steraj się nie mieszać kilku spraw w jednym wątku.
viewtopic.php?f=6&t=15610&p=195255#p195255


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: maniek12 (środa, 15 listopada 2017, 23:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 15:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 listopada 2017, 17:47
Posty: 9
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za wskazówki i przepraszam za problem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 15:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Uzupelnij swoj profil. Wyjecie pompy to ostatecznosc. Najpierw na 101% trzeba sie upewnic czy to na pewno pompa klekla. Zlap kogos z pobliza twojego miejsca zamieszkania I ogarnie temat w 2 h. Pompa nie siada tak w 5 minut.



Za ten wpis autor peters podziękował: maniek12 (środa, 15 listopada 2017, 23:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 listopada 2017, 17:47
Posty: 9
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
sprawdziłem wszystko co sam mogłem tylko podłączenie VAG-a pozostało a nikt nie chce przyjechać
i co mogło sie stać zawór sprawny na pompie paliwo dochodzi rozrząd ok pasek na pompie ok wszystko sie zgadza a paliwo na wtryski nie idzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 09:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zawsze zostaje najgorsze czyli pompa w środku ale sama pompa musi mieć zasilanie swoich elementów jest elektronicznie sterowana, a bez tego też nie ruszy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 09:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Napisz skąd jesteś, może w pobliżu Ciebie jest jakiś forumowicz z VAGiem, to pomoże.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 12:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 listopada 2017, 17:47
Posty: 9
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
wlasnie wydaje mi sie ze to sterowanie tu bedzie problem. mieszkam 20 km od Gniezna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 listopada 2017, 16:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
No widzisz . Jechalem przez Gniezno wczoraj. Dzis juz jestem poza Pl. Cos tam zawsze bym Ci podpowiedzial.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 marca 2018, 12:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 03:11
Posty: 8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Podłącze się pod temat, bo problem jest zbliżony (dotyczy 2.5 TDI-AXG).
Silnik nie daje się odpalić - na "plaku" pracuje więc jakieś tam sprężanie jest. Rozrząd sprawdzony i ustawiony (na pompie, wałku i kole zam. znaki się pokrywają). Filtr paliwa wymieniony i zalany, zasilanie do zaworu odcinającego dociera, sam zawór sprawny.
Teraz kilka pytań:
- pompa zdaje się nie podaje paliwa na wtryski (po ich odkręceniu lekko wypływa tylko paliwo) - czy tak może być, czy wysokie ciśnienie powinno być już przy kręceniu rozrusznikiem?
- paliwo nie leci z powrotu pompy przy kręceniu silnika - czy tak powinno być, po dwóch próbach zapalenia wyleciało tamtędy kila kropli paliwa?
- czy jeśli kąt byłby lekko przestawiony (wtrysku) to po odpaleniu "plakiem" powinien pracować?

Pompa nie była sprawdzana na zegar, tylko na znaki więc nie jest super precyzyjnie ale po plaku powinien chodzić (w moim starym 1Z się to udawało).

Dziś jeszcze spróbujemy podać paliwo "na krótko" ale nie wiemy już gdzie szukać problemu. Pompa padła by tak nagle, bo kilka dni wcześniej odpalał normalnie.

Przy okazji - czy pompa w T4 ma filtr wstępny w samej pompie czy tylko jest ten filtr paliwa za reflektorem? Ktoś posiada może link do katalogu Boscha gdzie widać "eksplodowany" rysunek pompy wraz z opisem części?



Za ten wpis autor radekrp90 podziękował: t4sub (wtorek, 30 lipca 2019, 14:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 marca 2018, 15:42 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jak ktos zmienial rozrzad tak jak ja to teraz u siebie robie i rozregulował kat wtrysku auto nie bedzie palic. To sa pompy czule na male ruchy "+"-" ze niewidocznie deczko przestawic i auto przestanie palic. Na znaki ja ustawilem czyli (znak na kole zamachowym,linial na walek rozrzadu i pompa wtryskowa na znak) i auto nie palilo. Musialem lekko ruszyc w jedno strone.( nie pamietam w ktora,metoda prób i błędów) Koniecznie potrzebny Vag com aby podejrzy gdzie jest kat wtrysku.
Paliwo na powrocie bedzie szlo i wiecej jak silnik osiagnie wyzsze obroty. Na rozrzuszniku znikoma ilosc lub wcale.

Zależy co bylo robione lub co robiliście,bo to informacja na wage złota.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB