T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 12:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 03:11
Posty: 8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Pękł napinacz pompy (ten przedni), założyliśmy nowy. Pompa tak jak piszesz na "zero" na znaki i kicha. Dziś spróbuję jeszcze raz zdemontować pasek i ustawić lekko wyprzedzony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 14:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czy jak pękła rolka to pasek spadł, chodzi o to czy wał się kręcił, a pompa stała. Jesli tak to musisz pamiętać, że znak na pompie zgrywa się ze znakiem na wale co jego dwa obroty. Może być tak, że pompę trzeba zostawić na znaku, a wałem zrobić pełen obrót aż znowu stanie na znaku.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 15:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Dodam jeszcze, że nie zawsze pompa musi byc na znaki aby silnik chodził. U mnie przestawiona o 1 ząbek i to nie jest jedyny przypadek na tym forum.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 15:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 03:11
Posty: 8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
W którą stronę - zgodnie z ruchem (czyli jak dobrze sobie to przetwarzam przyspieszenie zapłonu co by było logiczne) czy opóźniony?

Co do paska nie spadł - przeskoczył o około 3-4 ząbki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 18:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Niestety ale nie pamiętam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 03:11
Posty: 8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Niestety, obrót wału o 180*, przyspieszenie pompy ani inne egzorcyzmy nie pozwoliły uruchomić silnika. Auto zostaje odstawione do mechanika, bo nasze pomysły się skończyły :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 22:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
wał to musi się obrócić o 360 stopni.
jeden pełny obrót wału, to pół obrotu koła pompy


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 23:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 grudnia 2010, 03:11
Posty: 8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Wiem - sprawdzaliśmy czy przypadkiem podczas szukania miejsca gdzie jest znak na kole, nie przekręciliśmy wału o jeden obrót za daleko (pasek z pompy był wtedy zdemontowany). Ale nawet i ten zabieg nic nie poprawił.

EDIT: co do tych 180* to pisząc wał miałem na myśli stale pompę, a nie wał korbowy - za bardzo skróciłem, ale klawisze się szybciej wciskają niż myśli płyną ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 lipca 2019, 15:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 29 lipca 2019, 15:09
Posty: 5
model: t4
silnik: 2.5 acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Ponieważ mam dokładnie ten sam problem co radekrp90, chciałem się dowiedzieć czy został on rozwiązany i co to było. Dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 lipca 2019, 20:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Wał na zero, wałek na blokadzie, pompa w okolicy znaku. Pompa przy dokręcaniu górnego kółka musi być lekko naciągnięta- czuć wyraźnie, że chce wrócić. Jeśli silnik jest sprawny mechanicznie i elektrycznie, to musi odpalić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 00:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 29 lipca 2019, 15:09
Posty: 5
model: t4
silnik: 2.5 acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odezw.
No i dokładnie tak mam ustawione jak serwisowka podaje.
Jednak silnik stał rok bez odpalania, miał wymienianą glowicę po regeneracji z uszczelką o jeden wymiar grubszą. Pompa paliwa odpowietrzona, ale nie jestem jej pewny bo podaje paliwo na wtryski słabym ciśnieniem. Przed remontem chodziło wszystko super. Teraz po dłuższym kręceniu czuć zapach niespalonego paliwa i widać lekko dym szary i prawie niewidoczny. Dziwne zjawisko. Jest możliwe, że pompa po takim dłuższym staniu się "zepsuła"?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 08:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Oczywiście. Jeśli była tylko częściowo zalana paliwem, to prawdopodobnie masz tam sporo rdzy. Trzebaby ją rozebrać i sprawdzić. Ale najpierw sprawdziłbym wtryskiwacze, skoro pompa daje radę przebić paliwo na tłoki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 12:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 29 lipca 2019, 15:09
Posty: 5
model: t4
silnik: 2.5 acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Będę musiał w takim razie posprawdzać wszystko. Wtryski też były wcześniej regenerowane.
Czy pompę wtryskową trzymają tylko 3 śruby od strony koła pasowego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 13:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jeszcze z tyłu podpora


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 17:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 29 lipca 2019, 15:09
Posty: 5
model: t4
silnik: 2.5 acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Jackall napisał(a):
Wał na zero, wałek na blokadzie, pompa w okolicy znaku. Pompa przy dokręcaniu górnego kółka musi być lekko naciągnięta- czuć wyraźnie, że chce wrócić. Jeśli silnik jest sprawny mechanicznie i elektrycznie, to musi odpalić.


Powtórzyłem czynność obracając kołem pompy w drugą stronę od znaku i odpalił. Jeszcze tylko na VAG i koniec.

Dziękuję za podpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB