T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 czerwca 2017, 09:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 kwietnia 2015, 18:46
Posty: 1
model: t4
silnik: ahy

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich na forum, ma VW T4 2000r 2,5TDI AHY 151KM, przebieg 300000 km, podczs przyspieszania ale przy gwałtownym wcinięciu pedału gazu pojawia się przez 2-3 sekundy odgłos jak by była nieszczelność w wydechu ( świst ale brzęcżący nie jednostajny tylko przerywany) Odgłos ten jest na każdym biegu ale najbardziej słyszlny na wyższych biegach od 3 do 5 zwłaszcza jak auto jest obciążone. Np jadąć 80KM/h na 5 biegu wcisnę gaz do podłogi to pojawia się ten przydźwięk. Jak przyspieszam powoli tego nie ma, podobnie na wolnych obrotach, pozatym auto pali i jeździ bez problemu, żadnych błędów komputerze silnika ani utraty mocy. Autko mam od dwóch lat i cały czas to jest. Może ktoś miał podobny problem albo ma pomysł co to może być, proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 czerwca 2017, 12:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Od roku walczę z buczeniem przy 2100 obrotów. Najpierw pojawiało się sporadycznie po rozgrzaniu, padło na półoś którą wymieniłem, bez zmian. Decyzja padła na sprzęgło wymiana kompletu, bez zmian. Kolejna próba to wymiana turbo dalej bez poprawy. Teraz chce wymienić poduchy u góry lewą i prawą. Z buczeniem pojawiła się wibracja odczuwalna pod pedałem gazu i nie ma znaczenia czy auto jedzie czy stoi 2000-2100 obrotów tak samo, po podłączeniu kompa wszystko ok, podczas jazdy żadnych braków mocy wszystko też ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 czerwca 2017, 12:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Pit, dwumasa ok?
U mnie pow. 3tys obrotow i 140 kmh gwizdze wydech. Pogodzilem sie z tym, ba nawet polubilem. Przypomina mi ten gwizd o tym, ze malo ekonomicznie jade ;)
Wydech mam nieori, bo poprzedni wlasciciele wsadzili DPF i jego obwiniam za gwizd. Z tego co pamietam, powinnismy miec wydechy 3 cale, a mam juz 2,5 przez przerobke... dobrze pamietam?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 czerwca 2017, 14:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Sprzęgło poszło w komplecie, mechanik mówił że spokojnie bym na nim jeszcze pojeżdził ale szukałem przyczyny i wymieniłem na nowe cały komplet.
Piotr też nie ma pojęcia co to może być, ale mówi że smiało jeżdzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 czerwca 2017, 19:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jakieś nagranie by pomogło, bo dźwięków może być setki, szczególnie, że w T4 prawdopodobnych brzęczydeł i innych świstaków jest sporo.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 czerwca 2017, 21:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Ciężka sprawa bo u mnie to trwa naprawdę chwilę. Bardziej jest to wyczuwalne u mnie na pedale gazu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 maja 2018, 15:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2017, 12:24
Posty: 8
model: multivan
silnik: AXG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
PIT czy problem został rozwiązany . Mam w moim axg podobnie. Daj znać co i jak


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 maja 2018, 17:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Problem zlokalizowany , okazało się że zawór podciśnienia turbo buczał. Dwa lata szukania metodą wymiany różnych elementów, prób.



Za ten wpis autor pittrans podziękowali: 2 chucherr (czwartek, 10 maja 2018, 08:59) • flax (czwartek, 10 maja 2018, 09:38)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 maja 2018, 22:11 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Zawor buczal, ale byl sprawny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2018, 06:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Tak, wszystko było ok bez żadnych objawów np spadku mocy, tylko buczał i czuć było mrowienie w pedale gazu .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 sierpnia 2019, 11:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Od około 4 dni mam dziwny przydzwięk przy przyspieszaniu , jestesmy w tej chwili w Grecji i pojawil się on tutaj podczas pokonywania górek. Pojawia się takie jakby buczenie (jednostajne , świst taki jakby) powyzej 2 tys obrotów i potrafi trwac do 3 tys obrotów przy takim niezbyt mocny wciskaniu pedalu gazu , jak wcisne gaz mocniej to dzwięk znika. Auto zbiera się normalnie... no prawie normalnie ale trzeba wziąsc tez pod uwagę temperatury jakie tu panują , wczoraj w drodze do Aten termometr pokazal 46 stopni. Jest to dokuczliwe i wkurzające , tak jak pisalem auto zbiera się normalnie jak na te warunki tutaj. Przejrzelismy dolot , oprócz jednego węzyka idącego do turbiny z którego zlazała cała otulina materiałowa , a wlasciwie to wygląda jakby coś ją żeżarło to wszystko wygląda ze jest ok... Dzwiek leci z pod maski i wydaje mi się , ze tak jakby gdzies z okolic chyba tego własnie zaworu od turbo. Na zdrowe myslenie dochodze do wniosku ze własnie coś musi byc nie tak z jakims zaworem. Kompa nie mamy mozliwości podłączyc... Silnik to ACV. Może ktoś miał podobny problem ?? Piszę w tym temacie poniewaz najbardziej mi do niego pasuje opis . Oczywiście na wolnych obrotach nie ma tego dzwieku , tylko podczas obciązenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 sierpnia 2019, 12:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Gruszka od turbo pewnie zgnita lub membrana uszkodzona


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 sierpnia 2019, 16:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Gruszka wyglada jak nowa , zero rdzy , chyba ze od wewnatrz skorodowala , membrana , jak ją sprawdzić najlepiej sposobami takimi prowizorycznymi ?? Tu raczej wymienic bedzie trudno , w domu będe szukał chyba usterki , ale irytujący jest ten dzwięk....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 sierpnia 2019, 17:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jak jesteś w stanie określić w czasie jazdy skąd z pod maski dobiega dźwięk ?? Dla mnie jest to niemożliwe. Może jakieś nagranie tego dźwięku coś by pomogło.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 06:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Spróbuj chwycić zawór od turbo ręką czy nie wibruje przy tych obrotach tak delikatnie, ja u siebie tak zlokalizowałem usterkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 08:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kenobi napisał(a):
Jak jesteś w stanie określić w czasie jazdy skąd z pod maski dobiega dźwięk ?? Dla mnie jest to niemożliwe. Może jakieś nagranie tego dźwięku coś by pomogło.


Jadąc pod maska dochodzi z okolic środka komory silnika , siedząc w kabinie slyszalny dzwięk jest bardziej z lewej strony od strony kierowcy , przesuwając się na prawo do pasazera slabiej go slychac , moze przez otwory przelotowe pod instalacje elektryczna w grodzi jest to bardziej slyszalne z lewej strony w kabinie. Nizej filmik na którym to slychac , jak mocniej depnę w gaz to przestaje do momentu az tak jakby ciśnienia sobie gdzies wyrownał i znów zaczyna , mam wrazenie ostatnio ze kopcic zaczął bardziej na czarno. Mi to wygląda na jakiś defekt związany z dolotem.....

https://youtu.be/gLHCNoqYBbw


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 13:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
tak słychać jakby jakaś nieszczelność w dolocie,IC lub turbo.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 sierpnia 2019, 10:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Rozebrałem dziś dolot caly , sprawdziłem luz wirnika w turbinie i ma luz , w/g mnie zbyt duży i to moze być przyczyna... Turbina po regeneracji zrobiła niecale 70kkm i pomimo eksploatacji jej jak bog przykazał, chyba bedzie trzeba znów ją robić. Wczoraj po górkach pojezdzilismy trochę i zauwazylem ze auto slabsze się zrobiło , choc jak trzeba mu depnąc to zbiera się dośc dobrze na niższych biegach . Z racji ze jesteśmy w Serbii i mamy 1000km do domu to dopiero po powrocie będzie trzeba chyba turbine na stół i do regeneracji , albo nową...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2019, 14:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ustaliłem co buczy , więc jak ktos bedzie miał cos podobnego jak na filmiku to u mnie elektrozawór od egr okazał się winowajcą... EGR mam zaślepiony więc się zastanawiam czy wogóle nie odciąc tego zaworu calkiem... i tak niczym on nie steruje u mnie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB