T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=13969
Strona 1 z 2

Autor:  sikor [ środa, 26 października 2016, 14:39 ]
Tytuł:  za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Od paru lat jestem posiadaczem t4 1.9td 2001rok w wersji osobowej. Postanowiłem zrobic kapitalny remont silnika i tak uczyniłem ( regeneracja wału szlify cylindrów tłoki pierscienie panewki itd.) Również kupiłem NOWĄ głowice.Obecnie przejechałem już po tym remoncie jakies 4.5tys.km......do czego zmierzam: otóż robi sie za duze cisnienie w układzie chłodzenia (twardnieja przewody od chłodnicy). Byłem na sprawdzenie C02 w układzie i nic nie stwierdzono czyli mozna domniemac ze uszczelka pod głowica cała...wymieniłem korek zbiorniczka i nic wymieniłem termostat i tez bez zmian. Chciałbym dodać ze pompa wody nowa. Zdjąłem uszczelke korka zbiorniczka wyrównawczego i teraz jest "dobrze" ale przeciez tak byc nie powinno. Proszę o pomoc bardziej doświadczonych posiadaczy t4 z tym silnikiem......z góry piekne dzieki.

Autor:  SANCZO [ środa, 26 października 2016, 16:29 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

na jakiej podstawie twierdzisz że ciśnienie jest za wysokie ? Mierzone manometrem czy tylko macane ręką bo jeżeli tak to odpóść sobie bo w układzie chłodzenia musi być nadciśnienie które zapobiega zagotowaniu się płynu chłodniczego w temperaturze roboczej silnika . Węże nigdy nie będą miękkie gdy silnik pracuje pompa wody wytwarza nadciśnienie dziękuję .

Autor:  sikor [ środa, 26 października 2016, 16:47 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

dzieki za błyskawiczna odpowiedz.....a wiec tak: przed całym remontem silnika weze dały sie swobodnie scisnac teraz na wolnych obrotach sa duzo duzo twardsze ( niestety cisnienia nie miezyłem ). Udalem sie do mechanika i stwierdził ze sa za twarde ze brak swobodnego przeplywu (oczywiscie stwierdzil to na oko) miedzy malym a duzym obiegiem. Dodam jeszcze ze chłodnica równiez nowa.

Autor:  SANCZO [ środa, 26 października 2016, 22:20 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

przyczyna moze być jeszcze jedna źle założony pasek wielorowkowy powinien iść garbami do koła żeby cię to nie zmyliło że koło jest płaskie to pasek ma iść plecami do niego ... tak ma być założony jak na zdjęciu. Więcej fizycznych możliwości nie widze skoro uszczelka, korek i nadciśnienie robocze jest wykluczone . Jak odkryjesz co to daj znać ...

Autor:  Kenobi [ czwartek, 27 października 2016, 07:18 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Czy aby na pewno kupiłeś odpowiedni korek z odpowietrzeniem, czy pierwszy lepszy pasujący. Moim zdaniem skoro bez uszczelki jest dobrze to nadal coś jest nie tak z korkiem.

Autor:  chmielik [ czwartek, 27 października 2016, 11:34 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Lub zatkany wężyk przelewowy od zbiorniczka

Autor:  sikor [ piątek, 28 października 2016, 17:13 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Wężyki sprawdzone-drożne.....i nadal to samo:( chodzi mi po głowie (o ile to mozliwe) w starym korku zamontowac manometr żeby sprawdzic jakie dokładnie powstaje cisnienie.Co o tym myślicie?

Autor:  Probe041 [ piątek, 28 października 2016, 19:20 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Ta "nowa" głowica moim zdaniem może tu być problemem.

Autor:  Adampio [ piątek, 28 października 2016, 20:50 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

A co z poziomem płynu w zbiorniczku? Na zimno, na gorąco ze szczelnym korkiem i na gorąco bez korka

Autor:  sikor [ piątek, 28 października 2016, 21:30 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Poziom płynu na zimno miedzy min a max po zakręceniu korka na gorącym obniża się poniżej minimum gdy korek ostrożnie odkręcę na gorącym zrobi psiuk płyn się podniesie ponad max ale nie wyrzuci nawet przy przegazowaniu płynu nie wyrzuca. Po wystudzeniu stan płynu między min. a max.

Autor:  Adampio [ piątek, 28 października 2016, 22:18 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

To samo miałem w 2.4D. Pomogło zrobienie glowicy.

Autor:  sikor [ sobota, 29 października 2016, 08:23 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

No właśnie tego się obawiam....pewnie będę musiał udać się z reklamacją tej głowicy. Chciałem wyeliminować wszystkie możliwe przypadki prosząc Was o pomoc w zdjagnozowaniu tego przypadku aby glowicy się nie czepiać.Narazie pojeżdże na nieszczelnym korku i poobserwuje co sie bedzie działo.

Autor:  SANCZO [ sobota, 29 października 2016, 13:04 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

nie rób pochopnie głowicy . Zawsze tak będzie z poziomem płynu na zimnym pomiedzy min max na rozgrzanym po odkręceniu korka podniesie się do max albo troszkę wyżej . Ludzie troche fizyki . Rozszerzanie cząstek pod wpływem temperatury ..... Dlatego w zbiorniczku oznaczenie MAX nie jest pod samym korkiem by po odkręceniu płyn nie kipiał ... Sprawdź sprawę z tym korkiem i jakie jest to ciśnienie o ile za duże . Bo wydaje mi się że może być wszystko w normie a ty zaraz na nowo silnik wyremontujesz .

Autor:  sikor [ sobota, 29 października 2016, 16:36 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Dzieki Sanczo.....dostosuje sie do Twych sugestii no i sprawdze cisnienie w zbiorniczku. Zobaczymy co wyjdzie

Autor:  Adampio [ sobota, 29 października 2016, 19:38 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

U mnie różnica na gorąco między zamkniętym i otwartym korkiem byłamiej więcej równa dostępowi między kreskami na zbiorniczku. Teraz różnica między zimnym i goracym jest połowę tego.

Autor:  szmaja [ niedziela, 30 października 2016, 15:58 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Uhhh:)Ale się ubawiłem od ciekawych pomysłów, może lepiej pójść do wróżki?Co to znaczy "za twarde węże"?A jakie to są "za miękkie" lub "w sam raz"?Lekcja fizyki opuszczona to przypomnę że jak się ciecz nagrzewa to się robi jej więcej stąd twarde węże. Ze skąpych info kolegi od węzy wnoszę że nie cieknie ze zbiornika wyrównawczego nie strzelają rurki, nie "przepala wody" i nie ma jej tez w oleju to korek jak i uszczelka pod głowicą są ok, czyli po kiego ten temat? Jeździć a nie szukać dziury w całym. Kolego Adampio, a nie miałeś wcześniej zapowietrzonej nagrzewnicy a teraz się odpowietrzyło i weszło więcej?Może też być zmiana środka chłodzącego który ma rożne parametry "skurczu" czyli glikol, różowy i zielony a także mieszanki woda-koncentrat mogą powodować różnice w zmianie stanu.ale UWAGA! NIE WOLNO ODKRĘCAĆ KORKA PRZY GORĄCEJ CHŁODNICY! Chyba że ktoś chce mieć przeszczep twarzy.

Autor:  lysy452 [ poniedziałek, 31 października 2016, 17:36 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Sikor odkręć korek zagrzej maszynę i zobacz czy w zbiorniczku nie będziesz baniek z powietrzem,nie muszą być mega wystarczy ze co jakiś czas twój td puści bąka i wówczas już będzie wiedział ze głowica(uszczelka) jest kaput i wali ciśnienie w układ <taktak>

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 31 października 2016, 20:04 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

szmaja napisał(a):
Kolego Adampio, a nie miałeś wcześniej zapowietrzonej nagrzewnicy a teraz się odpowietrzyło i weszło więcej?
Bez nabiału, to nie jest mój pierwszy stary samochód. U mnie podczas jazdy zapalała się lampka poziomu płynu bo aż tak rzeczony opadał. Żeby wyeliminować korek zainwestowałęm w nowy z ASO. Ciśnienie było tak duże że rozwaliło mi w pewnym momencie łatanego węża chłodnicy. Po zwaleniu głowicy na uszczelce nie było widać "przetoki" ale ukręciły się łby dwóch śrub głowicy bo miały zardzewiały gwint w bloku (jest nawet o tym watek).
A po zrobieniu głowicy (10 prowadnic, 5 zaworów i planowanie) nie dość że silnik jest żwawszy to i płynu nie muszę pilnować.

szmaja napisał(a):
UWAGA! NIE WOLNO ODKRĘCAĆ KORKA PRZY GORĄCEJ CHŁODNICY! Chyba że ktoś chce mieć przeszczep twarzy.
I tu jest Kulega Szmaja w mylnym błędzie. Akurat w T4 korek można bezkarnie luzować bo wrzący płyn idzie w specjalnie dla niego przewidziany kanał. Jest nawet o tym napisane w instrukcji obsługi :P

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 31 października 2016, 20:16 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Dokładniej płyn strzela zaworem w zbiorniczku w stronę grodzi i spływa w dół :)

Autor:  darecki [ środa, 25 listopada 2020, 17:57 ]
Tytuł:  Re: za duze cisnienie w przewodach od chłodnicy 1.9 td ABL

Koledzy chyba mam problem-t4 z 1997 r 1,9 td,mam duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym,na zimnym i na rozgrzanym silniku.Zaczął dymić,biało-błękitnie.Mechanik stwierdził że uszczelka pod głowicą.Chcemy zrobić to dobrze z kumplem mechanikiem w weekend,zastanawiam się czy przy okazji gniazd zaworowych i planowania wymienić pierscienie,oleju trochę bierze,co jeszcze można proponujecie,na co zwrócić uwagę ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/