T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 23:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 czerwca 2016, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 września 2014, 23:07
Posty: 6
model: T4
silnik: TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Tematów o ciśnieniu oleju było mówiąc delikatnie dużo, jednak nie znalazłem tam rozwiązania...
Temat może trochę zawiły, będę starał się pisać jasno i dokładnie, zobaczymy, czy się uda.

Pacjent to T4 1.9TD ABL 1995r. Problem pojawił się jakiś czas temu, najpierw na ciepłym silniku, na wolnych obrotach zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. Potem zaczęło się to dziać nawet na zimnym silniku, a potem nawet na wysokich obrotach, nawet na tych bliskich maksymalnych (nie operuję wartościami, bo nie mam obrotomierza, ale mówię tu o około 4000 RPM). Brzęczyk jednak nie złączył się ani razu.

Zmierzyłem wczoraj ciśnienie na ciepłym silniku, w miejscu górnego czujnika (w głowicy). Na wolnych obrotach jest około 2Bar, na wyższych dochodzi do 4Bar. Zakładam więc, że wartości są przynajmniej w miarę poprawne i nie tu leży problem.
Zgodnie z poradami sprawdziłem napięcie ładowania, zarówno na wolnych, jak i na wyższych obrotach waha się w okolicach 14V. Kable przy alternatorze są w porządku. Zakładam więc, że winny jest sam w sobie czujnik.

Czujnik w głowicy ma kolor niebieski, raczej jest to zamiennik, nie ma na nim nazwy firmy, ani nr części, jest tylko zakres wartości, jak na zdjęciu (0,15-0,35):
Obrazek

Przełożyłem na próbę czujnik z mojego drugiego auta - Golf III TDI 1Z. Tu oczywiście jest wszystko w porządku, na zapłonie i zgaszonym silniku kontrolka mruga, po odpaleniu od razu gaśnie. Czujnik ten również jest niebieski, jest on chyba oryginalny, jest logo, nr części (028919081D), jest też informacja 0,25+-0,1 (czyli teoretycznie wychodzi na to samo co 0,15-0,35). Mam również jego zdjęcie:
Obrazek
Po założeniu go do Transportera objawy są dziwne - po włączeniu zapłonu kontrolka oleju błyśnie dosłownie przez 0,5s i nie świeci się (zapłon włączony, silnik nie pracuje). Po odpaleniu również się nie świeci, niezależnie od obrotów. Pytanie tylko dlaczego nie świeci na zapłonie, przy zgaszonym silniku?

Czujnik od T4 założyłem do Golfa - na odpalonym silniku kontrolka oleju mruga dokładnie tak jak w T4, niezależnie od obrotów. Moim zdaniem już na 100% można postawić diagnozę, że winny jest czujnik.

Pozostaje jeszcze kwestia drugiego czujnika, tego w podstawie filtra - w jednym miejscu przeczytałem, że on odpowiada jedynie za brzęczyk, a nie za kontrolkę, a w drugim, że oba działają na brzęczyk i kontrolkę, ale ten w podstawie filtra mierzy wyższe ciśnienie (przy wysokich obrotach), a ten w głowicy niskie ciśnienie. Jak to w końcu jest?

Podsumowując - jaki czujnik powinienem kupić?

Pomimo pewnego chaosu w moim opisie mam nadzieję, że udało Wam się zrozumieć sytuację.
Z góry dziękuję na pomoc, pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 kwietnia 2021, 18:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2021, 15:25
Posty: 10
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Udało Ci się coś ustalić co do tych czujników??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 kwietnia 2021, 23:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A jaki masz problem?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 kwietnia 2023, 11:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 listopada 2021, 23:18
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć, mam podobny problem, nie będę opisywał, żeby nie było problemu z administracją.

Chciałbym jedynie zapytać czy udało się coś ustalić? Czujnik czy inny mankament?

Dodatkowa kwestia a propo czujnika! Czasem jest to krótka końcówka 068919081c czasem długa 038 919 081K
u mnie jest krótka, jest jakaś zasada? nr części ori


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB