T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 22:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2020, 10:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 25 maja 2019, 13:43
Posty: 4
model: Caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów, pacjent T4 2,5 TDI 102 KM 97r
Podczas wyprawy do DE samochód po prostu szarpnął, zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych, niestety nie mam dostępu do VAG-a, wszystkie podciśnienia sprawdzone, kostki również, może ktoś kiedyś się z spotkał z taką sytuacją, nic poza tym się nie dzieje, samochód odpala i po chwili zaczyna mrugać kontrolka i turbina nie działa, z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc

Ps. To mój pierwszy post tutaj, proszę o wyrozumiałość :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2020, 22:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Brak mocy, plus migająca kontrolka to wskazuje na uszkodzenie czujnika lub okablowania wtrysku sterującego albo uszkodzenie elektryczne nastawnika w pompie lub okablowania albo potencjometr pedału gazu ( ale wtedy ma podniesione wolne obroty ). Przy problemach z turbiną lampka nie mruga. Bez VAGa nie da się takiej usterki zdiagnozować w 100%. Zacznij od sprawdzenia jak wyglądają kostki od pompy wtryskowej i wtrysku sterującego te od spodu silnika - często są zawalone olejem i cyrki się dzieją.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 07:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 25 maja 2019, 13:43
Posty: 4
model: Caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z tym że dopiero co została wystawiona pompa po kompletnej regeneracji, silnik został uszczelniony, wszystko jest suche, no właśnie wiem że bez VAG-a to nie jest robota, jeździć idzie po prostu jest słabszy, zastanawia mnie to szarpnięcie w trakcie jazdy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 12:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
To tym bardziej trzeba to sprawdzić skoro dopiero co po robocie. Doświadczenie uczy, że jak następuje awaria, a nie dawno coś było naprawiane to zaczynamy sprawdzanie właśnie od tego co jest niby " nowe ". Napisałem co powoduje miganie lampki i spadek mocy inne rzeczy nie przychodzą mi do głowy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 15:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
A czy zapłon poza skalą nie spowoduje migania kontrolki świec żarowych? Moc by wtedy też uciekła, turbo by wstawało później. Może iść tym tropem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 16:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Nie, zły kąt wtrysku nie powoduje mrugania.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 16:52 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Sprawdź jeszcze czy masz światła stopu. Mrugająca kontrolka świec to może być uszkodzony czujnik stopu nad pedałem hamulca. Jeśli komputer odbiera sygnał wciśniętego hamulca to chyba nie dostaje pełnej dawki paliwa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 20:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
A gdzie jesteś w DE?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2020, 18:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 25 maja 2019, 13:43
Posty: 4
model: Caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sorki za przestój, jestem w Eisfeld koło Coburga, światła stopu mam, też o tym od razu pomyślałem ale czujnik stopu nie spowodował by zaniku mocy, na moje oko problem leży w wtrysku sterującym, zauważyłem że rano na zimnym silniku dość mocno kopci i ma ciężko wbić się na wyższe obroty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2020, 23:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Eisfeld To trochę daleko od Poczdamu, jak by było bliżej to bym podjechał z VAGiem. Na pierwszy rzut czujnik hamulca nie powinien mieć wpływu na pracę silnika, ale komputer odbiera sygnał hamowania i dlatego ogranicza w tym momencie moc silnika. Sorry ale bez VAGa to wróżenie z fusów, może być wszystko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2020, 07:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 25 maja 2019, 13:43
Posty: 4
model: Caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jasne, wiadoma sprawa, nie no dobrze jest jak jest, myślę że dokulam się do domu i zobaczę co to za zagadka :p


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB