T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=13360
Strona 1 z 1

Autor:  virus [ wtorek, 7 czerwca 2016, 07:52 ]
Tytuł:  T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Witam w mojej Czwóreczce pojawił się problem. Kiedy tylko paliwo zacznie schodzić poniżej połowy baku czasem trzeba było delikatnie dłużej pokręcić, teraz zszedłem do 1/4 i jest już męczarnia. Dla porównania jak mam więcej niż pół zbiornika odpala praktycznie na dotyk.

Czy to wina pompki w baku ? dzieje się to tylko wtedy kiedy jest mniej paliwa. Czy jest opcja regeneracji pompki czy trzeba nową lub jakąś używke ?

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 7 czerwca 2016, 08:16 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Nie wydaje mi się aby tam pompka w baku była.
Obstawiam jakiś problem na połączeniach paliwowych pomiędzy zbiornikiem a pompą paliwową.

Autor:  SANCZO [ wtorek, 7 czerwca 2016, 08:54 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

ostryt4 napisał(a):
Nie wydaje mi się aby tam pompka w baku była.
Obstawiam jakiś problem na połączeniach paliwowych pomiędzy zbiornikiem a pompą paliwową.

otóż to, nieszczelność w przewodach paliwowych i paliwo cofa się do zbiornika w wiekszej ilości bądz mniejszej w zależności od tego ile masz paliwa w zbiorniku . Jeszcze pytanie czy dzieje się tak po dłuższym postoju np kilka godzin lub cała noc . Czy jak stoi 5 min to też ma problem ? Bo jeżeli tak to stawiałbym na kończącą się pompe wtryskową . Pompki w zbiorniku nie ma .

Autor:  virus [ wtorek, 7 czerwca 2016, 11:34 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Auto stało całą noc odpiałem bardzo długo krecąc, pochodził 3 minuty zgasiłem poczekałem 5 minut i zaś długo kręcił

Autor:  SANCZO [ wtorek, 7 czerwca 2016, 13:34 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

to raczej nie będzie związane z nieszczelnością w przewodach . Wydaje mi się że pompa może się kończyć powoli .

Autor:  Kenobi [ wtorek, 7 czerwca 2016, 13:54 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Zacznij od najprostszych znaczy czyli sprawdzenia szczelności,
Niech ktoś kręci rozrusznikiem, a ty obserwuj wąż paliwowy przy samej pompie ( jest przeźroczysty ) czy idzie od razu samo paliwo czy z bąblami lub w ogóle pojawia się po dłuższym kręceniu.

Autor:  virus [ wtorek, 7 czerwca 2016, 14:46 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Dziękuje za szybką reakcje, temat ma się następująco obserwując przezroczysty wąż wychodzi że niema w nim paliwa dopiero po długim kręceniu się pojawia i jak auto już odpali to co kilka sekund przepływa cały rząd bąbli.... . Po zgaszeniu też widać jak dostają się bąble i pewnie wtedy paliwo się cofa. Czeka mnie więc wymiana wężyków na początek

Autor:  rafwlkp [ wtorek, 7 czerwca 2016, 16:36 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Zamiast wężyków sprawdził bym połączenia na filtrze paliwa oraz zaworek w filtrze.

Autor:  virus [ środa, 8 czerwca 2016, 15:47 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Wygląda na to że problem tkwi w miejscu gdzie zaworek wchodzi do filtra, jest tam za dużo luzu mimo że filtr mam nowy i zaworek też dziś zakupiłem nowy. Mimo tego powietrze nadal zbierało się w przewodach. Zrobiłem test ponieważ miałem możliwość obejrzeć używany filtr paliwa z golfa IV okazało się że tam jest podobny zaworek ale inaczej ma oringi i siedzi dość sztywno, założyłem ten używany filterek z zaworkiem na próbę i jest poprawa na początku poszło sporo powietrza. Kilka prób po kilkunastominutowym staniu i auto pali na dotyk :) zamawiam nowy filterek od 1.9 i tak bede jeździł.

Sprawdze jeszcze sprawe jutro z rana czy nic sie nie zmienia ale raczej nie powinno.

Dzieki wielkie wszystkim za sugestie i pomoc

Autor:  virus [ czwartek, 9 czerwca 2016, 09:46 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Sprawdzone rano i auto pali na dotyk :) U mnie zostaje już filterek od 1.9 tdi Bora/Golf itd

Autor:  virus [ poniedziałek, 27 czerwca 2016, 20:34 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Nie pisałem odrazu bo auto pojechało do mechanika na inna operacje ale niestety problem nie ustał, paliwo cofa się dużo wolniej lecz niestety nadal jest problem jak spadnie poniżej połowy baku. D

Dzisiaj założyłem nowy(używany) pływak i testuje temat być może to będzie wina pływaka ze się gdzieś rozszczelnił, pojeżdzę kilka dni i napiszę co i jak.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 27 czerwca 2016, 20:37 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

A pływak masz dobrze ustawiony względem baku? Na pływaku i na baku są punkty jak mają być one ustawione względem siebie.

Autor:  virus [ wtorek, 28 czerwca 2016, 20:13 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Pływak już przestawiałem i nic nie pomogło nawet wyciągałem go do czyszczenia ale był piękny czyściutki tak jak by ktoś już coś próbował. Pożyczyłem od znajomego handlarza pływak w sensie dał mi kompletny ze zbiornikiem i włożyłem całość, zalałem 25L paliwa jak na razie drugi dzień i auto śmiga odpala na dotyk. Będę pisał co i jak za kilka dni jak troche wyjeżdże jeszcze paliwka.

Autor:  słowik [ poniedziałek, 8 lipca 2019, 22:13 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Virus,i jak wygląda sytuacja z odpalaniem po zmianie pływaka w baku?

Panowie,miał ktoś podobny problem?
Wczoraj celowo zrobiłem test jadąc w trasie i zszedłem do 1/3 paliwa na wskaźniku.
Zgasiłem auto na stacji benzynowej przy dystrybutorze,i po próbie ponownego odpalenia zdziwiłem się bo nie chciał odpalić.
Dolałem paliwa do pełna i odpalił od strzała.
Nie byłem w stanie sprawdzić czy paliwo było w przewodach bo nie miał kto zakręcić rozrusznikiem.
Ale dziwne jest to że zaraz po zatankowaniu auto odpala na strzała(czyli się nie zapowietrza)

Autor:  słowik [ wtorek, 11 lutego 2020, 12:17 ]
Tytuł:  Re: T4 2.5 TDI AXG Ciężko odpala poniżej połowy zbiornika

Odświeżam temat.
Jak piałem wyżej miałem problem z odpalaniem swojej T4 kiedy wskaźnik paliwa schodził w okolice połowy zbiornika i poniżej.(było jeszcze gorzej)
Postanowiłem się za to zabrać i z pomocą viki T4 https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G_(Kraftstoffvorrat)#Funktion zabrałem się za rozbieranie auta.
Wszystko idzie bardzo sprawnie,jedyny problem to ponowne ułożenie wykładziny którą odklejamy przy wylocie ogrzewania na tył,trzeba się trochę pogimnastykować aby ją wcisnąć pod podłogę.
Ja założyłem pływak używkę,ponieważ za nową chcieli najtaniej coś ok 300zł,no i poszedł pływak starego typu bo moim zdaniem było by podobnie jak z tym który wyjąłem z baku... mianowicie:
Moim zdaniem pływak nowego typu ma za duży kosz,i przy częstej jeździe na 1/3,1/4 zbiornika paliwo mocno chlupie w zbiorniku i naraża dość mocno na wygięcia się łączenia plastikowej rurki z metalową,co powoduje jej pęknięcie,a następnie zapowietrzanie układu paliwowego.
Miejsce pęknięć fajne pokazuje viki,chciałem wkleić swoje foty,ale są zbyt dużego rozmiaru i się nie da.
Po zmniejszeniu zdjęć do minimum udało się je dodać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/