T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 08:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 stycznia 2016, 13:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
w niektórych pompach wody są łopatki wirnika proste a w nie których jeszcze takie dziwne metalowe wytłoczki a nie typowy wirnik ślimakowy z skręcanymi piórami typowo kierunkowo tak ze twoja pompa możne nieć proste łopatki
i robić robotę w obie strony


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor Cyklon podziękował: Kucyk2022 (czwartek, 7 stycznia 2016, 01:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 stycznia 2016, 14:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kucyk2022 napisał(a):
Ale i tak nie wiem jak to zdjąć bo z rozrządem to bym walczyć nie chciał pomimo mojej pozornej odwagi.Czy mam zdjąć alternator i jakiś jego uchwyt? Czy taki zwykły facet da rade? Proszę o rady i dziękuję za otwartość .
Pasek wielorowkowy przy tym silniku jest napinany alternatorem.
Aby zdjąć pasek luzujesz 2 śruby mocowania alternatora i pchasz go u dołu w stronę silnika (jest tam sprężyna) i wtedy możesz zdjąć pasek (jeśli jest założony prawidłowo dołem).

Oczywiście przy wspomaganiu trzeba jeszcze zdjąć pasek klinowy, bo inaczej nie wyjmiesz paska. Najprościej to ściskasz pasek klinowy aby koło na pompie się nie ruszało i odkręcasz 3 imbusy od kółka na pompie wspomagania. Uwaga na podkładki dystansowe (przy okazji zmniejszając ich ilość można napiąć mocniej pasek klinowy.

Demontaż pompy wody bez ruszania rozrządu opisany jest tutaj:
viewtopic.php?p=2604#p2604

Montaż paska wielorowkowego w odwrotnej kolejności. Aby zamontować pasek klinowy na pompie wspomagania zakładasz pasek na kółko na wale a potem wkładasz zewnętrzną połówkę koła na pompie (oczywiście wewn. też) i stopniowo dokręcasz śruby imbusem
Ja to robię w taki sposób, że od wewnętrznej strony kółka (tam gdzie nie styka się z paskiem) dokręcam imbusem śrubę i potem okręcam kółko i tak 3 razy aż się pasek napnie i gotowe.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Kucyk2022 (czwartek, 7 stycznia 2016, 01:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 stycznia 2016, 01:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 grudnia 2015, 00:25
Posty: 10
model: T4 1995 r.
silnik: 1,9 td 68km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuje. Do soboty chcę jeszcze kupić termostat aby za jedną wymianą płynu się udało,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 10:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 grudnia 2015, 00:25
Posty: 10
model: T4 1995 r.
silnik: 1,9 td 68km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 0 razy
Dokupiłem termostat i pasek rozrządu oraz napinacz gdyż mój już wyglądał słabo ,i teraz przeszukuję forum od wczoraj aby znaleźć temat jak o rozrządzie do 1.9 td 68 km ale nie znajduję choć przejrzałem wiele stron/wyszukiwarka niestety też nie pomaga. Czy ktoś może wie ,gdzie w tym Haosie przydatnych informacji jest coś o tym jak bezpiecznie zblokować rozrząd przed zdjęciem bez zestawu za 4 stówy tylko jakoś śrubami lub w inny domowy sposób i jak go zmienić prawidłowo? Dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 10:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
wałek rozrządu blokujesz po zdjęciu pokrywy zaworów wsadzasz płaskownik w wycięcie wałka od strony skrzyni biegów . Pompe wtryskową blokujesz przy pomocy jakiegos trzpienia fi 6mm jak się nie myle. no a wał to musisz sobie zaznaczyć w GMP i pilnować aby ci się nie przestawił od strony skrzyni w okienku też powinien być znak . Wracając do plaskownika przy ustawieniu musisz przechylic go na max w jedna strone tak aby oparł się o głowicę . Z drugiej strony zmierzyć powstały luz szczelinomierzem a pózniej podzielić to na dwa i podłożyć z obu stron taki sam dystans żeby wałek był idealnie ustawiony . Luzujesz śrubę kola zebatego wałka rozrzadu zbijasz je ze stożka i nakładasz nowy pasek . Srube dokrecasz. Chyba tyle



Za ten wpis autor SANCZO podziękował: Kucyk2022 (sobota, 9 stycznia 2016, 11:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 10:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Kąt wtrysku do regulacji również.


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: Kucyk2022 (sobota, 9 stycznia 2016, 11:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 11:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 grudnia 2015, 00:25
Posty: 10
model: T4 1995 r.
silnik: 1,9 td 68km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuje. Na necie coś takiego znalazłem to mój silnik i na pompie widać że pasek jest założony dołem i też na kole płaskim są wyżłobienia od paska. https://www.youtube.com/watch?v=Cgnu3wgdzo8


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 12:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
ostryt4 napisał(a):
Kąt wtrysku do regulacji również.

Tego już nie pisałem bo myślałem że to oczywiste :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 14:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 grudnia 2015, 00:25
Posty: 10
model: T4 1995 r.
silnik: 1,9 td 68km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 0 razy
Dla mnie jest mało oczywistych spraw/ dlaczego mam regulować kąt wtrysku i jak? Czy nawet gdy zblokuję pompę to muszę go ustawiać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 14:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Niestety ale kąt wtrysku zawsze należy ustawić przy zmianie rozrządu na nowy a nawet jak tylko ściągasz pasek i zakładasz stary . Przy wymianie pompy wtryskowej i jeszcze kilku sytuacjach .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 15:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Coś taki niecierpliwy :)
viewtopic.php?f=6&t=5449
http://t4-wiki.de/wiki/Zahnriemen_%28Wechsel_ABL%29


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Kucyk2022 (sobota, 9 stycznia 2016, 17:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 20:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 grudnia 2015, 00:25
Posty: 10
model: T4 1995 r.
silnik: 1,9 td 68km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi,przyznam że miałem kłopoty raz zdrowotne co pod samochód to przeziębienie oraz całe dwa dni ściągałem śruby od kół chyba były dokręcone pneumatycznym kluczem z udarem bo wszystkie były uszkodzone(na złomie dokupiłem śruby za 10 zł)ale ściąganie to był koszmar.Kupiłem w sklepie komplet kluczy za 4 stówy i powiem że nawet całkiem fajne pewnie na klucze pneumatyczne się nie nadają ale tam gdzie były uszkodzone śruby z wejściem imbusowym nabijałem młotkiem gwiazdki (nie marzyłem nawet iż nie zniszczę nasadki) a tu miła niespodzianka.Choć serce bolało bić młotem po nowym komplecie ale nic nie zepsułem ku mej radości.Oglądałem różne blokady rozrządu,ale nic nie mieli na miejscu tylko na zamówienie.Więc wymóżdżyłem że ważne aby ustawić rozrząd tak jak był na starym pasku i zaryzykowałem. Kupiłem korektor za 3,40 i zrobiłem po 4 ślady na każdym kole oraz na pasku,po zdjęciu paska wszystkie koła mi się pokręciły ale dopasowałem do znaków (odmalowałem znaki ze starego pasa na nowy) kłopot był tylko z zaworami bo są na sprężynach i koło mi się obracało ale udało się. POMPA potwierdzam da się zdjąć bez ściągania rozrządu tak ją zdjąłem gdyż tych śrub nie udało mi się odkręcić więc je rozwierciłem po zdjęciu. Puściłem pasek na POMPIE dołem i przez 100 km temperatura zachowywała się nie stabilnie raz wysoko raz nisko po kilkuset jest ok chyba były gdzieś balony powietrza/w końcu temperatura jest na normalnym poziomie. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 21:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 grudnia 2015, 00:25
Posty: 10
model: T4 1995 r.
silnik: 1,9 td 68km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 0 razy
A cha byłbym zapomniał nie ustawiałem kąta wtrysku, od pierwszego zakręcenia zapalił i ładnie pali,choć mam wrażenie że odrobinkę zmienił się dźwięk pracy silnika.Nie umiem dokładnie opisać nie jest ani głośniejszy ani cichszy, nie jest ani metaliczny ani chrobocący, ja powiedział bym że jest delikatniejszy i bardziej suchy. Natomiast silnik cały czas pracował równo i kulturalnie po zmianie rozrządu też tak jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2018, 22:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
tak sobie czytam na forum i po przeczytaniu tego wątku poszedłem z ciekawości zobaczyć jak u mnie to wygląda i blink pasek idzie "górą"czyli płaską stroną po pompie wody.czyli jest źle?ale czytając wątek napotkałem na wypowiedz:
Cyklon napisał(a):
w niektórych pompach wody są łopatki wirnika proste a w nie których jeszcze takie dziwne metalowe wytłoczki a nie typowy wirnik ślimakowy z skręcanymi piórami typowo kierunkowo tak ze twoja pompa możne nieć proste łopatki
i robić robotę w obie strony

i teraz zgłupiałem bo większość jednak uważa że ma iść dołem.czyli wychodzi że mam pasek źle założony?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2018, 22:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak, masz źle założony. Ma iść dołem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Łukasz12502 (niedziela, 1 kwietnia 2018, 22:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2018, 22:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
dzięki za szybką odpowiedz.rozumiem że wystarczy tylko przełożyć,bo nikt raczej innej długości paska nie zastosował?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2018, 22:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Bardzo możliwe, że pasek jest dłuższy. Normalny dedykowany założyć górą jest duży problem, bo jest za krótki.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2018, 22:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
dzięki.jutro zdejmę i zobaczę czy mój dołem nie będzie za długi.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2018, 22:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zawsze można naciągnąć alternator ręką ale wszystko ma swoje granice :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2018, 23:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
jutro się okaże czy pasek będzie dobry czy nowy kupić.a wracając do tematu tego paska to tak na logikę jak silnik kręci się w prawo,pasek idzie dołem czyli pompa też w prawo,czyli wg filmu pompa ciągnie od strony chłodnicy na silnik.pasek górą-pompa odwrotnie czyli "wyciąga" z silnika gorący płyn na chłodnicę żeby się schłodził.druga wersja wydaje się bardziej logiczna.tak jak to jest np.w domowych układach C.O że pompa z pieca wyciąga nagrzaną ciecz na grzejniki.to tylko takie moje przemyślenia.widać VW inaczej to zaprojektował.w sumie to pasek dołem wydaje się być prawidłowy bo w golfie2 1.6D na pojedynczych kołach nikt go odwrotnie nie założy jak to ma miejsce w 1.9d/td a 1.9to przecież młodszy "brat"1.6d/td.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB