T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 04:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 listopada 2015, 19:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 23:02
Posty: 48
model: t4
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam,
Mam problem z turbo w moim t4 2.5 tdi ajt 88km. Od pewnego czasu dostaje notlauf. Odbywa się to jak prekroczę 2,5 tys obrotów, a szczególnie na czwartym biegu i po przekroczeniu 100km/h. Na warsztacie stwierdzili, że następuje przeładowanie i winny jest za to jakiś elektrozawór o numerze 701906283. Jest bardzo duży problem ze znalezieniem zamiennika a oryginał to 500 zł. Znajomy znalazł mi go w Chinach i za 80 zł mogę go mieć. Warto inwestować w cińczyka, czy może poszukać niedostępnej używki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 listopada 2015, 21:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
spróbuj zamienić Elektro zawory z egr em i zobaczysz czy dalej będzie przeładowywał a zawory na używkach znajdziesz może mieć troszkę inna obudowę
pewnie masz taki większy skręcany 4 rema śrubkami made in usa ja taki zamieniłem na taki jak z egr tylko dopasować wtyczki i do dziś śmiga


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 listopada 2015, 21:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
Zrób logi zanim zaczniesz wydawać pieniądze i wymieniać pół auta


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 listopada 2015, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 29 kwietnia 2012, 16:50
Posty: 16
Lokalizacja: Włoszczowa
model: Transporter
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Tego made in USA nowego rzeczywiście cieżko kupić i drogo. Ja do ajt kupiłem używany i chodzi, próbowałem z rożnymi innymi i efekty były rożne najlepiej chodzi na tym USA
Taki ja mam jak ten:

http://allegro.pl/showItem2.php?item=5743642758


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 13:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
u mnie założony taki sam jak go egr a i śmiga jak złoto :) i kosztował 50 a nie 150 pln


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 13:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 29 kwietnia 2012, 16:50
Posty: 16
Lokalizacja: Włoszczowa
model: Transporter
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ja za swój dałem 80 akurat zależy jak sie trafi, gdzies czytałem ze ten od egr na dłuższa metę nie da rady ale pewny nie jestem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 20:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
ja kupiłem z skody octawi taki sam jag egr tylko czarny albo popielaty jutro mogę sprawdzić


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 listopada 2015, 13:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Można założyć z nowych modeli vw i przerobić wtyczkę na nowy typ.
Nowy typ zaworu z pierburga to jakieś 140zł.
Koszt wtyczki to 20zł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 marca 2023, 18:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam. Mam też notoryczny notlauf w moim ajt. Już nie wiem gdzie szukać problemu. ( dodam że auto jest po regeneracji wtrysków, turbiny i pompy, wcześniej chodziło tragicznie więc nie mam do czego porównać). Problem zaczyna się na 4 i 5 biegu przo około 2600 obrotów. Dotychczas sprawdziłem i zrobiłem:
1. Test sztangi (z kompresora)- otwiera wastegate przy podaniu około 1 bara.
2. Wymienione wszystkie wężyki ciśnienia i podciśnienia na nowe
3. Podmiana zaworu n75 (z napisem USA)
4. Kontrola okablowania- wszystko w porządku

Wywal błąd 17965 regulacja ciśnienia doładowania
P1557 35-10. Przekroczona granica regulacji

Pewnie zostane poproszony o logi, mam vcds więc je zrobie tylko nie wiem jakich grup. Logi dynamiczne grupy 11 i 3 wystarczą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 marca 2023, 19:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Kur2 napisał(a):
Logi dynamiczne grupy 11 i 3 wystarczą?

Na początek tak.
Jak dobrze pamiętam to w AJT maksymalne doładowanie to 0.7 bara, więc sztanga powinna zacząć się ruszać już przy 0.6 bara.
Problem może też tkwić w czujniku ciśnienia doładowania.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 marca 2023, 21:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Proszę dwa logi do oceny. Jeden na trzecim biegu, i jeden na czwartym biegu. Silnik rozgrzany jak należy.

https://vaglogs.com/log/003-010-011-5c5 ... 0aebeb5251

https://vaglogs.com/log/003-010-011-f4e ... 06b7da5b3d

Z góry dziękuję za pomoc, liczę na was


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 marca 2023, 11:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Zawór N75 otwarty na maksa, a ciśnienie doładowania nie spada poniżej 0.9 bara. Zawór upustowy na turbinie otwiera się za mało i dlatego przeładowuje.
Żle ustawiona sztanga turbiny albo gruszka nie działa jak powinna.
Druga sprawa widoczna w logach to zbyt mała ilość zasysanego powietrza widoczna na przepływce. Test diody wyjaśni czy to przepływka czy jednak coś z turbiną, dolotem, wydechem itp.
Trzecia sprawa, pomimo, że na wyższych obrotach turbina przeładowuje to na niskich obrotach bardzo późno wstaje, dopiero przy 2300obr uzyskuje zadane ciśnienie 0.65 bara.
Coś mi się wydaje, że dokonane naprawy były robione na chybił trafił. Zamulenie nie zniknęło, a za to inne rzeczy są gorzej.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 marca 2023, 19:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
Żle ustawiona sztanga turbiny albo gruszka nie działa jak powinna.

Zegar w dłoń i pomierzone. Gruszka się zacina, i zaczyna otwierać zawór upustowy dopiero przy 1,1 bara. Muszę na to popatrzec jeszcze, na 10 razy raz się zacieła. Teraz się troche pourlopuje i wrócę do tematu póżniej. Wydane mi się że coś z tą gruszką, jest nowa, może nie taka jak powinna? Maf też przejżę i będę informował. Narazie dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2023, 12:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Cześć. Zerwałem plomby z sztangi, podregulowałem ją. Zaczyna się otwierać przy 0,55 bara. Po oględzinach jest na niej logo kkk- czyli oryginał. Niestety notlauf nadal go dręczy. Co mnie martwi to:
1. Skok sztangi, otwarcie zaworu upustowego jest bardzo moim zdaniem małe tzn do maksymalnego otwarcia zaworu sztanga wysuwa się dokładnie 5mm. Czy tyle wystarczy? Czy tak ma być?

2. Jest luźny, można poruszać ręką wąż, a właściwie rura wchodząca do turbiny idąca od obudowy filtra powietrza. Nie ma tam czasem być jakiegoś oringu/ uszczelniacza? Może tam zasysać fałszywe powietrze moim zdaniem. Rurą można potuszyć około 1 mm do okoła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2023, 19:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Co do ruchu sztangi to nie pamiętam jak długi ruch, a teraz mam zmienną geometrię więc co innego i nie sprawdzę. Jednak te 5mm wydaje mi się zbyt mało ale nie będę tu sie upierał. Ktoś inny musi sprawdzić u siebie.

Kur2 napisał(a):
Jest luźny, można poruszać ręką wąż, a właściwie rura wchodząca do turbiny idąca od obudowy filtra powietrza. Nie ma tam czasem być jakiegoś oringu/ uszczelniacza? Może tam zasysać fałszywe powietrze moim zdaniem. Rurą można potuszyć około 1 mm do okoła.

Te dwa zdjęcia wszystko ci wyjaśnią, lewe powietrze powoduje brak mocy z powodu ciecia dawki paliwa prze zaniżone odczyty z przepływki. Często wymiana samego oringu nie pomaga.
Załącznik:
IMG_0403.jpg

Załącznik:
IMG_0404.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2023, 19:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Kolego ze zdjęciami trafiłeś w samo sedno sprawy. Myślimy o tym samym. Tak myślę że zaniżony odczyt MAF jest spowodowany tym właśnie luzem. Już mam mętlik w głowie, powoli usuwam wszystkie potencjalne źródła notlaufu. Nie wiem już gdzie szukać. Oczywiście proszę kogoś o pomiar wysunięcia sztangi, jak i również mam pytanie czy ta luźna rura może mieć jakiś wpływ na przeładowanie turbiny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2023, 19:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Kur2 napisał(a):
jak i również mam pytanie czy ta luźna rura może mieć jakiś wpływ na przeładowanie turbiny?

Nie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2023, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Szkoda, w życiu nic nie może być łatwe. Ok pomijając nieszczelność o której mowa chyba zostają dwie rzeczy mianowicie:
1. Długość wysunięcia sztangi o której pisałem
2. Niesprawny czujnik cisnienia doładowania.

Co do czujnika mam jeszcze multivana z silnikiem AXG. Nie patrzyłem jeszcze, ktoś potwierdzi czy można owe czujniki podmienić z AXG do AJT?

Swoją drogą kupię/ zmajstruję jakiś trójnik i połączę wężykami by mieć manometr w kokpicie i przyobserwować ciśnienia w trakcie jazdy. Testy na sucho z strzykawki tzw " żanety" 200ml wypadają pomyślnie, jak wypadają podczas jazdy- będzie podgląd na żywo.

Nie wiem już gdzie szukać, może jeszcze jakieś logi zrobić? Ktoś coś podpowie.

Dotychczas sprawdziłem i poprawiłem:

1. Wymiana węży ciśnienia i podciśnienia, założone wszędzie opaski zaciskowe, jest szczelnie
2 wymieniony zawór n75 na fakt faktem używany, z napisem USA
3. Regulacja sztangi- zaczyna się wysuwać przy 0,55 bara- i tu może być problem bo wysuwa się tylko 5mm
4. Po wyjeciu całej gruszki zawór upustowy otwiera się luźno, bez oporów dużo bardziej niż sztanga mu pozwala.

Nawiasem mówiąc, odbiegając od tematu zaczynam tęsknić za ostatnim t4 z 1.9d 1y. Zawsze zapalił, zawsze dojechał do celu, prawie 2 miliony przejechał, niestety wszystko poza silnikiem ruda zjadła


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2023, 21:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Uszczelnij rurę dolotową cybantem. Zrób logi grupy 011, 003 i 008 na trzecim biegu po tych operacjach co już teraz dokonałeś.
Zobaczymy jak to wygląda. Nie rób za dużo na raz bez logów bo nie będzie wiadomo co jakie efekty przynosi w odczytach, a nie w twoich subiektywnych odczuciach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2023, 10:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Jest nowy log, zrobiłem po drodze do pracy. Co prawda jeszcze nie zdążyłem założyć cybanda na dolot.

https://vaglogs.com/log/011-003-008-aa6 ... fbf275c732


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB