T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 11:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2023, 20:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Nadal lipa. Coś jakby turbina wcześnie wstawała ale to może tylko przekłamanie odczytu. Powietrza jak nie było tak nie ma.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Kur2 (piątek, 24 marca 2023, 10:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2023, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Dobra kroki jakie podjąłem teraz. Założyłem opaske na dolot oraz podmieniłem czujnik cisnienia doładowania i przepływkę z mojego AXG. Wyszło coś takiego

https://vaglogs.com/log/011-008-003-438 ... 6a84c8ccc5

Czyli notlauf dalej, ilość powietrza bez zmian.

No nic chyba zostaje wariant z manomatrem w kabinie i poobserwowaniem go na żywo. W sobotę pożyczę z AXG jakieś trójniczki i to pospinam. Zobaczę jakie ciśnienie idzie z turbiny do zaworka n75, oraz jakie cisnienie idzie z zaworka na gruszke. Już nie wiem co więcej sprawdzać.

Jeszcze zostaje kwestia wysunięcia sztangi o 5mm.

Edit

Wkleję tu przetłumaczony cytat z t4wiki:
Zawór upustowy jest zamykany, gdy ciśnienie (ciśnienie otoczenia) jest niskie na zaworze regulacji ciśnienia doładowania i otwiera się wraz ze wzrostem ciśnienia. Dzieje się tak od około 0,3 bara, a przy 0,4 bara zawór upustowy wydaje się być całkowicie otwarty. Odpowiada to również maksymalnemu ciśnieniu doładowania, które turbosprężarka z zaworem upustowym może „wytworzyć” bez uruchamiania przez zawór N75 (np. otwarty, ponieważ nie ma prądu lub jest uszkodzony)"

Jak kolega napisał (ale nie był pewien) że zawór upustowy powinien zacząć się otwierać od około 0,6 bar, t4wiki mówi o 0,3 bar, u mnie zaczyna się otwierać przy 0,55bar. Być może tu jest problem. Może podregulować na sztandze by zaczęła otwierać zawór przy 0,3bar co automatycznie wydłuży skok sztangi i zawór się bardziej otworzy. Ja wziołem sobie do serca co kolega napisał, fakt już regulowałem trochę sztange i jakoś trzymałem się tego 0,6bara.

Ilością powietrza zajmę się później, narazie muszę wyeliminować notlauf bo mnie doprowadza do szału, z gazem w podłodze cały czas i 110 na liczniku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 marca 2023, 10:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Auto jezdzi jak należy. Co mnie myliło czy też źle zrozumiałem, myślałem że zawór upustowy ma zaczynać się otwierać przy podaniu 0,6 bara cisnienia na gruszkę. U mnie zaczynał się otwierać przy 0,55bara. Jednak t4wiki dobrze mnie naprowadziło, podregulowałem sztangę i zaczyna się otwierać przy 0,3bara. Długość skoku sztangi się przez to wydłużyła i zawór bardziej się otwiera. Wrzucam loga na 4 i 5 biegu robionego na szybko. Trochę przeładowuje, ale notlauf jest wyeliminowany. Zawsze można trochę doregulować. Teraz się jeszcze pobawię przepływką bo nadal za mało powietrza pokazuje. Dzięki kolego za pomoc.

https://vaglogs.com/log/011-003-008-92f ... 3826b79331


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2023, 06:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 14 razy
Cyklon napisał(a):
u mnie założony taki sam jak go egr a i śmiga jak złoto :) i kosztował 50 a nie 150 pln



Cześć
Kupiłem zawór N75 nowszwgo typu ( z wygląda jak ten od EGR) ale nie wiem jak go podłączyć. Mój ori jest skręcony n a4 śruby i ma w innych miejscach podłączenia węży.
Masz może jakiegoś manuala jak go podłączyć poprawnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2023, 13:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Sprawdź tutaj może coś ci to podpowie

https://t4-wiki.de/wiki/N75



Za ten wpis autor Kur2 podziękował: zyraza (środa, 17 maja 2023, 13:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2023, 14:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 14 razy
Cześć
Rzuci ktoś okiem na logi?
Silnik to ACV 102KM.
Muli strasznie na autostradzie max 130 z górki.
W przepływomierz wpięta dioda,katalizator odpięty do logów,zawór N75 podmieniony, klapka w turbinie lekko chodzi , gruszka działa -przy około 0,8bara się otwiera czujnik doładowania w IC podmieniany bez zmian.

link do logów https://megawrzuta.pl/filesgroup/045b0e ... a1347.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2023, 17:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 25
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Nie jestem mechanikiem, niech ktoś mnie poprawi jak się mylę. Moim zdaniem jest za mało doładowania. U mnie było przeładowanie i notlauf. Trochę czasu mi zajęło doregulowanie sztangi, jestem troszeczkę przeładowany, ale notlaufu nie ma. Pamiętam że podczas regulacji gdy byłem trochę niedoładowany to różnica w przyspieszeniu była odczuwalna. I cykl pracy zaworu n75 u ciebie jest non stop 12.8, u mnie blisko granicznej wartości doładowania ta wartość rośnie (patrz moje wcześniejsze logi). Moim zdaniem zawór n75 u ciebie jest sprawny, ale nie pracuje, bo jesteś niedoładowany. Ja bym sprawdził szczelność zaworu upustowego wastegate w turbinie (ale chyba bez rozbierania turbiny się nie obejdzie), ale na sam początek bym próbował podregulować sztangę by wastegate się później zaczynał otwierać (skróć dzwignię sztangi o około 2 pełne obroty nakrętek - na moje oko). Sprawdź też samą gruszke czy działa poprawnie i zrób nowe logi grupy 11. To są rzeczy które zrobisz sam. Powodzenia i trzymam kciuki!



Za ten wpis autor Kur2 podziękował: zyraza (piątek, 19 maja 2023, 05:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 maja 2023, 06:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 14 razy
Turbinę wyciągnełem i rozebrałem. Zawór upustowy nowy dałem i dotarłem przylgnię zaworu. Samej turbiny nie zmieniałem bo luzów nie miała , kręciła się i wyglądała bardzo dobrze. Złożyłem z powrotem, włożyłem nowy filtr powietrza i lekka poprawa jest teraz 140km max.
Logów jeszcze nie robiłem bo brakło czasu wczoraj. Zawór N75 nie jest taki jak powinien być( wygląda jak N18) może w niedzielę powalczę z logami zobaczymy co pokaże.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB