T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Problem turbo 2.5 tdi AJT
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=12127
Strona 1 z 2

Autor:  padas [ środa, 18 listopada 2015, 19:19 ]
Tytuł:  Problem turbo 2.5 tdi AJT

Witam,
Mam problem z turbo w moim t4 2.5 tdi ajt 88km. Od pewnego czasu dostaje notlauf. Odbywa się to jak prekroczę 2,5 tys obrotów, a szczególnie na czwartym biegu i po przekroczeniu 100km/h. Na warsztacie stwierdzili, że następuje przeładowanie i winny jest za to jakiś elektrozawór o numerze 701906283. Jest bardzo duży problem ze znalezieniem zamiennika a oryginał to 500 zł. Znajomy znalazł mi go w Chinach i za 80 zł mogę go mieć. Warto inwestować w cińczyka, czy może poszukać niedostępnej używki?

Autor:  Cyklon [ środa, 18 listopada 2015, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

spróbuj zamienić Elektro zawory z egr em i zobaczysz czy dalej będzie przeładowywał a zawory na używkach znajdziesz może mieć troszkę inna obudowę
pewnie masz taki większy skręcany 4 rema śrubkami made in usa ja taki zamieniłem na taki jak z egr tylko dopasować wtyczki i do dziś śmiga

Autor:  Probe041 [ środa, 18 listopada 2015, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Zrób logi zanim zaczniesz wydawać pieniądze i wymieniać pół auta

Autor:  zelmerek07 [ środa, 18 listopada 2015, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Tego made in USA nowego rzeczywiście cieżko kupić i drogo. Ja do ajt kupiłem używany i chodzi, próbowałem z rożnymi innymi i efekty były rożne najlepiej chodzi na tym USA
Taki ja mam jak ten:

http://allegro.pl/showItem2.php?item=5743642758

Autor:  Cyklon [ czwartek, 19 listopada 2015, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

u mnie założony taki sam jak go egr a i śmiga jak złoto :) i kosztował 50 a nie 150 pln

Autor:  zelmerek07 [ czwartek, 19 listopada 2015, 13:47 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Ja za swój dałem 80 akurat zależy jak sie trafi, gdzies czytałem ze ten od egr na dłuższa metę nie da rady ale pewny nie jestem.

Autor:  Cyklon [ czwartek, 19 listopada 2015, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

ja kupiłem z skody octawi taki sam jag egr tylko czarny albo popielaty jutro mogę sprawdzić

Autor:  rotor [ sobota, 21 listopada 2015, 13:05 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Można założyć z nowych modeli vw i przerobić wtyczkę na nowy typ.
Nowy typ zaworu z pierburga to jakieś 140zł.
Koszt wtyczki to 20zł.

Autor:  Kur2 [ piątek, 17 marca 2023, 18:25 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Witam. Mam też notoryczny notlauf w moim ajt. Już nie wiem gdzie szukać problemu. ( dodam że auto jest po regeneracji wtrysków, turbiny i pompy, wcześniej chodziło tragicznie więc nie mam do czego porównać). Problem zaczyna się na 4 i 5 biegu przo około 2600 obrotów. Dotychczas sprawdziłem i zrobiłem:
1. Test sztangi (z kompresora)- otwiera wastegate przy podaniu około 1 bara.
2. Wymienione wszystkie wężyki ciśnienia i podciśnienia na nowe
3. Podmiana zaworu n75 (z napisem USA)
4. Kontrola okablowania- wszystko w porządku

Wywal błąd 17965 regulacja ciśnienia doładowania
P1557 35-10. Przekroczona granica regulacji

Pewnie zostane poproszony o logi, mam vcds więc je zrobie tylko nie wiem jakich grup. Logi dynamiczne grupy 11 i 3 wystarczą?

Autor:  Kenobi [ piątek, 17 marca 2023, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Kur2 napisał(a):
Logi dynamiczne grupy 11 i 3 wystarczą?

Na początek tak.
Jak dobrze pamiętam to w AJT maksymalne doładowanie to 0.7 bara, więc sztanga powinna zacząć się ruszać już przy 0.6 bara.
Problem może też tkwić w czujniku ciśnienia doładowania.

Autor:  Kur2 [ piątek, 17 marca 2023, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Proszę dwa logi do oceny. Jeden na trzecim biegu, i jeden na czwartym biegu. Silnik rozgrzany jak należy.

https://vaglogs.com/log/003-010-011-5c5 ... 0aebeb5251

https://vaglogs.com/log/003-010-011-f4e ... 06b7da5b3d

Z góry dziękuję za pomoc, liczę na was

Autor:  Kenobi [ sobota, 18 marca 2023, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Zawór N75 otwarty na maksa, a ciśnienie doładowania nie spada poniżej 0.9 bara. Zawór upustowy na turbinie otwiera się za mało i dlatego przeładowuje.
Żle ustawiona sztanga turbiny albo gruszka nie działa jak powinna.
Druga sprawa widoczna w logach to zbyt mała ilość zasysanego powietrza widoczna na przepływce. Test diody wyjaśni czy to przepływka czy jednak coś z turbiną, dolotem, wydechem itp.
Trzecia sprawa, pomimo, że na wyższych obrotach turbina przeładowuje to na niskich obrotach bardzo późno wstaje, dopiero przy 2300obr uzyskuje zadane ciśnienie 0.65 bara.
Coś mi się wydaje, że dokonane naprawy były robione na chybił trafił. Zamulenie nie zniknęło, a za to inne rzeczy są gorzej.

Autor:  Kur2 [ sobota, 18 marca 2023, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Kenobi napisał(a):
Żle ustawiona sztanga turbiny albo gruszka nie działa jak powinna.

Zegar w dłoń i pomierzone. Gruszka się zacina, i zaczyna otwierać zawór upustowy dopiero przy 1,1 bara. Muszę na to popatrzec jeszcze, na 10 razy raz się zacieła. Teraz się troche pourlopuje i wrócę do tematu póżniej. Wydane mi się że coś z tą gruszką, jest nowa, może nie taka jak powinna? Maf też przejżę i będę informował. Narazie dzięki.

Autor:  Kur2 [ środa, 22 marca 2023, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Cześć. Zerwałem plomby z sztangi, podregulowałem ją. Zaczyna się otwierać przy 0,55 bara. Po oględzinach jest na niej logo kkk- czyli oryginał. Niestety notlauf nadal go dręczy. Co mnie martwi to:
1. Skok sztangi, otwarcie zaworu upustowego jest bardzo moim zdaniem małe tzn do maksymalnego otwarcia zaworu sztanga wysuwa się dokładnie 5mm. Czy tyle wystarczy? Czy tak ma być?

2. Jest luźny, można poruszać ręką wąż, a właściwie rura wchodząca do turbiny idąca od obudowy filtra powietrza. Nie ma tam czasem być jakiegoś oringu/ uszczelniacza? Może tam zasysać fałszywe powietrze moim zdaniem. Rurą można potuszyć około 1 mm do okoła.

Autor:  Kenobi [ środa, 22 marca 2023, 19:11 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Co do ruchu sztangi to nie pamiętam jak długi ruch, a teraz mam zmienną geometrię więc co innego i nie sprawdzę. Jednak te 5mm wydaje mi się zbyt mało ale nie będę tu sie upierał. Ktoś inny musi sprawdzić u siebie.

Kur2 napisał(a):
Jest luźny, można poruszać ręką wąż, a właściwie rura wchodząca do turbiny idąca od obudowy filtra powietrza. Nie ma tam czasem być jakiegoś oringu/ uszczelniacza? Może tam zasysać fałszywe powietrze moim zdaniem. Rurą można potuszyć około 1 mm do okoła.

Te dwa zdjęcia wszystko ci wyjaśnią, lewe powietrze powoduje brak mocy z powodu ciecia dawki paliwa prze zaniżone odczyty z przepływki. Często wymiana samego oringu nie pomaga.
Załącznik:
IMG_0403.jpg

Załącznik:
IMG_0404.jpg

Autor:  Kur2 [ środa, 22 marca 2023, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Kolego ze zdjęciami trafiłeś w samo sedno sprawy. Myślimy o tym samym. Tak myślę że zaniżony odczyt MAF jest spowodowany tym właśnie luzem. Już mam mętlik w głowie, powoli usuwam wszystkie potencjalne źródła notlaufu. Nie wiem już gdzie szukać. Oczywiście proszę kogoś o pomiar wysunięcia sztangi, jak i również mam pytanie czy ta luźna rura może mieć jakiś wpływ na przeładowanie turbiny?

Autor:  Kenobi [ środa, 22 marca 2023, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Kur2 napisał(a):
jak i również mam pytanie czy ta luźna rura może mieć jakiś wpływ na przeładowanie turbiny?

Nie.

Autor:  Kur2 [ środa, 22 marca 2023, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Szkoda, w życiu nic nie może być łatwe. Ok pomijając nieszczelność o której mowa chyba zostają dwie rzeczy mianowicie:
1. Długość wysunięcia sztangi o której pisałem
2. Niesprawny czujnik cisnienia doładowania.

Co do czujnika mam jeszcze multivana z silnikiem AXG. Nie patrzyłem jeszcze, ktoś potwierdzi czy można owe czujniki podmienić z AXG do AJT?

Swoją drogą kupię/ zmajstruję jakiś trójnik i połączę wężykami by mieć manometr w kokpicie i przyobserwować ciśnienia w trakcie jazdy. Testy na sucho z strzykawki tzw " żanety" 200ml wypadają pomyślnie, jak wypadają podczas jazdy- będzie podgląd na żywo.

Nie wiem już gdzie szukać, może jeszcze jakieś logi zrobić? Ktoś coś podpowie.

Dotychczas sprawdziłem i poprawiłem:

1. Wymiana węży ciśnienia i podciśnienia, założone wszędzie opaski zaciskowe, jest szczelnie
2 wymieniony zawór n75 na fakt faktem używany, z napisem USA
3. Regulacja sztangi- zaczyna się wysuwać przy 0,55 bara- i tu może być problem bo wysuwa się tylko 5mm
4. Po wyjeciu całej gruszki zawór upustowy otwiera się luźno, bez oporów dużo bardziej niż sztanga mu pozwala.

Nawiasem mówiąc, odbiegając od tematu zaczynam tęsknić za ostatnim t4 z 1.9d 1y. Zawsze zapalił, zawsze dojechał do celu, prawie 2 miliony przejechał, niestety wszystko poza silnikiem ruda zjadła

Autor:  Kenobi [ środa, 22 marca 2023, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Uszczelnij rurę dolotową cybantem. Zrób logi grupy 011, 003 i 008 na trzecim biegu po tych operacjach co już teraz dokonałeś.
Zobaczymy jak to wygląda. Nie rób za dużo na raz bez logów bo nie będzie wiadomo co jakie efekty przynosi w odczytach, a nie w twoich subiektywnych odczuciach.

Autor:  Kur2 [ czwartek, 23 marca 2023, 10:37 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Jest nowy log, zrobiłem po drodze do pracy. Co prawda jeszcze nie zdążyłem założyć cybanda na dolot.

https://vaglogs.com/log/011-003-008-aa6 ... fbf275c732

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/