T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 18:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2022, 20:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Kenobi napisał(a):
Grupę 004 zrób logi w MS ( bloki pomiarowe ), a nie w BS ( nastawy podstawowe ) do tego dorzuć jeszcze grupę 001 - dawki paliwa i 007 temperatury z czujników oraz "ciepłe" logi proszę

Dzisiaj udało mi się zrobić "ciepłe" logi.
Jak zapewne wiesz, pompa wtryskowa została wymieniona na inną i ponownie ustawiony rozrząd.
1. Bąbelek w przewodzie paliwowym zlikwidowany.
2. Po wymianie pompy i ustawieniu rozrządu odpalanie w zasadzie nic się nie zmieniło.
3. Natomiast dym zaraz po odpaleniu jest jakby minimalnie mniejszy.
4. Silnik na wolnych obrotach co chwilę wpada w większe wibracje. Nie pracuje jednostajnie równo, ale co jakiś czas bardziej nim szarpie. Czuć to zarówno siedząc w aucie jak i widać pod maską jak "tańczy" na poduszkach.

Tak to się teraz prezentuje:

Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_78E3Y9.html

Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_CCkX360.html

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_asg3u6z.html

Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_7TLnNp.html

EDYCJA:

Logi statyczne na zimnym silniku:

Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_09AmT0.html - nastawy podstawowe

Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_PMn239.html - bloki pomiarowe

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_dz7Hx9n.html

Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_n9M2D.html

Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_wA8z94z.html

EDYCJA II:

Logi statyczne:

ciepły silnik:
Nastawy podstawowe - Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_9pu9f.html

Bloki pomiarowe - Grupy 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_rFR5jp.html

zimny silnik:
Bloki pomiarowe - Grupy 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_0hgoN.html

EDYCJA III:

zimny silnik, niepracujący, wskazania temperatury czujników:
Bloki pomiarowe - Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_2Ms6Pc.html
Bloki pomiarowe - Grupa 024: http://vaglogi.pl/log-024_aAbH4.html


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 marca 2022, 19:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Piszę nowego posta, bo edycji poprzedniego już się robi za dużo.

Za wskazaniem Kenobiego zrobiłem logi na zimnym silniku grupy 000.

Na początek bloki pomiarowe, po około pół minuty - nastawy podstawowe.

poniżej zamieszczam kompilację tych dwóch pomiarów.
Do 28. sekundy Bloki Pomiarowe, później Nastawy podstawowe (czas liczony od początku)

Zauważalnie zmienia się wartość kąta wtrysku.
Na początku (bloki pomiarowe) wartość zdecydowanie powyżej 100.
Po przełączeniu na nastawy podstawowe wartość nie przekracza 38.

Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak? Co może być niedobrze?

Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Bpmm4.html
(zimny silnik, początek to Bloki pomiarowe, później Nastawy podstawowe. Ponieważ w trakcie rejestrowania wskazań nie była możliwa zmiana - zrobiłem kompilację edytując zapisy i wrzucam tak spreparowany zapis)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2022, 11:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
No i tak.
Teraz nie kopci i odpala od strzała.
Co zostało zrobione:
Wymienione wtryski - oryginalne zastąpione używanymi wtryskami z VW LT o numerach 074 130 201J, sterujący 074 130 202Q
Zmieniony program na seryjny dla silnika ACV
Uszczelniona pompa wtryskowa
Regulacja kąta wtrysku
Regulacja dawki paliwa

Nie wiem na 100 procent co powodowało kopcenie na biało i ciężkie odpalanie. Podejrzewam, że kopcenie spowodowane było złym stanem wtrysków a zwłaszcza sterującego. Natomiast kiepskie odpalanie prawdopodobnie nieszczelnością w pompie a i też być może wtrysk sterujący miał w tym swój udział.

teraz logi statyczne na ciepłym silniku wyglądają tak (bloki pomiarowe):
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_h4IZG.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_pk5kjc.html
Grupy 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_4lF1bWS.html


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB