T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

acv lekki problem z odpaleniem ...
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=1124
Strona 1 z 1

Autor:  ento [ sobota, 18 grudnia 2010, 10:28 ]
Tytuł:  acv lekki problem z odpaleniem ...

tak jak w temacie dzisiaj było u mnie prawie -20 , przed chwila pposzedłem odpalic furacza , ciezko było krecił jakies 15sek. zanim odpalil. Ale o co mi chodzi zaswieciła sie kontrolka oleju i plynu.. oleju zgasła ale plynu chlodniczego niestety nie... stan jest, plyn zalany nowy wiec nie ma prawa przymarznac wiec o co chodzi???

Autor:  toudi100 [ sobota, 18 grudnia 2010, 11:49 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

Ja tez tak miałem jak długo kręciłem i myśle żę to normalne ,bo w passacie też tak jest. Ale teraz pali od razu bo wymieniłem świece i trzymam w garażu

Autor:  ento [ sobota, 18 grudnia 2010, 17:42 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

jak wrocilem do auta po 5 minutach juz nic sie nie swiecilo... dziwne

Autor:  wilu8 [ sobota, 18 grudnia 2010, 17:43 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

Grzej swiece z 2 -3 razy i bedzie lepiej palił

Autor:  Probe041 [ sobota, 18 grudnia 2010, 18:16 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

wilu8 napisał(a):
Grzej swiece z 2 -3 razy i bedzie lepiej palił
Z tego co wiem to taki sposób się sprawdza w starych dieslach z komorą wstępną. Ja takiego starego diesla mam w T4 i zawsze grzeję świece tylko 1 raz i pali od razu.

W TDI raczej nie powinno się grzać świec kilka razy, bo z tego co słyszałem montuje się świece na szybkie grzanie ( 800*C ) i powinno się odpalać od razu po zgaszeniu kontrolki. Poza tym takie kilkukrotne grzanie spowoduje, że szybko popalisz sobie świece. Auto powinno palić od razu po 1 grzaniu. I tak w TDI świece grzeją poniżej określonej temperatury (5*C) więc i tak powinien łatwiej odpalać od zwykłego diesla

Nie wiem jak w starszych TDI ale w nowszych ECU pokazuje które świeczki nie grzeją, poza tym można łatwo sprawdzić miernikiem jest na forum napisane jak. Jeszcze możesz sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodniczego G62 masz sprawny bo on też wpływa na czas grzania świec.

Ja bym najpierw sprawdził czy wszystkie świeczki grzeją i do tego kąt wtrysku czy jest dobrze ustawiony.

Kolejne pytanie to kiedy ostatni raz zaglądałeś do filtra paliwa, odkręcałeś odstojnik aby spuścić z niego wodę?

Jak już odpaliłeś to dymił na jakiś kolor?

Autor:  mikoli [ sobota, 18 grudnia 2010, 18:39 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

Probe041 napisał(a):
Nie wiem jak w starszych TDI ale w nowszych ECU pokazuje które świeczki nie grzeją,

W T4 :?:
możesz zdradzić jak to sprawdzić w ECU :?:
Probe041 napisał(a):
Ja bym najpierw sprawdził czy wszystkie świeczki grzeją i do tego kąt wtrysku czy jest dobrze ustawiony.
Po za tym sprawdzamy błędy w ECU,a potem sprawdzamy czujniki temperatury:
Vag-Com :arrow: Select :arrow: 01-engine :arrow: Meas.Blocks-08 :arrow: grupa-007
Na zimnym silniku wszystkie wartości powinny być zbliżone do temp. otoczenia.
Na ciepłym: pole 1-Temp.paliwa , pole 2-Temp.ol (o ile jest czujnik, jak nie ma to puste pole),pole 3-temp. zasysanego powietrza , pole 4-temp.płynu chłodzącego.

Jeżeli już silnik nie jest pierwszej nowości i dalej nie pali jak nowy, można pobawić się parametrami rozruchowymi w ECU:

Zmiana czasu grzania świec:
wybieramy 1-engine :arrow: 11 login i tu wpisujemy 12233 :arrow: 10 adaptacja:

Channel Number- 12. czas grzania świec (w niektórych silnikach ta grupa jest niedostępna)
Zmienić wartość adaptacji 32768 (default) na wartość bliską 32700 (Jak mniejszą wartość adaptujemy tym dłuższy czas grzania świec)
Należy pamiętać , ze przed zmianami zapisujemy wartości jakie były wcześniej a po zmianie robimy test i save (test jest nad save ).
Czynności te należy wykonywać przy zimnym silniku żeby mieć możliwość weryfikacji zmian.
Temperatura cieczy chłodzącej 7.2*C
Czas grzania świec żarowych 1.01 sekundy (default)
Zmiana wartości adaptacji na 32700 (temperatura cieczy chłodzącej ta sama)
Czas grzania świec żarowych 2.88 sekundy

Temperatura cieczy chłodzącej 13.5*C (default)
świece nie załączają się (czas grzania 0.00)
Adaptacja na 32650
Czas grzania świec żarowych 2.57 sekundy

wartości są indywidualne dla każdego silnika i trzeba trochę potestować.

Można jeszcze ruszyć dawkę startową
Channel Number: 05-dawka startowa
W adaptacji zaczynamy od : domyślnej wartości (32768) (max co można wpisać to:65535) (Jak większą wartość adaptujemy to podnosimy dawkę startową)
Należy pamiętać , ze przed zmianami zapisujemy wartości jakie były wcześniej a po zmianie robimy test i save.

WSZELKIE ZMIANY WYKONUJECIE NA WŁASNE RYZYKO :!:

Autor:  Probe041 [ sobota, 18 grudnia 2010, 18:52 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

mikoli napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Nie wiem jak w starszych TDI ale w nowszych ECU pokazuje które świeczki nie grzeją,
W T4 :?:
możesz zdradzić jak to sprawdzić w ECU :?:
No właśnie problem w tym, że w T4 nie wiem czy jest taka możliwość bo nie mam TDI. Ale w innych (nowszych) autach grupy VAG po prostu wywala błąd o niesprawnej świeczce i który cylinder 8-)

Takie cuś na t4 wiki znalazłem jeszcze w temacie
http://www.t4-wiki.de/wiki/Gl%C3%BChker ... 3%BCfen%29

mikoli postawiłbym piwo za powyższego posta gdybym tylko mógł <good>

Autor:  ento [ sobota, 18 grudnia 2010, 18:58 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

katy sa dobrze ustawione, wszystkie plyny i filtry byly wymieniane miesiac temu. Wydaje mi sie ze poprostu ktoras swieczka pada/padła. Ale bardziej zastanowila mnie ta kontrolka od plynu.. Aha pod komputer wpinany byl we wtorek i jedyny blad to czujnik predkosiomierza czy jakos tak

Autor:  toudi100 [ niedziela, 19 grudnia 2010, 12:48 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

Jak AKU słabe to choinka na wyświetlaczu może wyskoczyć .Nawet jak masz stan to dolej płynu chłodniczego i hamulcowego na maxa i zobaczymy czy pomoże .A jak sie uporasz żeby dobrze palił to zobaczysz żę to nie wróci.

Autor:  ento [ niedziela, 19 grudnia 2010, 23:11 ]
Tytuł:  Re: acv lekki problem z odpaleniem ...

aku wymienilem ok tydz. temu bo stary padł przy kreceniu... co dziwne pozniej sprawdzalem ten aku i okazało sie ze ma 85% , wiec tez byl bardzo dobry...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/