T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 09:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 10:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
tak jak w temacie dzisiaj było u mnie prawie -20 , przed chwila pposzedłem odpalic furacza , ciezko było krecił jakies 15sek. zanim odpalil. Ale o co mi chodzi zaswieciła sie kontrolka oleju i plynu.. oleju zgasła ale plynu chlodniczego niestety nie... stan jest, plyn zalany nowy wiec nie ma prawa przymarznac wiec o co chodzi???


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 11:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Ja tez tak miałem jak długo kręciłem i myśle żę to normalne ,bo w passacie też tak jest. Ale teraz pali od razu bo wymieniłem świece i trzymam w garażu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 17:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
jak wrocilem do auta po 5 minutach juz nic sie nie swiecilo... dziwne


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 17:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Grzej swiece z 2 -3 razy i bedzie lepiej palił


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 18:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
wilu8 napisał(a):
Grzej swiece z 2 -3 razy i bedzie lepiej palił
Z tego co wiem to taki sposób się sprawdza w starych dieslach z komorą wstępną. Ja takiego starego diesla mam w T4 i zawsze grzeję świece tylko 1 raz i pali od razu.

W TDI raczej nie powinno się grzać świec kilka razy, bo z tego co słyszałem montuje się świece na szybkie grzanie ( 800*C ) i powinno się odpalać od razu po zgaszeniu kontrolki. Poza tym takie kilkukrotne grzanie spowoduje, że szybko popalisz sobie świece. Auto powinno palić od razu po 1 grzaniu. I tak w TDI świece grzeją poniżej określonej temperatury (5*C) więc i tak powinien łatwiej odpalać od zwykłego diesla

Nie wiem jak w starszych TDI ale w nowszych ECU pokazuje które świeczki nie grzeją, poza tym można łatwo sprawdzić miernikiem jest na forum napisane jak. Jeszcze możesz sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodniczego G62 masz sprawny bo on też wpływa na czas grzania świec.

Ja bym najpierw sprawdził czy wszystkie świeczki grzeją i do tego kąt wtrysku czy jest dobrze ustawiony.

Kolejne pytanie to kiedy ostatni raz zaglądałeś do filtra paliwa, odkręcałeś odstojnik aby spuścić z niego wodę?

Jak już odpaliłeś to dymił na jakiś kolor?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 18:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Probe041 napisał(a):
Nie wiem jak w starszych TDI ale w nowszych ECU pokazuje które świeczki nie grzeją,

W T4 :?:
możesz zdradzić jak to sprawdzić w ECU :?:
Probe041 napisał(a):
Ja bym najpierw sprawdził czy wszystkie świeczki grzeją i do tego kąt wtrysku czy jest dobrze ustawiony.
Po za tym sprawdzamy błędy w ECU,a potem sprawdzamy czujniki temperatury:
Vag-Com :arrow: Select :arrow: 01-engine :arrow: Meas.Blocks-08 :arrow: grupa-007
Na zimnym silniku wszystkie wartości powinny być zbliżone do temp. otoczenia.
Na ciepłym: pole 1-Temp.paliwa , pole 2-Temp.ol (o ile jest czujnik, jak nie ma to puste pole),pole 3-temp. zasysanego powietrza , pole 4-temp.płynu chłodzącego.

Jeżeli już silnik nie jest pierwszej nowości i dalej nie pali jak nowy, można pobawić się parametrami rozruchowymi w ECU:

Zmiana czasu grzania świec:
wybieramy 1-engine :arrow: 11 login i tu wpisujemy 12233 :arrow: 10 adaptacja:

Channel Number- 12. czas grzania świec (w niektórych silnikach ta grupa jest niedostępna)
Zmienić wartość adaptacji 32768 (default) na wartość bliską 32700 (Jak mniejszą wartość adaptujemy tym dłuższy czas grzania świec)
Należy pamiętać , ze przed zmianami zapisujemy wartości jakie były wcześniej a po zmianie robimy test i save (test jest nad save ).
Czynności te należy wykonywać przy zimnym silniku żeby mieć możliwość weryfikacji zmian.
Temperatura cieczy chłodzącej 7.2*C
Czas grzania świec żarowych 1.01 sekundy (default)
Zmiana wartości adaptacji na 32700 (temperatura cieczy chłodzącej ta sama)
Czas grzania świec żarowych 2.88 sekundy

Temperatura cieczy chłodzącej 13.5*C (default)
świece nie załączają się (czas grzania 0.00)
Adaptacja na 32650
Czas grzania świec żarowych 2.57 sekundy

wartości są indywidualne dla każdego silnika i trzeba trochę potestować.

Można jeszcze ruszyć dawkę startową
Channel Number: 05-dawka startowa
W adaptacji zaczynamy od : domyślnej wartości (32768) (max co można wpisać to:65535) (Jak większą wartość adaptujemy to podnosimy dawkę startową)
Należy pamiętać , ze przed zmianami zapisujemy wartości jakie były wcześniej a po zmianie robimy test i save.

WSZELKIE ZMIANY WYKONUJECIE NA WŁASNE RYZYKO :!:


Ostatnio edytowano sobota, 18 grudnia 2010, 18:54 przez mikoli, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 18:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
mikoli napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Nie wiem jak w starszych TDI ale w nowszych ECU pokazuje które świeczki nie grzeją,
W T4 :?:
możesz zdradzić jak to sprawdzić w ECU :?:
No właśnie problem w tym, że w T4 nie wiem czy jest taka możliwość bo nie mam TDI. Ale w innych (nowszych) autach grupy VAG po prostu wywala błąd o niesprawnej świeczce i który cylinder 8-)

Takie cuś na t4 wiki znalazłem jeszcze w temacie
http://www.t4-wiki.de/wiki/Gl%C3%BChker ... 3%BCfen%29

mikoli postawiłbym piwo za powyższego posta gdybym tylko mógł <good>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 18:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
katy sa dobrze ustawione, wszystkie plyny i filtry byly wymieniane miesiac temu. Wydaje mi sie ze poprostu ktoras swieczka pada/padła. Ale bardziej zastanowila mnie ta kontrolka od plynu.. Aha pod komputer wpinany byl we wtorek i jedyny blad to czujnik predkosiomierza czy jakos tak


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 grudnia 2010, 12:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Jak AKU słabe to choinka na wyświetlaczu może wyskoczyć .Nawet jak masz stan to dolej płynu chłodniczego i hamulcowego na maxa i zobaczymy czy pomoże .A jak sie uporasz żeby dobrze palił to zobaczysz żę to nie wróci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 grudnia 2010, 23:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
aku wymienilem ok tydz. temu bo stary padł przy kreceniu... co dziwne pozniej sprawdzalem ten aku i okazało sie ze ma 85% , wiec tez byl bardzo dobry...


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB