T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

silnik 1.9D, podmiana pompy wtryskowej
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=1082
Strona 1 z 1

Autor:  GrzesTM [ piątek, 10 grudnia 2010, 20:55 ]
Tytuł:  silnik 1.9D, podmiana pompy wtryskowej

witam,
ma problem, wiem ze moze nie zbyt zwiazany z t4(ale z transporterem troche, i silnikiem baaardzo podobnym do stosowanego w t4 ;) ),
licze na pomoc
kuzynka ma golfa 3 1.9D (zwykly klekot), pada jej pompa wtryskowa, nie trzyma cisnienia po dluzszym postoju, zapowietrza sie (przewody sprawdzone, filtr tez, wina pompy) wgl powoli coraz ciezej odpalal, ale moc (a raczej to cos co powoduje ze sie toczy <spać> ) nie maleje.
mam stara pompe z 1.6D (pozostala nam po busie t3 po wymianie silnika), obie boscha, obie wygladaja wrecz identycznie,
czy da sie to zamontowac(podmienic) (raczej tak) i czy bedzie to dzialac? odpychac sie? mozliwe ze tloczek jest mniejszy, i zeby trzymal moc trzeba by podkrecic dawke ponad norme (chociaz nie wiem po co bo kuzynka i tak go zamula, zazwyczaj jak go pozyczam raz na 2 miesiace to sie dziwi ze nagle lepiej jezdzi, poprostu daje mu przepalic nagar, trasa i ogien)
bo rozbieranie pomp i przekladanie zaworkow zwrotnych (i pierdol, bo pewnie cos by sie innego tez znalazlo) to mi sie nie chce szczerze mowiac, (kupe roboty, czasu i trzeba uwazac zeby dzialalo po poskladaniu) a oddawac do warsztatu to sa zbyt duze koszta (w stosunku do wartosci tego golfa <32> )
z gory dziekuje za pomoc (prosilbym bym o nie kasowanie tematu, przynajmniej narazie)

Autor:  Kenobi [ piątek, 10 grudnia 2010, 21:56 ]
Tytuł:  Re: silnik 1.9D, podmiana pompy wtryskowej

ja bym założył na przewodzie paliwowym zasilającym między filtrem a pompą zawór zwrotny i zobaczył czy wtedy nie będzie zapowietrzenia
koszt jakieś 15-20 zł więc chyba warto spróbować, bo objawy wskazują na cofanie się paliwa czyli jakby zaworek zwrotny ( ciśnieniowy ) w pompie nie trzymał

Autor:  GrzesTM [ piątek, 10 grudnia 2010, 23:20 ]
Tytuł:  Re: silnik 1.9D, podmiana pompy wtryskowej

paliwo po nocy cofa sie prawie do filtra (okolo 30-35 cm powietrza), ja wpinam taka gruszke paliwowa w waz i pompuje kilkanascie razy, odpale i chodzi dobrze (tzn odpala i tak ciezko, zawsze jest jeszcze powietrze), mozna jezdzic nawet pare godzin, jednak dlugie postoje pod marketem juz powoduja problemy,
jest to jakies rozwiazanie, tylko czy na dlugo? pompa juz sie sypie powoli (powoli coraz ciezej odpala, tak na przestrzeni roku, jednak paliwo zawsze bylo w calym przewodzie, do samej pompy, bo zawsze patrze w kazdym aucie czy paliwo nie ma babelkow, taki nawyk wieloletni)

edit: a jeszcze tak sobie mysle, bo jak stoi tylem do garazu odpalony, a dzwi otwarte to w garazu w oczy gryzie (nie przepala) ale nie dymi nic a nic, mozliwe ze jeszcze wtryski leja, wiec nie ma paliwa ani przed, ani w pompie ani w przewodach WC (tzn jest ale mniej, nie wystarcza zeby zagadal)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/