T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 stycznia 2015, 16:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 17:46
Posty: 10
model: t4 transporter
silnik: 1,9 td
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Jak w temacie, nie mogę odpalić auta, miga kontrolka od oleju - po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na 1 stopień kontrolki zapalają się jak zawsze, biorąc na rozruch zaczyna migać kontrolka od oleju i rozrusznik kręci normalnie ale auto nawet na sekundę nie odpala... Dzień wcześniej odpalało od "strzała" Sprawdziłem poziom oleju, dolałem pół litra do połowy min-max. Odłączyłem akumulator na pół godziny. Stan paliwa - 1/4 zbiornika, filtr paliwa, filtr oleju i olej wymieniony - dopiero 2tys przejechane. Sprawdziłem pod lapkiem + vag - pokazało błąd 0177 / 65-10. Kontrolka nadal miga i auto nie chce zapalić.

Jak gdzieś był podobny temat to proszę o nakierowanie, osobiście nic nie znalazłem....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 stycznia 2015, 17:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Miałem taki przypadek i problemem było immo w tym silniku

Poza tym nie wiem za pomocą czego się połączyłeś i z którego sterownika ten błąd sczytałeś, bo na pewno nie z silnika.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 stycznia 2015, 19:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Również obstawiam immobilizer
-w mojej teczce 1.9td tez w tamtym roku działy się podobne cyrki
-winny był oczywiście immo,wywaliłem delikwenta i problem odpalania został zażegnany <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 stycznia 2015, 19:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 17:46
Posty: 10
model: t4 transporter
silnik: 1,9 td
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za zainteresowanie tematem i szybką odpowiedz.

O ile dobrze pamiętam i dobrze rozumiem to użyłem programu "VAG-COM 409.1 us" a urządzenie to "KKL VAG-com for 409.1" kupione na allegro chyba za 20zł. Kabel podpięty w środku, po prawej stronie kierownicy. Program przeskanował chyba dobrze, było słychać specyficzne klikanie. Znalazł tylko ten jeden błąd w sekcji 25 - 0177 / 65-10.
Ten VAG został kupiony specjalnie do skasowania błędów poduszki - wymiana stacyjki + nie odłączony aku.

Jak możesz to poproszę o podpowiedzenie gdzie jest gniazdo do podpięcia i czym sczytać błędy z silnika.
Jak naprawić ten immo.... auto dostawcze i jak zawsze pilnie potrzebne. Warsztat odpada, 20km do najbliższego - środek lasu.


@wedkarz proszę opisz co trzeba zrobić żeby się tego ustrojstwa pozbyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 stycznia 2015, 19:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Pozbyć sie można bardzo łatwo ale musisz zdecydować czy aby na pewno chcesz to zrobic,po takiej operacji nie masz już zabezpieczenia na pompie i wtedy takie auto np.bardzo łatwo jest "podprowadzić".No i druga sprawa nie mogę Ci zagwarantować 100% że to jest na immo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 stycznia 2015, 20:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 17:46
Posty: 10
model: t4 transporter
silnik: 1,9 td
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Wiesz, jak ktoś będzie chciał takie auto podprowadzić to immo mu nie przeszkodzi w tej operacji. Jutro sprawdzę co z tym dalej zrobić. Jak zaworek na pompie nie działa to poleci do śmieci bo chyba innej rady nie ma ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 stycznia 2015, 20:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zaworek u mnie cykał (więc immo nie było podejrzewane) immo i tak blokowało. Auto pojechało do mechaników, bo już nie wiedzieliśmy co może być. Po fakcie okazało się, że wywalili immo z pompy, więc tutaj akurat nie pomogę jak to zrobić.

Sekcja 25 to immo, więc błąd masz od immo. Nie mam teraz jak sprawdzić co to dokładnie.

W tym silniku nie masz sterownika silnika, więc się z nim nie połączysz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 stycznia 2015, 20:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
No tak,tylko najpierw musisz usunąć płytkę elektroniczna z immo,delikatnie rozbijając obudowe,plus podpinasz pod elektrozawór drugi kabelek zaizoluj i wtedy zobacz czy odpali.
Jak rozwiążesz problem daj znać na forum co było przyczyna..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 16:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 17:46
Posty: 10
model: t4 transporter
silnik: 1,9 td
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Coś mi się wydaje że niepotrzebnie rozwaliłem immo na pompie.... Do immo na pompie nie idzie żadne napięcie - sprawdziłem to dopiero teraz. Po podłączeniu zaworka bezpośrednio do akumulatora słychać klikanie ale auto nadal nie pali, kontrolka oleju zaczyna migać po 2 sek mielenia silnikiem.. Co dalej sprawdzać, wywalać z samochodu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 16:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
To może sam zaworek elektromagnetyczny? Napięcie na wejściu powoduje otwarcie dopływu paliwa. Mógł zablokować się w pozycji zamkniętej. Sprubuj wykręcić zaworek, wyjąć główkę i sprężynkę a pozostałość zakręcić. Jeśli zapali - to zgasisz go tylko zduszając na biegu. Ewentualnie popuść przewody na wtryski i zobacz czy podaje paliwo.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 16:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 17:46
Posty: 10
model: t4 transporter
silnik: 1,9 td
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Sprawdziłem doprowadzenia do wtrysków - jakieś tam paliwo idzie tylko nie wiem jak mocno ma lecieć. Zaworka nie mam jak wykręcić, nie mam takiego klucza. Znajomy mi podpowiada że może rozrząd się przestawił w co osobiście wątpię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 19:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Sprawdziłeś może bezpiecznik nr 15?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 20:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Heh na śmierć o nim zapomniałem. Dobry trop!


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 20:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Ale może już być za póżno jak zaworek rozkręcony na części pierwsze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 22:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
A 15tka nie zabezpiecza przypadkiem obwodu elektrozaworu? Jeśli kolega dawał + bezpośrednio na elektrozawór to można bezpiecznik wykluczyć.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 01:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 17:46
Posty: 10
model: t4 transporter
silnik: 1,9 td
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Od poprzedniego postu nic w aucie nie robiłem tak więc zaworek jest cały. Nie mam pojęcia dlaczego nie chce zapalić, pompa paliwo podaje, świece grzeją a auto podczas kręcenia nawet nie pierdnie że się tak wyrażę. Jutro/dziś spróbuję samostartu mu troszkę podać i jak nie zadziała to....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 10:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Sprawdziłeś bezpiecznik nr 15? Jeżeli nie to zrób to,i zobacz czy masz pasek rozrządu i czy nie przeskoczył


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 13:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 17:46
Posty: 10
model: t4 transporter
silnik: 1,9 td
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Bezpiecznik sprawny, pasek rozrządu jest ale czy na swoim miejscu ? Jak sprawdzić czy pasek nie przeskoczył ? - brak znaków, na kole od pompy pełno kropek zrobionych farbą....

-------------
Problem rozwiązany, troszkę samostartu i auto pali już normalnie. Szkoda tylko immo ale ważne że auto pracuje.

Przydała by mi się jeszcze informacja co z resztą immo i jak podłączyć ten zaworek pod stacyjkę. Teraz mam na krótko podpięte do aku. Docelowo będzie jeszcze małe, ukryte odcięcie prądu od zaworka na pompie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 15:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 17:46
Posty: 10
model: t4 transporter
silnik: 1,9 td
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Jednak dalej nie paliło bez samostartu. Znalazłem winnego - pod maska przepaliła się blaszka/bezpiecznik odpowiedzialna za świece żarowe, w kabinie pokazywało że wszystko działa i ich nie sprawdzałem..... To się nazywa naprawa od "D" strony ;)
------------
Wszystko zrobione i działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2022, 14:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 listopada 2021, 23:18
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć, odkopuję temat miałem podobny problem i zadziałało poprowadzeniem kabelka od + do elektrozaworu. Po tej małem modyfikacji nie zapala się kontrolka świec, ta blaszka niedaleko baterii była wymieniona w czasie zimy i t4 odpalała od strzała aż do momentu, gdy padł immo. Teraz auto musi przez chwilę zakręcić i dopiero odpala.

Czy to jest od siebie zależne?

Edit: zapomiałem dodać, prędkościomierz po tej modyfikacji przestał działać.

Auto ostatnie dni kręci i kręci, zajmuje trochę czasu zanim odpali, z perspektywy czasu jest coraz gorzej.


Ostatnio edytowano piątek, 20 maja 2022, 23:12 przez duotone, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB