T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 01:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 grudnia 2010, 14:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 00:42
Posty: 10
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sorrrki za krzyczacy post <cisza> , wiec zaczne od poczatku .
Mam male problemy z moja t4 , mianowicie .....
-Silnik wyraznie nie rowno pracuje zaraz po starcie , przez okolo 2 sekund a pozniej wchodzi na obroty i nie rowna praca pozostaje ,ale nie jest juz tak jak przez pierwsze sekundy .(Pali od strzala czym zimniej tym lepiej)
-Przy odpalaniu na zaciagnietym ssaniu silnika nie pusci nawet dymmka , ale gdy tylko zamkne ssanie , kopci jak lokomotywa .Obiawy te pozostaja do calkowitego rozgrzania silnika .
-Ostatnim razem pojechalem na wymiane filtrow , oleju i plynu chlodzacego , po otworzeniu maski slysze cos jak buczenie z skrzynki filtra ???? nawet wrocilem do mechanika aby to sprawdzic , wlozylismy stary filtr i dalej to samo . Nie wiem co oni tam porobili .Wiem jedno, przed zaprowadzeniem samochodu do mechanika tego nie bylo .
Podkresle ze dopiero co kupilem auto i i staram sie przygotowac do przejechania nastepnych kilku tys . Ostatni wlasciciel to starszy czlowiek <cudzysłów> , twierdzi ze wymienil rozrzad 40 tys km temy , nie wiem czy mu wierzyc czy nie ????? i co bylo wymieniane Wiem jedno ze moja t4 jest cala przeszklona w czarne szyby wiec nie sadze zeby to on nia jezdzil :lol: , raczej jego syn .
-Bede wdzieczny za udzielenie jakich kolwiek informacji .
Pozdrawiam Piotr .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 grudnia 2010, 15:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ogólnie to co nazywasz ssaniem jest tzw. urządzeniem wspomagającym rozruch które przestawia kąt wtrysku na pompie, więc jeżeli w pozycji wyciągniętej jest O.K. a po wciśnięciu jest źle oznaczałoby to, że masz źle ustawioną pompę wtryskową
podjedź do kogoś kto ogarnia temat ustawień diesla i niech ci ją wyreguluje jak należy
bo inne objawy też sugerują złe wyregulowanie pompy - lub całego rozrządu
ja osobiście nigdy nie wierze w deklarowane wymiany przez sprzedającego szczególnie rozrządu i po zakupie zawsze go wymieniam, no chyba że było to robione w godnym zaufania warsztacie i są na to papiery nie budzące wątpliwości


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 grudnia 2010, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 00:42
Posty: 10
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziekuje kolego serdecznie za odpowiedz !!!!! Tylko jest jeden problem, ja juz od jakiegos czasu mieszkam w GB a dokladnie w Glasgow , i wiem z doswiadczenia ze klasa i wiedza tutejszych mechanikow ogranicza sie do wymiany klockow hamulcowych i amortyzatorow,(nawet filtra nie potrafia wymienic pozadnie) wiec nie sadze ze znajdzie sie ktos kto by mogl wyregulowac pompe. Napewno bede w Polsce na poczatku stycznia i mojej rodzinnej miejscowosci jest gosciu ktory sie zajmuje pompami od 30 lat jest naprawde dobry , tak sobie mysle jak cos to podbije do niego .
Kolego mozesz mi powiedziec ile zajmnie wyciagniecie pompy ,jak bardzo jest to skomplikowane i czy sa jakies przeszkody zwiazane z tym ??????????? Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 grudnia 2010, 16:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pompy nie trzeba wyciągać tylko sprawdzić jej ustawienie na znaki oraz kondycje paska i rolek, a potem ustawić kąty na tzw zegar i może jakieś poprawki na słuch, oczywiście nie zaszkodzi też sprawdzić ustawienie rozrządu od strony wału i jego kondycje
niestety jeżeli chodzi o silnik 1.9 td to jestem tylko teoretykiem, ale zasady dla każdego diesla są te same
jak miałem 2.4D to mojemu mechanikowi całość pracy związanej z wyregulowaniem silnika zajęło około 3 godz i to też dlatego że coś tam się nie chciało odkręcić


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 grudnia 2010, 18:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 11:46
Posty: 35
Lokalizacja: podkarpacie lub bydgoszcz
model: t4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Myślę że na wyspie znajdziesz "kilku" polskich fachowców mechaników, mieszkałem w Irlandii, miałem tam swój motocykl, istnieje tam nawet klub polskich motocyklistów... i tam było sporo info na temat mechaników, sklepów, imprez itp. Zapewne znasz jakieś polskie portale w GB/Szkocji, możliwe że tam ogłaszają się polscy mechanicy, lub znajdziesz info o dobrych mechanikach... Owocnych poszukiwań!!


_________________
VW T4 1.9 TD michuvan


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 grudnia 2010, 23:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Witajcie
Mam podobny problem z moim nowo nabytym żółwikiem jak kolega,a mianowicie po zaciągnięciu przyśpieszacza [ssania] w pierwszych sekundach strasznie nie równo pracuje i brakuje mu obrotów ,po zamknięciu ssania zaczyna lekko dymić aż do nagrzania się silnika ,przy ciepłym ma podwyższone .No i czy 12.5l na 100km w zimę to jest okej przy silniku 1,9td .JAK MYŚLICIE regulacja pompy m pomoże


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 16:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Ja to z mocny w tych sprawach nie jestem ale na pewno nie powinien ci spalić więcej niż 9 l
Ja mam takiego samego i mi pali 8,3-8,5 litra ale są koledzy którym pali 6,5 (nie wiem czy jest to możliwe mi się nigdy nie udało na do 7 zbliżyć)


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 grudnia 2010, 16:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Mi już 1.9td raz spalił 12/100 więc różnie to bywa : D Po zatankowaniu już niemieckiego paliwa spalanie wróciło do normalnych wartości : )


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 19:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Ze tak zapytam, w 1.9TD w T4 po wyciągnięciu wajchy praca silnika staje się twardsza czy podnoszą się obroty silnika?? w osobówkach 1.9TD AAZ podnoszą się obroty i pompa jest na rozrządzie.


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 22:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 00:42
Posty: 10
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Daxo 12 l to zdecydowanie za duzo , mimo mojego problemu ostatnim czasy sprawdzilem swojego zolwika i zjadl mi 7,24 /100 przy temperatuze ponizej zera stopni -3do -12 ,a jazda byla mieszana , przewaznie trasa ale czasami w korku po 30 min wiec jest cacy.
Rada;
-sprawdz cisnienie w oponach
-wymien filtr oleju , paliwa , powietrza ,(zrobilem to przed pomiarem mysle ze pomoglo)
-sprawdz czy nigdzie nie wycieka paliwo z ukladu paliwowego .
mysle ze od tego trzeba zaczac ,a jak to nie pomoze , no to do swojego mechanika i szukac przyczyny .
Pozdrawiam..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 23:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2010, 12:52
Posty: 11
model: t-4
silnik: 1.9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam kolegów
odnośnie przyspieszacza-jak koledzy powyżej też niedawno nabyłem t4 1.9td. moje cięgno od przspieszacza zapłonu ma kilka pozycji, 1-stałą (czyli wciśniętą), 2-wyciągnięta ok 1,5-2 cm (obroty podniesione o ok 200), 3-wyciągnięta na jakieś 5-6cm (przy odpalaniu lub podczas pracy silnika automatycznie wraca do pozycji 2), 4-wyciągnięta na ok 7-8cm( znacznie podwyższa obroty silnika do ok1200) PYTANIE czy to mormalne że z pozycji 3 wraca do pozycji 2 i jak długo teczka ma pracować na przyspieszonym zapłonie (do momentu nagrzania?) pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 23:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Rączka tobie wraca bo jej nie wyciągasz do końca aż się zablokuje : )

Ja zacząłem jeździć na przyspieszaczu tej zimy, bo wcześniej miałem źle ustawiony kąt wtrysku i lepiej palił bez niego a teraz miał opory rano bez.

Ja jeżdżę z aż silnik złapie trochę temperatury rano i wtedy go chowam


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 grudnia 2010, 00:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 00:42
Posty: 10
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rogal , ja mysle ze masz poprostu sprezyne silniejsza i linka sama sie cofa , u mnie jest jedna pozycja , poprostu wyciagam do konca i tak zostaje , silnik podgrzeje na postoju okolo minuty , moze dwie , ruszam jeszcze na wyciagnietej lince no i jak juz wystartuje odbijam linkei lece w trase.
Pozdro !!!!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 grudnia 2010, 12:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2010, 12:52
Posty: 11
model: t-4
silnik: 1.9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wielkie dzięki koledzy za odpowiedzi, w mojej teczce z pozycji 4 (wyciągniętej na maxa) dźwignia nie wraca trzeba ją wcisnąć. jeszcze raz wielkie dzięki. pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 grudnia 2010, 23:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
WITAM
U mnie ten przyśpieszacz słabo reaguje mimo że jest na max ,wyłanczam go przy drugim biegu
miałem słabe ciśnienie w kołach ,dzięki- PETER ,wymieniłem termostat ,przytkałem chłodnice,tankuje na shelu i coś tam pomogło z12l na ok10 [zima ]nie ma co się spodziewać
Ale z pompą muszę jechać na regulacje ,ma może ktoś schemat punktów ustawienia paska rozrządu 1,9td to bym prosił ,może pompa jest nie w punkcie
DZIĘKI WSZYSTKIM POZDRAWIAM daxo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 grudnia 2010, 14:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
daxo napisał(a):
WITAM
U mnie ten przyśpieszacz słabo reaguje mimo że jest na max ,wyłanczam go przy drugim biegu
miałem słabe ciśnienie w kołach ,dzięki- PETER ,wymieniłem termostat ,przytkałem chłodnice,tankuje na shelu i coś tam pomogło z12l na ok10 [zima ]nie ma co się spodziewać
Ale z pompą muszę jechać na regulacje ,ma może ktoś schemat punktów ustawienia paska rozrządu 1,9td to bym prosił ,może pompa jest nie w punkcie
DZIĘKI WSZYSTKIM POZDRAWIAM daxo


A to jak 10 łyka to kolega ciężką nóżkę posiada <01> <01> <01>


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 grudnia 2010, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 00:42
Posty: 10
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
10L !!!!! wciaz , duzo za duzo <bigboss>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB