T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 9 listopada 2024, 03:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2024, 19:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam problem z lekko kopcącym autem na siwo czarno. Auto ma kopa,dobrze odpala, ostatnio zauważyłem nieszczelność na dolocie (naprawione). Trochę poczytałem i zaczynam działać. Przyjrzałem się kątowi i widzę że za bardzo skacze. Zaznaczę że rozrząd wymieniony 30 tys temu, razem z turbo. Żeby to najlepiej zobrazować nagrałem film na YouTube https://youtu.be/7u8KxXVFOIs?si=2a5spBUczQs0qCA3
Z góry dzięki za pomoc
pytanie czy jest teraz robić logi?
Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2024, 22:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 376
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 27 razy
Powietrze w paliwie dostarczanym do pompy, dwumas wywalony, koło napędu osprzętu na wale, brudna pompa wewnątrz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2024, 00:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki
Zacznę od wymiany filtra paliwa i zerkne na bąbelki. Co do pompy , to wystarczy zdemontować górę gdzie jest nastawnik, czy mowa o profesjonalnym warsztacie który się tym zajmuje? Rozbierałem taka pompę ale w 1,9 tdi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2024, 19:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 376
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 27 razy
Chodzi o zawór N108 w pompie. Jeśli szwankuje, zacina się, albo syfy przytykają kanaliki do niego prowadzące to może skskać kąt wtrysku. Ale przez dwadzieścia lat miałem tylko raz przypadek zatkania. Więc jest to ostatnie miejsce w którym szukałbym przyczyny. Prędzej dwie pierwsze przyczyny o których pisałem. Sama pompa jest taka sama konstrukcyjnie jak w 1.9 tdi tylko na pięć cylindrów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2024, 10:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Chciałbym dodać że jest nie przyjemny zapach spalin i na wolnych czuć nie równą pracę (wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia) więc skromnie obstawiam powietrze/pompa, zaraz jadę po nowy filtr i będę się przyglądał pęcherzykom powietrza. Sam przyznaj że tego wszystkiego by nie powodowała dwumasa (mam taką nadzieję :-)), nie ma ona za dużego przebiegu i nie czuję aby się coś z nią działo. Chcę jeszcze sprawdzić zaraz te koło osprzętu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2024, 22:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7461
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 73 razy
Pomógł: 803 razy
Wtryskiwacze, pompa, zużycie silnika, ahy zawsze trochę przykopca . Jak wyglądają kerekcje wtrysku w grupie 013.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2024, 13:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Napiszę 1cyl 1,08 . 2cyl -0,35 3cyl 0,09 4cyl -0,42 5cyl-0,35
Pózniej zamieszczę foto


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2024, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dodałem zdjęcie rolki napinającej pasek pompy, oraz zdjęcie pompy ze sciągniętym nastawnikiem, w srodku pompa jak nowa. Jutro lub pojutrze poskładam wszystko i podłącze bezpośrednio do pompy TEC2000 do czyszczenia układu wtryskowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2024, 22:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7461
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 73 razy
Pomógł: 803 razy
Rolka to ważne jak z drugiej strony wygląda czyli ustawienie na znacznika oraz w którą stronę została napięta ( bardzo częsty błąd to kręcenie przy napinaniu zgodnie ze wskazówkami zegara, a tą rolkę napinamy kręcąc przeciwnie czyli w lewo ) i jakiej jest firmy bo ogólnie teraz to większość z gównolitu i już w pudełku nie trzyma parametrów. Wtryski do wyjęcia i sprawdzenia choć czyściwo nie zaszkodzi ale zużycia nie naprawi.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2024, 15:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi wróciłem z wtryskami i sprawa wygląda tak, wtryski wszystkie zamiast rozpylać przy 220 barach rozpylały przy 250 barach. Nie miał koleś czasu przed swietami się babrać, powiedział że trzeba je ustawić i zrobi to po świętach. Ale rozebrał pierwszy lepszy i okazało się że końcówki nie są oryginalne, mało tego są do innych wtryskiwaczy!! Więc nie będzie ich ustawiał, mam mu przywieżć inne używane wtryski lub nowe końcówki o właściwych numerach czyli 0432 193 608 lub 0432 193 669. Wtrysk sterujący jest ok, tylko te końcówki. Powiedział też że pompa pewnie po dupie dostawała.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2024, 15:43 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12401
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1053 razy
Te 250 Bar to drugie ciśnienie otwarcia czy pierwsze wstępne?
Jeśli to ahy i chcesz dobre wtryski to poszukaj w internatach kolegi cobretti i zamów sobie u niego wtryski nowe gotowe do założenia przy zwrocie starych korpusów.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2024, 15:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie wiem które to ciśnienie, nic nie mówił takiego..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2024, 15:54 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12401
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1053 razy
Pewnie nawet nie miał maszyny prawidłowej do tych wtrysków, z doświadczenia powiem że nie warto szukać po okolicy bo większość składa te wtryski na imadle a inni mają tylko sprzęt aby sprawdzić pierwsze ciśnienie otwarcia. Czytaj mocy ani dobrej pracy silnika na takich wtryskach nie będzie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 października 2024, 16:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ten facet jest znany w okolicy, i jest od wielu lat. To nie przypadek że pojechałem do niego. I dostałem namiar od dwóch warsztatów, które tam wożą wtryski. Ogólnie jestem trochę załamany. Trochę już w niego wsadziłem a nie mogę wyjechać z garażu bo cały czas coś. Mam pewny sprawdzony przebieg 360tyś , nie spodziewałem się takich numerów..

Napisałem do tego cobretti na FB, zobaczymy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2024, 20:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wtryski wysłane dzisiaj do Cobretti, wszystko ładnie wytłumaczył. Zobaczymy co z tego będzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2024, 23:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7461
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 73 razy
Pomógł: 803 razy
Co to za fachowiec, że każe ci samemu ogarniać zakup końcówek. Litości.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 listopada 2024, 13:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z tym to było tak, że sam zapytał czy chce gdzieś szukać czy ma mi to ogarnąć.
Ale do meritum, gdy tak sobie czekam na wtryski to sprawdziłem sobie tą rolkę napinającą pompę i faktycznie była napięta w prawą stronę, zrobiłem tak jak trzeba i jakby pasek był bardziej teraz napięty, ponieważ napinacz napinając w lewą stronę przybliżył się do koła pompy. Może to takie wrażenie.. Teraz by wypadało sprawdzić pompę na zegar? Czy raczej nic się nie powinno przestawić poprzez ten napinacz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 listopada 2024, 17:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 376
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 27 razy
Sprawdzić pod vcdsem na wpełni rozgrzanym silniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 listopada 2024, 18:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7461
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 73 razy
Pomógł: 803 razy
jak wyżej. Podpiąć kompa zrobić odczyt i doregulować drugą rolką bo mogło się coś przestawić.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 listopada 2024, 15:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2022, 16:21
Posty: 28
model: T4 Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, jak tydzień temu odłączyłem wtyczkę, która jest jedną z czterech przymocowana od spodu do blachy ,która jest przykręcona do bloku(przy misce olejowej) i teraz nie mogę do niej znaleźć kabla. Chodzi o wtyczkę 2 pinową czarną. Chyba brak lecytyny w glowie-)
Jutro będę wkładał wtryski i chciałem sobie trochę rzeczy poskładać bo trochę tego rozebrałem. Postaram się później wstawić fotkę

Ta blacha z tymi wtyczkami jest blisko pompy wtryskowej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 listopada 2024, 16:48 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12401
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1053 razy
No jedna kostka to wtrysk sterujący, jeśli nie ma wtrysku to nie ma drugiej strony wtyczki.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 listopada 2024, 20:26 
Offline
Nadteczkownik Wyborowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4583
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 303 razy
Pomógł: 750 razy
I wszystko w temacie :D


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB