T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 09:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lutego 2022, 22:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Ok przekonaliście mnie :) chętnie zrobił bym to samodzielnie gdyby tylko ktoś udzielił mi kilku wskazówek jak się za to zabrać.
Może jakiś poradnik ze zdjęciami lub fimik? :D .Nie chciał bym ponownie uwalić silnika,dopiero co zaczął jezdzić po długiej przerwie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lutego 2022, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zdjęcia na t4 wiki https://www.t4-wiki.de/wiki/F%C3%B6rderbeginn_(TDI)#F.C3.B6rderbeginn_dynamisch_einstellen

Filmiki po niemiecku na yt jak wpiszesz vw T4 förderbeginn


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lutego 2022, 22:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Wielkie dzięki,już zagłębiam się w lekturę,.. :idea:

Edit
Panowie Probe041 i Kenobi czy dobrze rozumuję że aby przestawić kąt rolką nie muszę ustawiać rozrządu na znaki aby się zgrywały ze sobą? gdyby to nie przyniosło pożądanego efektu wtedy konieczne są poprawne ustawienia na znakach i luzowanie koła wałka rozrządu, czy tak,..?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 lutego 2022, 13:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Tak. Ponadto do "grubszej" korekty z procedurą luzowania koła wałka rozrządu też nie ma konieczności ustawiania silnika na GMP.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 lutego 2022, 17:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
ok,dzięki za cenną informację.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 lutego 2022, 18:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
grzesiex napisał(a):
nie ma konieczności ustawiania silnika na GMP.
.
Ja tam wolę ustawić, a już na pewno jak ktoś nie ma wprawy i robi to pierwszy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lutego 2022, 11:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
No może za pierwszym razem. Ja ustawiam do montażu nowego rozrządu, następnie do ewentualnych korekt samego kąta wtrysku nie widzę potrzeby - oczywiście trzeba do tego wyczucie, wiedzieć co się robi, w która stronę korygować oraz, że wystarczy niewielki ruch kołem.
Być może debiutant niech ustawia GMP, jeśli Jemu to coś zmieni, w czymś pomoże?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lutego 2022, 12:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Myślę że sobie z tym poradzę,ostatnio rozebrałem nastawnik pompy na częsci pierwsze,po złożeniu wszystko działa także coś tam potrafię zrobić :) . Na początek postaram się skorygować kąt rolką za napinaczem,Kenobi pisał że jest opóźniony zapłon czyli rolkę trzeba lekko przestawic w prawo,tak?
Liczę że taka korekcja wystarczy,jeżeli się nie uda wtedy pokombinuję z kołem wałka,widziałem że potrzebny klucz specjalny do tego aby je przytrzymać przy odkręcaniu,spawarka jest pod ręką także z dorobieniem nie będzie problemu.
Jak na razie auto odpala dobrze jak ciepły od strzała,zimny po nocy 2 może 3 obroty wałem i łapie. Zauważyłem że jak np. zostawię odpalony samochód na jakieś 20-30minut zaczyna trochę dymić na siwo-niebieski kolor,następnie ruszam w drogę i przez około 500 metrów dymi mocniej po czym dyminie ustępuje całkowicie,czy to może być wina źle ustawionego kąta wtrysku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 marca 2022, 00:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
No żesz wymoderowano mam już dość, chyba gruz pódzie na złom <36>
Jak pisałem wcześniej po naprawie sterownika ECU auto jezdziło "normalnie" jednak sielanka nie trwała zbyt długo,teraz silnik mało nie chce z ramy wyskoczyć i dymi cały czas na siwo.Mechanik dzisiaj wymienił filtr paliwa,sprawdził rozrząd,kąt wtrysku i niby wszystko ok,zasugerował ponowne sprawdzenie(wymiane) ECU..
Jak zimny trzeba troche pokręcić żeby odpalił,po rozgrzaniu szybciej łapie.
Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać usterki??
Na dzień dzisiejszy poszło już ponad 3tyś. w naprawę i dalej brak efektu :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2022, 09:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Brak kompresji n 1 cylindrze-wymina silnika.
Temat do zamknięcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2022, 23:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Niewielkie korekty rolką można wykonywać na odpalonym silniku, obserwując na bieżąco wskazania vcds. To samo z regulacją dawki przecież. Tak na przyszłość napisałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 czerwca 2022, 13:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2022, 15:43
Posty: 27
model: Caravelle
silnik: 19843 cm3

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Brak kompresji wiąże się z nowym silnikiem chyba


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB