T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 lutego 2021, 00:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 stycznia 2021, 22:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4114
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 138 razy
toudi100 napisał(a):
Są tak dobre że u siebie w aucie byś je włożył? Bo jak kojarzę to jesteś mechanikiem a ja robię autko dla siebie i mam nadzieję że na lata
a się nie znamk . Tylko jak widzę made in Poland to od razu lampka mi się zaświeciła

Tak założył bym do siebie, mam do nich pełne zaufanie, dla przykładu tuleje cylindra firmy Mahle są robione przez WSK Krotoszyn więc to że polskie nie znaczy złe, tak samo zawory do głowic silników jest polaska firma Paradowski robią na zamówienie doskonały produkt, a i jeszcze jedno zrobił byś zdjęcie tłoków z boku z różnych stron


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 stycznia 2021, 19:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 222

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Oczywiście że jestem uprzedzony . Nie znam firmy i w tym nie robię to wolę zapytać fachowca czy u siebie też by na tych częściach złożył silnik. Bo wiem z własnego doświadczenia że zrobić coś dla siebie a dla kogoś to dwa różne pojęcia.
Chemik211 przesyłam zdjęcia tłoków . W czterech zostały już wyszyszczone kanaliki gdzie są pierścienie. Jeden jest tylko nie wyczyszczony i pokazuje jak wyglądały wszystkie po wyjęciu.
Tylko na tłoku 1 widać głębokie rysy na górnej krawędzi tłoka . Nie wiem czemu tylko na jednym jest takie coś ale to podobno nic strasznego.
A jak mogę zapytać to co chcesz zobaczyć na tłokach? Bo może na żywo lepiej mi będzie coś dojrzeć.
Polecałes jeszcze w innym temacie olej do składania silnika. Naprawdę go używasz? Bo dzisiaj pytałem w trzech największych sklepach w Kielcach i nawet o nim nie słyszeli. Na internecie widzę że jest taki olej ale zakupu przez internet trochę się obawiam, dlatego wolałem kupić na miejscu.
Załącznik:
IMG_20210123_163917_copy_600x800_copy_450x600.jpg

Załącznik:
IMG_20210123_163902_copy_600x800_copy_450x600_copy_427x569.jpg


Załącznik:
IMG_20210123_164004_copy_600x450.jpg

Załącznik:
IMG_20210123_163942_copy_600x450.jpg


Załącznik:
IMG_20210123_164046_copy_480x640.jpg

Załącznik:
IMG_20210123_164035_copy_600x800_copy_480x640.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 stycznia 2021, 20:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4114
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 138 razy
Tłok 1 złom , nr5 też coś dziwnie, i najważniejsze przed założeniem pierścieni wyczyścić rowki pod pierścienie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 stycznia 2021, 17:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 222

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Poważnie złom? Te rysy przeszkadzają? Kurcze to mnie zbiłeś z tropu bo jak byłem u gościa od auto szlifu i mu pokazałem ten tłok to on powiedział że to nic strasznego i żeby go śmiało zakładać.

Rowki są juz wyczyszczone ,został tylko jeden tłok. Trochę z tym schodzi.
Nagaru w pierwszym rowku było dość sporo, że trzeba go skrobać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 stycznia 2021, 18:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 31
Lokalizacja: dsw
model: multivan
silnik: axg

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dla mnie ten tłok też jest bardzo słaby i robiąc cały silnik na pewno bym go zmienił.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2021, 21:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4114
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 138 razy
Tłok ma ślady zatarcia, można to spolerować ale w aucie na handel nie dla siebie, i jeszcze jedno po założeniu nowych pierścieni sprawdzałeś luz jaki ma pierścień w rowku tłoka


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2021, 11:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 222

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Byłem jeszcze u znajomego mechanika z tym tłokiem to też mi powiedział żeby go zeszlifować i zakładać. Przynajmniej on by załozył. On mówi że to od nagaru sa takie rysy i to nawet normalne. Ja tłoki zamówiłem używane i czekam teraz na przesyłkę. Rowki na pierścieniu nie mają luzów jakichś dużych. Mi się wydaje że takie powinny być. W sumie nawet nie wiem jak je zmierzyć. Tylko mnie teraz zastanawia czy mogę wymienić tylko jeden tłok? W sumie to niby to samo ale nie wiem. Jeszcze mam zonka bo pierścień dystansowy na wał gdzieś mi zaginął i muszę kupić a w serwisie nie dostępne. Śruby na korbowody też nie dostępne w serwisie. Około miesiąca czekania na śruby i cena ok20zł/szt. Elringa dostępny od ręki w inter carsie.
Tak wygląda tłok z pierścieniami.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2021, 19:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4114
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 138 razy
O którym pierścieniu dystansowym piszesz?? co do tłoka to ten co teraz pokazałeś na pewno nie jest nr1. a i pamiętaj że tłoki 1-2 są inne od 3-5, a dwa 20zł za śrubę czy to jest dużo ?? nie przesadzajmy remont silnika kosztuje i to dużo jak ma być dobrze, uszczelkę pod głowicę jakiej firmy kupujesz ,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2021, 20:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 31
Lokalizacja: dsw
model: multivan
silnik: axg

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Chyba chodzi o ten pierścień co kasuje luz osiowy wału. Osobiście mnie dziwi taki remont blok po obróbce A tłok przytarty no ale każdy ma swoją wizję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2021, 22:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7253
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 694 razy
Pewnie chodzi o panewki dystansowe. Jakiś czas temu były do kupienia na alle....
Załącznik:
aaa.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 stycznia 2021, 11:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 222

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Dokładnie o tę panewki dystansowe chodzi a nie pierścienie. Nie wiedziałem jak to się nazywa. Dokładnie w etce to podkłada oporowa.
Mati1 napisałem że mechanik mówił żeby zakładać tłok a ja i tak zamówiłem używki, czyli tego zakładał nie będę. Czekam na przesyłkę.
Tłoki wiem że się różnią dwa od trzech. A na zdjęciu nawet nie wiem jaki to jest tłok. Zdjęcie wysłałem losowo, żeby pokazać tylko jaki pierścienie pasują
Tłoki podpisywałem zgodnie z numerami na stopach wału korbowego.
Ja nie pisałem że 20zł to dużo . Wiedziałem ile one kosztują bo jest to opisane na forum. Elringa kosztuje coś koło 17zł i je zamówiłem. Oryginalnych nie brałem bo jest długi czas oczekiwania. Uszczelka głowicy Elringa ,a cały kpl uszczelek silnika firmy Asusa. Śruby do głowicy albo mam febi, albo elring-nie pamiętam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 stycznia 2021, 11:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7253
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 694 razy
Na alle... znajdziesz z pod nazwą panewki oporowe VW.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 stycznia 2021, 15:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4114
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 138 razy
Co do panewek oporowych to trzeba pomierzyć jakie aby nie było za ciasno ani za luźno, co do uszczelek firmy ajusa to rozumiem że silnik na handel nie dla siebie, uszczelki victor reinz albo erling tak samo śruby nic innego żaden febi , febi to jest pakowacz i czasem się zdarzy że akurat mają coś dobrego ale czesciej niestety gówno chinskie więc szkoda kasy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 stycznia 2021, 22:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 222

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Kurcze nie wiedziałem że tę panewki oporowe są dostępne . Kurcze szkoda że wcześniej nie zapytałem.
Ja zamówiłem używki razem z tłokami.
Jeśli chodzi o uszczelki to Ajusa miała tylko na cały silnik kompletny. I Ajusa też podobno nie jest jakieś badziewie . Z tego kompletu nie założę tylko uszczelniaczy i je wymienię na inne.
Najważniejsze żeby pod głowicę była z Elringa . Ja za śrubami z Elringa natomiast nie jestem, bo kilka lat temu robiłem głowice w 1.9tdi . Przy dokręcaniu głowicy na jednej ze śrub jakby lżej szło (nie było takiego oporu-oczywiscie też kluczem dyn.) i nie mogłem dokręcić z taką siłą jak inne. W końcu ją odkręciłem i porównałem do starych. Okazało się że się rozciągnęła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2021, 21:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7253
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 694 razy
toudi100 napisał(a):
Ja zamówiłem używki razem z tłokami.

Kup nowe nawet gdybyś miał 5 kompletów używek w gratisie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2021, 17:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 222

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Masz rację Kenobi. Nie wiem nawet co uderzyło mi do głowy żeby zakładać używki :) W sumie to nie wiedziałem że te panewki są dostępne.
Ale panewki kupione i założone nowe z Kolbenschidta i cena śmiechu warte 40zł.
Dopiero dół silnika złożyłem. Reszta czeka na chęci i czas..
Ale najpierw muszę dać wtryski i pompę do sprawdzenia.
A potem zostanie kupić sprzęgło i koło pasowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB