T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 09:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 października 2016, 14:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2014, 08:59
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Od paru lat jestem posiadaczem t4 1.9td 2001rok w wersji osobowej. Postanowiłem zrobic kapitalny remont silnika i tak uczyniłem ( regeneracja wału szlify cylindrów tłoki pierscienie panewki itd.) Również kupiłem NOWĄ głowice.Obecnie przejechałem już po tym remoncie jakies 4.5tys.km......do czego zmierzam: otóż robi sie za duze cisnienie w układzie chłodzenia (twardnieja przewody od chłodnicy). Byłem na sprawdzenie C02 w układzie i nic nie stwierdzono czyli mozna domniemac ze uszczelka pod głowica cała...wymieniłem korek zbiorniczka i nic wymieniłem termostat i tez bez zmian. Chciałbym dodać ze pompa wody nowa. Zdjąłem uszczelke korka zbiorniczka wyrównawczego i teraz jest "dobrze" ale przeciez tak byc nie powinno. Proszę o pomoc bardziej doświadczonych posiadaczy t4 z tym silnikiem......z góry piekne dzieki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 października 2016, 16:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
na jakiej podstawie twierdzisz że ciśnienie jest za wysokie ? Mierzone manometrem czy tylko macane ręką bo jeżeli tak to odpóść sobie bo w układzie chłodzenia musi być nadciśnienie które zapobiega zagotowaniu się płynu chłodniczego w temperaturze roboczej silnika . Węże nigdy nie będą miękkie gdy silnik pracuje pompa wody wytwarza nadciśnienie dziękuję .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 października 2016, 16:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2014, 08:59
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
dzieki za błyskawiczna odpowiedz.....a wiec tak: przed całym remontem silnika weze dały sie swobodnie scisnac teraz na wolnych obrotach sa duzo duzo twardsze ( niestety cisnienia nie miezyłem ). Udalem sie do mechanika i stwierdził ze sa za twarde ze brak swobodnego przeplywu (oczywiscie stwierdzil to na oko) miedzy malym a duzym obiegiem. Dodam jeszcze ze chłodnica równiez nowa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 października 2016, 22:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
przyczyna moze być jeszcze jedna źle założony pasek wielorowkowy powinien iść garbami do koła żeby cię to nie zmyliło że koło jest płaskie to pasek ma iść plecami do niego ... tak ma być założony jak na zdjęciu. Więcej fizycznych możliwości nie widze skoro uszczelka, korek i nadciśnienie robocze jest wykluczone . Jak odkryjesz co to daj znać ...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor SANCZO podziękował: JanB (środa, 26 października 2016, 22:46)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2016, 07:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czy aby na pewno kupiłeś odpowiedni korek z odpowietrzeniem, czy pierwszy lepszy pasujący. Moim zdaniem skoro bez uszczelki jest dobrze to nadal coś jest nie tak z korkiem.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: sikor (piątek, 28 października 2016, 21:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2016, 11:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Lub zatkany wężyk przelewowy od zbiorniczka


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg



Za ten wpis autor chmielik podziękował: sikor (piątek, 28 października 2016, 21:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2016, 17:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2014, 08:59
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Wężyki sprawdzone-drożne.....i nadal to samo:( chodzi mi po głowie (o ile to mozliwe) w starym korku zamontowac manometr żeby sprawdzic jakie dokładnie powstaje cisnienie.Co o tym myślicie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2016, 19:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ta "nowa" głowica moim zdaniem może tu być problemem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2016, 20:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A co z poziomem płynu w zbiorniczku? Na zimno, na gorąco ze szczelnym korkiem i na gorąco bez korka



Za ten wpis autor Adampio podziękował: sikor (piątek, 28 października 2016, 21:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2016, 21:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2014, 08:59
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Poziom płynu na zimno miedzy min a max po zakręceniu korka na gorącym obniża się poniżej minimum gdy korek ostrożnie odkręcę na gorącym zrobi psiuk płyn się podniesie ponad max ale nie wyrzuci nawet przy przegazowaniu płynu nie wyrzuca. Po wystudzeniu stan płynu między min. a max.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2016, 22:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To samo miałem w 2.4D. Pomogło zrobienie glowicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2016, 08:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2014, 08:59
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie tego się obawiam....pewnie będę musiał udać się z reklamacją tej głowicy. Chciałem wyeliminować wszystkie możliwe przypadki prosząc Was o pomoc w zdjagnozowaniu tego przypadku aby glowicy się nie czepiać.Narazie pojeżdże na nieszczelnym korku i poobserwuje co sie bedzie działo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2016, 13:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
nie rób pochopnie głowicy . Zawsze tak będzie z poziomem płynu na zimnym pomiedzy min max na rozgrzanym po odkręceniu korka podniesie się do max albo troszkę wyżej . Ludzie troche fizyki . Rozszerzanie cząstek pod wpływem temperatury ..... Dlatego w zbiorniczku oznaczenie MAX nie jest pod samym korkiem by po odkręceniu płyn nie kipiał ... Sprawdź sprawę z tym korkiem i jakie jest to ciśnienie o ile za duże . Bo wydaje mi się że może być wszystko w normie a ty zaraz na nowo silnik wyremontujesz .



Za ten wpis autor SANCZO podziękował: sikor (sobota, 29 października 2016, 16:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2016, 16:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 lutego 2014, 08:59
Posty: 6
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki Sanczo.....dostosuje sie do Twych sugestii no i sprawdze cisnienie w zbiorniczku. Zobaczymy co wyjdzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2016, 19:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie różnica na gorąco między zamkniętym i otwartym korkiem byłamiej więcej równa dostępowi między kreskami na zbiorniczku. Teraz różnica między zimnym i goracym jest połowę tego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2016, 15:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 października 2016, 23:15
Posty: 25
model: t4
silnik: 2,4
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Uhhh:)Ale się ubawiłem od ciekawych pomysłów, może lepiej pójść do wróżki?Co to znaczy "za twarde węże"?A jakie to są "za miękkie" lub "w sam raz"?Lekcja fizyki opuszczona to przypomnę że jak się ciecz nagrzewa to się robi jej więcej stąd twarde węże. Ze skąpych info kolegi od węzy wnoszę że nie cieknie ze zbiornika wyrównawczego nie strzelają rurki, nie "przepala wody" i nie ma jej tez w oleju to korek jak i uszczelka pod głowicą są ok, czyli po kiego ten temat? Jeździć a nie szukać dziury w całym. Kolego Adampio, a nie miałeś wcześniej zapowietrzonej nagrzewnicy a teraz się odpowietrzyło i weszło więcej?Może też być zmiana środka chłodzącego który ma rożne parametry "skurczu" czyli glikol, różowy i zielony a także mieszanki woda-koncentrat mogą powodować różnice w zmianie stanu.ale UWAGA! NIE WOLNO ODKRĘCAĆ KORKA PRZY GORĄCEJ CHŁODNICY! Chyba że ktoś chce mieć przeszczep twarzy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 17:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 lutego 2016, 00:14
Posty: 35
model: T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Sikor odkręć korek zagrzej maszynę i zobacz czy w zbiorniczku nie będziesz baniek z powietrzem,nie muszą być mega wystarczy ze co jakiś czas twój td puści bąka i wówczas już będzie wiedział ze głowica(uszczelka) jest kaput i wali ciśnienie w układ <taktak>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 20:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
szmaja napisał(a):
Kolego Adampio, a nie miałeś wcześniej zapowietrzonej nagrzewnicy a teraz się odpowietrzyło i weszło więcej?
Bez nabiału, to nie jest mój pierwszy stary samochód. U mnie podczas jazdy zapalała się lampka poziomu płynu bo aż tak rzeczony opadał. Żeby wyeliminować korek zainwestowałęm w nowy z ASO. Ciśnienie było tak duże że rozwaliło mi w pewnym momencie łatanego węża chłodnicy. Po zwaleniu głowicy na uszczelce nie było widać "przetoki" ale ukręciły się łby dwóch śrub głowicy bo miały zardzewiały gwint w bloku (jest nawet o tym watek).
A po zrobieniu głowicy (10 prowadnic, 5 zaworów i planowanie) nie dość że silnik jest żwawszy to i płynu nie muszę pilnować.

szmaja napisał(a):
UWAGA! NIE WOLNO ODKRĘCAĆ KORKA PRZY GORĄCEJ CHŁODNICY! Chyba że ktoś chce mieć przeszczep twarzy.
I tu jest Kulega Szmaja w mylnym błędzie. Akurat w T4 korek można bezkarnie luzować bo wrzący płyn idzie w specjalnie dla niego przewidziany kanał. Jest nawet o tym napisane w instrukcji obsługi :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 20:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dokładniej płyn strzela zaworem w zbiorniczku w stronę grodzi i spływa w dół :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2020, 17:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 6 października 2020, 12:21
Posty: 5
model: t4
silnik: 1,9d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Koledzy chyba mam problem-t4 z 1997 r 1,9 td,mam duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym,na zimnym i na rozgrzanym silniku.Zaczął dymić,biało-błękitnie.Mechanik stwierdził że uszczelka pod głowicą.Chcemy zrobić to dobrze z kumplem mechanikiem w weekend,zastanawiam się czy przy okazji gniazd zaworowych i planowania wymienić pierscienie,oleju trochę bierze,co jeszcze można proponujecie,na co zwrócić uwagę ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB