T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 maja 2020, 19:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Cześć!

Chwile mnie nie było.. :)

Panowie! Podszedłem do wymiany rozrządu w ACV.
Zakupiony komplet boscha, blokady i heja.

Po kilku obrotach wałem odnalazłem cechę 'w oczku'. Pompa (o dziwo?) też zgrała się na znaki.
Pełnia szczęścia. Poznakowane wszystko farbką, przygotowana blokada. Pompa unieruchomiona. Zrzucamy koło rozrządu od strony pompy....

I ZONK. Nie da się założyć blokady. Wałek rozrządu jest na pasku tak o 2 zęby (! 2 !) cofnięty. Żeby wałek doszedł na swoje miejsce (pozwalające założyć blokadę) - po cesze na kole zamachowym dawno nie ma śladu.
Auto zawsze paliło dobrze, ma dobrego kopa. Żadnych problemów. (trochę spaliny mocniej śmierdzą co zwalam na karb lejących już trochę wtrysków).

Trochę zgłupiałem, ale zmieniłem rozrząd zakładając wszystko tak, jak było (trochę gimnastyki). Auto po zabiegu zagadało od pierwszego, ładnie wchodzi na obroty.. Ale gryzie mnie ta cała sytuacja.

Pytanie - rozbierać, poprawiać ? czy mógł ktoś poprzednio źle założyć pasek i motor 'tak sobie' przejechał 70 parę tyś? (wykluczam przeskok paska, naciąg był prawidłowy, stan paska i rolek nie wykazujący zużycia).

Proszę o poradę !


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 maja 2020, 22:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jeśli po podłączeniu kompa kąt wtrysku się zgadza i korekcja wtrysków też to nie ruszać. No chyba, że w ramach edukacyjnego sprawdzenia co się wydarzy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 maja 2020, 19:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
J bym poskładał tak jak ma być, oryginalny znak na kole zamachowym + blokada na górze, ktoś musiał wcześniej składać na swoje znaki nie sprawdzając wałka na górze.
Oczywiście po poskładaniu dwa obroty wałem czy nie występuje kolizja.
Co do samego odpalania najważniejsze jest ustawienie początku wtrysku względem wału korbowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 maja 2020, 21:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Ja zawsze skladam jak ksiazka pisze znaki i blokady, zdazalo sie ze ktos cos wczesniej przestawil i chodzilo. Przy rozbieraniu ustawian na znaki i patrze czy nie poprzestawiane. Przy skladaniu korekta do fabryki, skladam i jak przedmowca pisze 2 do 4 obrotow recznie wałem i palenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 maja 2020, 22:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Hmm

No właśnie. Generalnie pompa i wał są w dobrej korelacji i silnik ładnie chodzi.

Jak kupiłem busa był problem z odpaleniem. Na zimno nie chciał odpalić.
Na zlocie okazało się, kompem w ogóle nie łapał zakresu. Pamiętam, że przestawiałem nieco pompę , ustawiłem z kompem i zawsze chodził od strzała i trącenia.

Ale przy wymianie rozrządu znaleźliśmy stare punkty 'farbką' które były mniej-więcej przy odwróconym wałku rozrządu o 180st. Może dlatego rozregulowali pompę bo nie ma bata by była na jakichkolwiek znakach wtedy..

Niby nie ma kolizji, boję się, że może na wale jest błędnie nabita cecha.. Ale chyba kurde to jeszcze raz rozkręcę i przestawię ten rozrząd, bo mi to nie da spokoju.

Szkoda tylko ruszać śruby rolek napinających. No i śruba koła pasowego do wymiany..


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 maja 2020, 22:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
U mnie nowy dwumas-to odnosnie cechy. Wal na znak, walek na blokade bez sciagania pokrywy zaworow-o180 stopni nie wejdzie o ile dobrze pamietam. Poskladany przod. Przod na znaku i blokadzie pompa tez na znaku, ale ustawiajac pompe na czujnik zegarowy prawie dwa zeby pompa poszla do przodu zeby wartosc na czujniku osiagnac [wczesniej tez tak bylo bo zawsze sprawdzam jak jest przed rozebraniem] Chodzi ok i kat na kompie tez jest ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2020, 22:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Cześć

I finał sprawy. Może kiedyś komuś się przyda.
Po ustawieniu wszystkiego na znaki - wał robi pół obrotu i ma kolizję.

Wychodzi na to, że wał ma źle nabitą cechę. Pompa po bliższym przyjrzeniu się jednak nie gra dokładnie z wałem (patrząc z dołu spod zderzaka), na znakach będzie bardziej w okolicy zgrania z wałkiem rozrządu.

Anyway - po utraceniu 2 godzin wróciłem do pkt wyjścia z wiedzą, że cecha na wale jest o d.. rozbić. I muszę jeszcze kupić nową śrubę koła pasowego, bo chwilowo dokręciłem nową/użytą.


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2020, 11:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wykręć świece albo wtrysk i ustal sobie gmp samemu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2020, 15:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Często na dwumasie są dwie znaki przy czym odpowiednia ma opis OT


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB