T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 15:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wyciek oleju
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 maja 2015, 23:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 22:06
Posty: 23
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
od tygodnia jestem posiadaczem T4 z 2001 r., silnik 2.5 TDI, przebieg (na liczniku) 240k. Dzisiaj kupiłem olej i wszystkie filtry, wszedłem do kanału, odkręciłem metalową osłone silnika i zobaczyłem dwa wycieki oleju jeden chyba spod koła pasowego na wale korbowym, drugi delikatny od strony skrzyni też z wału korbowego. Proszę o opinię czy te wycieki są realne przy takim przebiegu ?.
Kiedyś miałem Tiguana, od zera osobiście zrobiłem przez 4 lata 230k km i takich wycieków nie było.
Auto kupiłem wyłącznie jako hobby, także liczyłem się z jego naprawami i ulepszeniami. Pytam tylko tak, bo nie lubię być robiony w konia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 maja 2015, 09:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
jak w 4 lata zrobiłeś sam ponad 200 000 kilometrów - to również sam odpowiedziałeś sobie na pytanie <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 maja 2015, 07:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
przepraszam czy dobrze zrozumiałem - chcesz ocenic przebieg po zużyciu się siemeringów na wale ?
to jest tylko kawałek gumy, zresztą ten od strony koła pasowego to ja wymieniam przy każdej wymianie rozrządu, z kolei od strony skrzyni ja nie wymieniałem, a w zapisach serwisowych też brak adnotacji, nie cieknie - przebieg 425 tyś

prosiłbym aby pod pozorem rozmowy o wycieku oleju nie rozgorzała tu dyskusja na temat realnych przebiegów w T4, bo wyląduje temat w koszu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 maja 2015, 20:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 22:06
Posty: 23
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, sorry za drobiazgowość ale jak widzę zaślimaczoną miskę olejową to mnie ponosi. Jestem przyzwyczajony do nowych samochodów. Jednak twoje słowa dodały mi otuchy i chęci do dalszej pracy nad moim T4. Chętnie wymienię rozrząd wraz z simeringiem oraz zajrzę do sprzęgła i dwumasy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 lipca 2015, 23:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 22:06
Posty: 23
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, ponownie.
Po wymianie simeringu na wale korbowym, dokręceniu śruby od pompy oleju, po kilku dniach jazdy w garażu znowu plamka oleju. Po przejechaniu trasy ok 1000 km jednego dnia na bagnecie ubyło ok 2 mm oleju. Mechanik twierdzi, że nie wie. Moja teoria jest taka, że na postoju olej nie wycieka, jedynie podczas jazdy kiedy ciśnienie oleju wzrasta. Wyciek jest ewidentnie od strony rozrządu. Pod filtrem oleju jest sucho. Może ktoś miał podobne doświadczenie to proszę o podpowiedź co należałoby jeszcze sprawdzić. Już dwóch mechaników rozłożyło ręce a ASO zostawiam sobie na koniec.

Z góry dziękuję za udzeiloną pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 09:12 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Kup zmywacz do hamulców wyczyść silnik w miejscach gdzie widzisz wyciek, pojeździj i zobaczysz czy znowu cieknie w tych miejscach jeżeli tak to trzeba to usunąć jeżeli nie to silnik bierze olej .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 13:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 22:06
Posty: 23
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Silnik był wyczyszczony po każdej ingerencji mechanika. Za każdym razem pojawia się nowy świeży wyciek oleju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 14:19 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Nic tylko eliminować wycieki bo widzisz dobrze w którym miejscu są


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 14:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Może gdzieś wyżej cieknie z rozrządu po prostu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 15:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 22:06
Posty: 23
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli rozrząd do zrzucenia. :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 16:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
nie ma drogi na skróty skoro od razu nie widać skąd cieknie
do rozebrania osłony, odpalić rozbebeszone i czekać skąd poleci


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 20:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
albo poczekaj aż olej się zapiecze, zlapie troche piachu i kurzu i nie bedzie leciało :P

a tak poważnie to ja miałem tak, że uszczelka na wale pod sprzęgłem mocno puszczała i ciekło - do tego silnik mi brał olej niestety...
A potem (po remoncie silnika) - pokrywa zaworów zanim się ładnie ułożyła - ciekło po silniku spod uszczelki i też wyglądało jakby gdzieś od spodu...
To co pisze Kenobi chyba jest najprostsze bez ingerencji i rozkręcania wszystkiego - wyczyść gdzie się da, zrób jakies km i nura pod auto śledzić skąd leci...


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lutego 2020, 01:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 38
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Wrzucę zdjęcie ,co jest przyczyną u mnie w mojej t4, bo nikt nie opisał podobnego problemu , a konkretnie pod rolką napinacza od strony wału , jest wkładka aluminiowa z gwintem na m8 , w którą wkreca się śrubę trzymającą tą rolkę napinającą, i na końcu tego gwintu powstało pęknięcie , z którego sączy się olej i to sporo. Ja na krótko naprawiłem to wciskając tam silikonu elringa, ale wytrzymało to 15 tys km. Przy następnej probie naprawy i dokręcaniu już uszkodził się gwint i rozwierciłem ten gwint pod gwint m12 i wykorzystałem wkładkę metalową m12/m8 widoczną na zdjęciu (mam nadzieję ,że się wgra :) ) Nawet pod dokładnym wyczyszczeniu i zaaplikowaniu elringa znowu zaczęło cieknąć po ok 25tys km. Teraz chcę wykorzystać , śrubę m12 na ampula i w jej srodku wywyiercić/zrobić gwint pod m8 . Łeb śruby m12 pewnie na ampul będzie się chował w tej wkładce aluminiowej, w której musze najpierw wyfrezować otwór pod główkę śruby m12 i pod tę główkę wejdzie podkłądka miedziana, która uszczelni styk aluminium ,główka śruby. sama Śruba m12 , nie będzie rozwiercana na wylot, także po gwincie m8 już olej nie pójdzie jak to było dotychczas we wkładce. Aha sama wkłądka wytrzymuje bardzo duży moment dokręcania :) . Na pewno wiecej niż zalecane 30Nm , aha druga sprawa przebieg obecnie 600 tys, zaczeło lac przy 400 tys. Trzecia sprawa , zawsze przy wymianie rozrządu używałem klucza dynamometrycznego sprawdzanego na przyrządzie do kalibracji wiele razy, nic na wyczucie nie było dokrecane, a i tak się ukręciło :(


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lutego 2020, 06:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Wymień pompę oleju zamiast tak drutować.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: debu (czwartek, 27 lutego 2020, 19:23)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lutego 2020, 19:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 38
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
Wymień pompę oleju zamiast tak drutować.


Nie rozumiem tego rozwiązania, możesz rozwinąć tą myśl? Co ma pompa oleju do pękniętej tej wkładki aluminiowej ? Skoro ciśnienie oleju jest, to po co ją wymieniać ? Druga rzecz to gwint w tej wkładce został ukręcony i wkładka być musi lub śruba drutowana . Ewentualnie idąc po Twojej mysli , czy zawór przelewowy w pompie moze być uszkodzony i ciśnienie być zbyt duże? Czy o to chodzi ?

Edit :

Ok hahaha , głupi ja, przecież to jest pompa oleju

właśnie znalazłem w wyszukiwarce pompę oleju i tak mi jakoś podobnie wyglądała <38>

Dzięki za podpowiedź <beer>

edit:

wychodzi na to, ze to wejście na rolkę jest przelotowe i jednak w bloku jest uszkodzony gwint, więc w bloku będzie trzeba rozwiercić pod wkładkę m12, a pompę wymienić wraz z uszczelkami.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB