T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 27 lutego 2020, 22:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2020, 20:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, mam pewien problem z silnikiem 2.5 acv, na wolnych obrotach trzęsie silnikiem ,chwilami to trzęsienie się nasila i przechodzi w normalna pracę , ale wystarczy że lekko przegazuje i znowu to samo, zaczął lekko przydymiać na siwo, odpala bez problemów ciepły czy zimny , na cieplym objawy sa bardziej wyczuwalne, wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem czy się nie zapowietrza, podłączyłem pod Polski vag4.9 , blędów brak, kąt wtrysku zadany 139 aktualny skacze 133/144, wykres linie kąta wtrysku nakładają się ale ta od aktualnego cały czas faluje, w chwili większych szarpnięć mocno skacze kąt wypełnienia zaworu regulacji , mój vag-com z którego korzystałem uległ awarii i nie mogę odczytac informacji z kanału 000 blok 8 oraz zrobic logów, w kanale 04 kat wymagany 2.2 aktualny skacze od 1.8 do 3.0 na gorącym silniku, czy przestawiony kąt może powodować takie zachowanie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2020, 21:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7120
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 678 razy
W 01 czyli dawka też skacze, grupy 013 i 014 czyli korekcje skaczą ?
Do tego pierwszy raz widzę aby ACV miał zadany kąt na rozgrzanym 2.2. Fabryczna seria którą do tej pory spotykałem to od 0.4 do 0.8.
U mnie wystarczył miksol i potem preparat do czyszczenia układu paliwowego Liqui. Tak to wyglądało w logach, niby niewiele, a już było czuć telepanie. Po prostu w pompie przycierał się zawór N108 od kąta wtrysku, złapał nawet taką akcję, że stanął kołkiem i kąt był non stop 13.4 przed gmp.
http://vaglogi.pl/log-001_004_hOb3B0.html
http://vaglogi.pl/log-001_004_hOb3B0.html


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2020, 21:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
Kupiłem dziś miksol , jutro zrobię mieszankę , logi zrobione przed dodaniem mixolu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2020, 21:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7120
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 678 razy
Tak.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lutego 2020, 17:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
Dzis trochę powalczyłem z autem, ale niestety bez większego efektu, sprawdziłem czy sitko zaworu nie jest zawalone ale było czyste, zrobilem mieszankę 5l ropy i 1l miksolu zasilanie i powroty do bańki tak popracował sobie na rożnych obrotach, potem LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 w ten sam sposób , jeszcze raz podłączyłem go do vcds przed płukaniem , wczoraj coś pomyliłem, na gorącym czas zakładany 0.4 a aktualny skacze od 0.2 do 1.0, na zimnym kat zakładany prawie 5.0 i spada wraz z temp. silnika, za to masy powietrza moim zdanie coś nie halo na wolnych zakładana 270 aktualna 470 , na wysokich ok. 3000tyś zakł. 300 aktualna 500 zdaje sie że za duże rozbieżności , silnik chwilami pracuje ładnie żeby zaraz dostać czkawki i potem już telepie , pomaga przytrzymanie na obrotach i przez czwile jest dobrze. Jeszcze jedno, jaka powinna być prawidłowa dawka dla tego silnika , u mnie na gorącym jest 1.6 mg/str, czy to nie jest za malo ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lutego 2020, 21:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7120
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 678 razy
No i wszystko jasne. 1.6 to o wiele za mało. Mój silnik już przy 2.5 zaczynał się telepać jak się bawiłem. Dla mnie minimum to 3.5 - 4. Co do powietrza to jest o.k dla zaślepionego lub nie działającego EGRa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lutego 2020, 21:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
no właśnie czytam na forum na temat dawki, jak najlepiej ją przestawić , nastawnikiem czy vag , nie wiem czy po tym jak program ograniczył mi dostęp da sie to nim zrobić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lutego 2020, 10:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7120
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 678 razy
W twoim przypadku to lepiej byłoby kompem ale bez pełnej wersji vcds-a nie da rady.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lutego 2020, 15:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
wieczorem miałem się za to zabrać, ale jak tak to poszukam gdzieś programu, te które zainstalowalem do tej pory, mają te same ograniczenia choć miały być full , jaki kod silnika wprowadzić w vcds przy zmianie dawki, acv 102 km.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lutego 2020, 22:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7120
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 678 razy
Tu masz wszystko co potrzeba:
viewtopic.php?f=15&t=5506


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 lutego 2020, 12:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 361
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 22 razy
Niestety ale tak mocno dawki vagiem nie skorygujesz, maksymalnie mi się udało niecały 1mg, będziesz zmuszony "kopnąć" nastawnik na pompie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 lutego 2020, 14:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7120
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 678 razy
W górę bez problemu robiłem nawet z 4 na 9, jeśli chodzi o mnie to problem zawsze był w dół maks 1.5. W górę zawsze do 8-9 w różnych t4 się dawało.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 lutego 2020, 19:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
Udało mi się podnieść dawkę do 4.0 , niestety tylko testowo , w tym vcds który zainstalowałem nie mozna zatwierdzić zmiany, podczas podnoszenia dawki auto pracuje równiej , niestety jest więcej gryzących spalin na wolnych obrotach .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 lutego 2020, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7120
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 678 razy
Gryzące spaliny to inna bajka, EGR, wtryski, starość itp. Silnik ma pracować równo, a nie pachnieć z wydechu <cool> .


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 lutego 2020, 21:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
to fakt , ale po mimo podniesienia dawki czuć jaszcze lekkie szarpnięcia, no i ciężko stać obok auta jak gryzie w oczy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 lutego 2020, 05:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
A może ktoś z kolegów poratuje namiarem na taki działający vag-com ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 08:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
Wczoraj odebrałem wtryski , dałem do sprawdzenia bo myślałem że jeden z nich szwankuje , podpowiedział mi to mechanik któremu pokazalem prace silnika, stwierdził ze to one bo auto czasem zachowuje się jak by niedomagało na jeden cylinder, ale wtryski ok. , Panowie a czy to że na gorącym silniku temp płynu. 82stopnie , temp. powietrza 26 to, temperatura paliwa tylko 45 stopni jest normalne? Praca silnika pogarsza się wraz ze wzrostem temperatury, wymieniłem czteropinowy czujnik temp. kupiłem firmy Febi. Podniosłem dawkę sterownikiem, teraz mam 4,8 i skacze do 5.0 , praca jest dużo łagodniejsza ,ale silnik nadal wpada w wibracje na wolnych tak że sprzęgło brzęczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 17:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
Po poruszeniu nastawnikiem pojawił mi się wyciek z pod niego, kupilem nowe uszczelki wymienilem ale auto niechce odpalić , trafiłem wałkiem w pierścień ustawiłem na znaki , mam pytanie czy ten pierścień powinien tak lekko się obracać i przesuwać na wałku w pompie , czy coś z papralem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 22:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1179
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 102 razy
Ma się dać poruszać.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lutego 2020, 07:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 244
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 1 raz
Udało się odpalić, musiałem inaczej ustawić nastawnik, ustawiony na znaki które zrobiłem przed zdjeciem nie gadał. sporo go przesunąłem .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB