T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 23 stycznia 2020, 03:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lipca 2015, 14:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Podczepię się pod temat, u mnie jest następujący problem, przy odpaleniu piszczy nawet jak się nagrzeje nie przestaje a wystarczy ze dodam lekko gazu od razu cisza... dodam, że pasek na dole między kołem pasowym a sprzęgłem klimy strasznie lata góra=dół tak jakby był za słabo napięty. Czy zacząć od wymiany napinacza? stary wydaje mi się w porządku więc sam już nie wiem...?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lipca 2015, 15:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 99
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Jeżeli napinacz jest dobry a wytarte tulejki i pręt napinacza to też bedzie piszczał i świeca a ani wazelina nie pomoże.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lipca 2015, 16:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
chodzi mi o to, że raczej nie powinien tak drgać góra dół, działać działa bo napina dość mocno ale widocznie za słabo albo jest jakiś inny powód?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lipca 2015, 18:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A więc przyczyną piszczenia był zbyt długi pasek założony przez poprzedniego właściciela jeszcze w niemczech... wg vinu powinien byc 6pk2213 a założony był 6pk 2235 wiec o 22mm za długi! Po wymianie na odpowiedni wszystko wróciło do normy ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 19:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 października 2015, 10:15
Posty: 5
Lokalizacja: Krosno
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A u mnie w AHY jest tak gdy gasze silnik to wtedy zapiszy. Nie piszczy tylko jak zapale pochodzi z 1minute i zgasze to nie. Jak robiłem rozrząd to ten napinacz (siłownik) mial wyrobioną tulejke jedna ale dorobiłem z teflonu i jest ok. Miał ktoś taki przypadek ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 20:07 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 756
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 17 razy
Widocznie już sam napinacz(siłownik)ma dość. Ja też miałem takie objawy. Po demontażu tulejki były wybite, założyłem nowy i zapomniałem o temacie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2020, 11:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 550
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 11 razy
Przekopałem forum i nic nie znalazłem.
W moim T4 które kupiłem nie było w ogóle napinacza paska wielorowkowego,był założony pasek na sztywno na kole pasowym,alternatorze,klimie,pompie wspomagania oraz jednej rolce prowadzącej,czyli pominięto jedną rolkę prowadzącą i rolkę napinacza.
Okazało się że przy napinaczu została urwana śruba,którą wykręciłem i założyłem nowy napinacz Ina z wszystkimi nowymi rolkami i paskiem pk 2170(taki pasek mi dali w sklepie w zestawie,ale ciężko było go założyć bo wydawał się mocno za krótki)
Po odpaleniu okazuje się że silnik ma drgania przy ok 1000 obr/min, na wolnych obrotach chodzi ok.
Po zdjęciu paska wibracji brak(czyli mam usterkę).
Zakładam inny pasek pk 2175 i drgania są nadal,ale tylko na wolnych obrotach,pow 1000obr/min drgania ustają.
Miał ktoś podobny problem?czy długość paska ma aż takie znaczenie na tłumienie drgań.
Spróbuję jeszcze założyć pasek który jest edytowany do AXG PK2168,ale nie wiem czy coś to zmieni,ale piszą że taki właśnie ma być.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2020, 21:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7093
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 672 razy
Pomiędzy paskami które wymieniłeś jest maksymalnie 7 mm różnicy w długości. Masz świadomość, że przy długości paska ponad 2 metry jest to żadna różnica. U siebie w ACV zakładałem paski różniące się do 5cm długości bez skutków ubocznych. W 95 % drgania w tym układzie są powodowane przez koło pasowe. Co się dzieje w kwestii wibracji przy całkowicie zdjętym pasku ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2020, 22:27 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 550
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 11 razy
Kenobi nie ma wielkiej różnicy pomiędzy paskami,ale wibracje występują po zmianie paska,na krótkim 2170 wibracje są przy ok 1000obr/min, na pasku 2175 drgania są od razu na wolnych obrotach,a po dodaniu gazu na ok 1100 obr/min drgania ustają.
Po zdjęciu paska drgań nie ma wcale,koło pasowe jest nowe i nie ma bicia,jeździłem na nim przed założeniem napinacza którego nie było i drgań nie było.
Dodam że jak jeździłem bez napinacza to założony był pasek na sztywno pk6 1546 i drgań nie było.
Nie udało mi się dziś kupić Oleśnicy paska pk6 2168 nawet w Inercarsie nie mieli,więc zamówiłem na rano.
Obstawiam na pasek,a to dla tego że podobny problem miał kolega w Audi A6-C4 2.5TDI 140km i jak założył krótszy pasek o 3mm od standardowego drgania mu ustały a miał identyczny problem.
Ewentualnie mam stare ramie z napinaczem w poprzedniej T4,założę na próbę jak krótszy pasek nie przyniesie oczekiwanego efektu.
Nie mam pojecia co myśleć o tej usterce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2020, 11:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2173
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 162 razy
Pomógł: 140 razy
Miałem podobny problem z paskiem z tym, że nie pamiętam czy to było w AXG czy w AJT i również nie pamiętam co dokładnie i w jakim zakresie obrotów występowało.
Pamiętam natomiast, że na starym pasku, deczko wyciągniętym było OK.
Po wymianie rolek i paska (na długości według książki) działy się cuda.
Na starym były starte oznaczenia i ze trzy długośći przerobiłem zanim zaczęło to chodzić jak należy.
Pamiętam, że poprawnie było w kierunku zwiększania długości, nawet ponad długość książkową i tak zostało.
Konkluzja taka, że idziesz dobrym tropem, a długość (kilka milimetrów) robi różnicę.
Z TDI jak z kobietą <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: słowik (środa, 15 stycznia 2020, 11:46)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 stycznia 2020, 16:45 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 550
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 11 razy
A wiec...
Walka trwa dalej,zanim zmieniłem psek na krótszy,drgania były tak duże że pękła śruba mocująca łapę napinacza.
Śruba 10 twardości 8.8 pękła przy samej podstawie.
Po wykręceniu urwanej śruby założyłem stary napinacz wraz ze starą podstawą napinacza którą miałem ze starego T4,ale nic to nie zmieniło.
Po zmianie paska na krótszy drgania są nadal.
Pomysły mi się skończyły co może być przyczyną drgań?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 stycznia 2020, 17:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 1
Lokalizacja: dsw
model: t4
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W moim też drgał napinacz i przy wymianie rozrządu zdjąłem alternator i łożyska było trochę słychać ale miałem też bardzo zjechane pierścienie ślizgowe i szczotki po zrobieniu tego i założeniu sprzęgiełka napinacz praktycznie stoi w miejscu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 stycznia 2020, 18:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2173
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 162 razy
Pomógł: 140 razy
dłuższy załóż, nie krótszy, pisałem przecież


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 stycznia 2020, 18:36 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 550
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 11 razy
Tak wiem że dłuższy,ale jak długi?
2175 już był założony i też są drgania.
Wczoraj poległem o 22-giej przy aucie,ale od poniedziałku zaczynam walkę,od czego zacząć tego już nie wiem?
Może jakieś mądre podpowiedzi?
Przypomnę,że bez paska auto chodzi jak Szwajcarski zegarek,idealnie też chodziło gdy był pomięty napinacz i jedna rolka prowadząca(czyli na krótko)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2020, 22:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11472
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 290 razy
Pomógł: 745 razy
Sprzęgło załóż na alternator


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2020, 23:00 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 550
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 11 razy
Powiem Ci Artur że przez cały dzień myślałem o tym samym,i pewnie tak zrobię,ale na pewno rano podmienię jeszcze koło pasowe na nowe(choś na moim jest data prod. październik 2018) jak zmiana koła nie pomoże,zakładam sprzęgło na alternator.
A potem to już nie wiem...?

Mianowicie,zrobiłem tak jak pisałem wyżej, najpierw zmienię koło pasowe na nówkę ze sklepu,choć te które jest obecnie założone nie ma żadnego bicia i wygląda jak założone tydzień temu,
Po wymianie koła na nowe wszystko działa tak jak powinno.
Zero drgań,zero bicia <31>
Może to będzie wskazówka dla innych,że nie zawsze jak coś wygląda jak nowe,musi być sprawne ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB