T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 6 grudnia 2019, 08:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 20:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2019, 19:31
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich,
Zakupiłem w Niemczech Multivana z 2003 roku z uszkodzonym silnikiem AXG(dziura w bloku). Czy podejdzie słupek AJT?
Problem jest z kupnem AXG w dobrym stanie, a mam całą Carawelke na części z przebiegiem 126000 km 88KM AJT.
Sprawdzałem w serwisie obydwa silniki różnią sie tłokami, wtryskami i turbiną.Ktoś na forum pisał że do AXG wkładał tłoki z ACV i wszystko hulało.
Proszę o informacje jeżeli ktoś to przerabiał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 20:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1425
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 77 razy
Pomógł: 43 razy
Poszukał bym silnika od volvo 2,5 chyba o oznaczeniu D5252T. Parę gratów z axg do przełożenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 21:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Acv miał tłoki jak AJT więc nietrafiony pomysł. Znowu słupek z Volvo to przetarta ścieżka i działa ale trzeba mieć na uwadze, że wedle wiedzy z angielskiego forum mają słabsze panewki niż słupki z T4. Nie sprawdzałem tego w etka itp ale warto się zastanowić. No i jak już silnik montujesz to nowe sruby wału obowiązkowo


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2019, 19:31
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Carawelka kupiona w Niemczech z niemieckiej firmy jeden właściciel oryginalny przebieg. Szukałem około miesiąca silnika AXG, ofert mało popularny przebieg 180000 lub 230000km.W podkarpackim jest do sprzedania słupek 3500PLN, ale do miski nie wolno zajrzeć, trochę sie bałem dlatego kupiłem całego T4.
Multivan ostatnie wydanie Highline-fajny 400000km przebiegu zabił go serwisowy Longlife (30000km) olej smoła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 05:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1202
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 95 razy
Ale chłopaki, kolega ma za darmo AJT więc po co dodatkowe koszta w postaci silnika z Volvo. Przełożyć osprzęt z AXG (cały osprzęt ), zrobić serwis i używać jazdy.
Nad tłokami nie ma się co rozwodzić bo nic im nie będzie, ewentualnie tak jak Artur radzi wymienić śruby na wale.
Swoją drogą to ciekawe ile wytrzyma taki silnik na korbach od PD 1.9tdi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 06:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Wytrzyma dużo, sam takie korby wsadziłem :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 07:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1202
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 95 razy
A pasowały u ciebie p&p ? Ja gdybym wiedział o tym modzie podczas remontu swojego silnika to bym zmienił na te korby . A teraz to troche zapoźno, może przy następnych moda się skusze ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 10:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Pasowały ale trzeba wiedzieć jakie korby wsadzić, bo od pd 131 wzwyż nie podejdą na wał. Druga kwestia to zmiana tłokow na trapezowe, bo innych nie założysz na te korby. Pooglądaj sobie remont Volvo 2.5 tdi na yt Chris Kubeczko aka profesor Chris. Tam widać wszystko z takiej naprawy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Benek T4 i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB