T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 13 listopada 2019, 17:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 20:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Szukam firmy / speca gdzie będę mógł bez obaw wykonać modyfikacje silnika 1.9TD ABL czyli podkręcenie ciśnienia i dawki paliwa plus ew. montaż intercoolera - sam się za to nie biorę mimo przeczytania paru wątków - wolałbym oddać auto w SPRAWDZONE ręce.

Chętnie Wrocław / okolice ew. dolnośląskie.

Możecie kogoś szczerze polecić kto nie spaprze mi auta???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 20:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 29 razy
W tym silniku nie ma czym kręcić.
Moim zdaniem jakie kolwiek pieniądze wydane na podniesienie mocy w tym silniku to pieniądze wywalome w błoto.
To jak dokładać turbo do zwykłego 1.9, parę koni więcej.
Wstawiaj TDI-ka.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 21:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
no chyba nie do końca - dodanie IC plus mod ciśnienie turbo i dawka paliwa powinno dać kilkanaście koni, a to będzie spora różnica - poczytałem na niemieckich formach plus tutoriale, ale sam nie podejmuję się tego robić

wymiana silnika nie wchodzi w grę - mam oryginalne auto z przebiegiem 92 tys. km szkoda w nim grzebać jak wszystko jest tip top


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 22:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Odradzam, ten silnik tego nie zniesie. Przerobione na własnej skórze


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2019, 07:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 91
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi 102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Napewno da się podnieść moc w tym silniku i to dość sporo, ale zależne jest to jaką masz pompę wtryskową, no i jak pisze probe "czy ten silnik to wytrzyma". Miałem podniesioną tak moc w zwykłym td tylko 1,6 w golfie 2 powiem Ci że galopował jak wściekły a przy okazji zmniejszyło mu się spalanie. Na obroty wkrecał się od samego początku i kręcił do końca, nie jedna benzynka z dużym motorem wąchała ten cudowny zapach dizelka który wydobywał się z rury jak ją brałem bez wielkiego wysiłku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2019, 09:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Odradzam, ten silnik tego nie zniesie. Przerobione na własnej skórze


Nie chodzi mi o żadne wyścigi! Silnik jest zdławiony eko i jeśli wszędzie piszą, że można zwiększyć ciśnienie z fabrycznych 0.6-0.8 do 1.0 bara plud podkręcić dawkę paliwa bez żadnych obaw to uważam, że mają rację - tylko tyle - nic więcej! ważne by w przypadku takiego modu KONIECZNIE dołożyć intercooler żeby nie przegrzewać silnika

szukam zatem kogoś kto ma obycie z takim sprzętem i mi w tym pomoże


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2019, 12:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5247
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 472 razy
Dostosuj tytuł wątku do treści dyskusji albo dostosujemy treść do tytułu...


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 marca 2019, 12:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
slimak napisał(a):
Dostosuj tytuł wątku do treści dyskusji albo dostosujemy treść do tytułu...


wątek jest O WARSZTACIE / SPECU od modyfikacji silników 1.9TD i w tym kierunku szukam odpowiedzi, a że przy okazji idą wątki "że się nie da" co zrobić? <58>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 sierpnia 2019, 14:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2019, 07:01
Posty: 2
model: T4
silnik: Abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich i przepraszam moda za swe obycie.
Chciałem odświeżyć kotleta i zapytać czy gdzieś w Warszawie lub bliskich okolicach jest ktoś kto był by wstanie pokazać ew. Wskazać jak podkręcić dawkę paliwa i wyregolowac turbo by wszystkiego szlag nie trafił dodam że jestem laikiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 sierpnia 2019, 01:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 29 razy
Szukaj, szukaj a potem pisz takie posty.
viewtopic.php?f=6&t=17282
Przecież się da.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2019, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2019, 07:01
Posty: 2
model: T4
silnik: Abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak a i owszem ale ten odnośnik odnosi się o awarię w trasie a ja chciałem się dowiedzieć czy ktoś z okolic Warszawy jest biegły w ten podkrecenia abl-a


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2019, 00:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 grudnia 2017, 16:27
Posty: 4
model: T4
silnik: 1,9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć!
Tym którzy twierdzą że z tym silnikiem nic się nie da zrobić, polecam:

https://www.youtube.com/watch?v=1j6m_WdKfg4

Jemu wystarczy mod pompy, turbo i FMIC. Za 500zł można zyskać 30-50KM.

Właśnie wszczepiłem wczoraj swojemu ABL-owi pompę z gofra III i samo to po podpięciu wężyka z kolektora daje wyraźną różnicę <cool> Dalej wpadnie boost pin, wskaźnik turbo boost i cooler. Nie wiem skąd głosy że ten silnik tego nie zniesie - przecież to tak samo epokowy i równie trwały dizel jak w golfach, vento itp. Wszystko zależy od kondycji danego egzemplarza, a mój ma się świetnie, lata na syntetyku Motula i chodzi jak zegarek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2019, 16:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1001
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: ABeL

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 55 razy
Baw sie :) na poczatku spoko, bo sie czlowiek czegos nauczy... a jak juz sie nauczy, to zrozumie ze pora szukac dawcy <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 listopada 2019, 19:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 grudnia 2017, 16:27
Posty: 4
model: T4
silnik: 1,9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Coś tam liznąłem wiedzy na moim 1.8T 300KM, więc ten etap mam już za sobą i uwierz że nie muszę się wyżywać na starym dizlu. Mój T4 robi max 5kkm/rok, wołek roboczy w koło domu, myślę że użytkowany z głową da radę. Ja rozumiem ten wątek jako nieznaczne zwiększenie dynamiki zamulonego fabrycznie busa - i tak traktowany silnik nie wyzionie ducha.

Znaczna większość padłych motorów bierze się z katowania ich bez opamiętania lub błędnych ustawień/modów, a każdy silnik po modach da się szybko wykończyć jak jest źle zestrojony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB