T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 18 października 2019, 08:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 października 2019, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 26
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Hej,

Mam mały problem z turbiną. Jak wracałem z pracy dzisiaj, zacząłem słyszeć dosyć głośny szelest powyżej 1500obr. Jakby powietrze gdzieś uciekało i do tego odgłosy jakby z silnika.
Moc jest trochę słabsza i nie słychać było świstu turbiny.

Wężyki ciśnieniowe do turbiny na szybko organoleptycznie sprawdziłem, ale żadnych pęknięć nie było.

Węże dolotowe przed i po intercoolerze sprawdziłem i wydają się być w porządku, żadnych widocznych pęknięć.

Zrobiłem logi vagiem i wynika, że turbina nie umie zbudować ciśnienia. Dopiero po parunastu sekundach zmierza w kierunku wartości zadanej, lecz nie osiąga jej.
Przepływka daje wartość 500mg/R średnią, ale też z opóźnieniem daje dobija do maxa na 1200 chwilowo. I teraz myślę, że jak brakowałoby ciśnienia za turbiną ( nieszczelność) to na przepływce powinno być od razu max powietrza? Zawór regulujący jest prawie cały czas na 12,8 procent.

Jak będzie zachowywac się turbina w razie nieszczelnosci dolotu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2019, 15:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7046
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 662 razy
Nieszczelność za turbiną skutkuje między innymi kopceniem na czarno - powietrza nie ma ale przepływka tego nie widzi i ECU leje paliwo jak dla normalnego przepływu.
U ciebie zająłbym się tym co jest między przepływką, a turbiną jeśli nie kopci. Często lewe powietrze łapie plastikowy dolot do turbiny który siedzi na turbinie tylko na wcisk z oringiem. Potem test diody aby wykluczyć wariowanie samej przepływki. Na końcu zostaje już tylko sama turbina uszkodzona.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 października 2019, 20:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 26
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedź.
Przyczyna leży gdzie indziej. Brakuje mi podciśnienia. Zmylił mnie ten głośny szelest i nie tak duży spadek mocy. Odczepiłem wężyk sterowania gruszki i zatkałem go, aby system pozostał szczelny. Szelest pozostał przy przyspieszaniu. Zdziwiło mnie mała ilość powietrza na przepływce. Wcześniej sprawdziłem dolot i dałem też kleme na dolot przed turbiną, bo też już ten oring spłaszczony był i luz powstał. Hamulce stały się też twardsze dzień później, więc wszystko się jakoś tłumaczy.

Podejrzewałem też, że może też przepływka już nie działa jak powinna i po prostu podaje już nie realne wartości. Ciśnienie było po pewnym czasie zbudowane i przepływka podawała te maksymalne 1200mg/h. Przy nieszczelności za turbiną powinna przepływka mierzeyć maksymalne wartości, ponieważ przepływ powietrza powinien się zwiększyć.

Ostatnio mam sporo zajęć i mało czasu, więć za auto zabiorę się w weekend. Na razie odstawiłem samochód na bok. Sprawdze sam przewód od pompy podciśnienia do serwa hamulcowego. Odgłosy są bardzo głośne i pochodzą gdzieś od środka silnika, ale ciężko stwierdzić dokładne źródło. Może też serwo hamulca rozczelniło się. Dam znać, jak znajdę przyczyne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 października 2019, 19:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7046
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 662 razy
Jeśli masz silnik 102km to podciśnienie nie ma nic wspólnego z turbiną, to nie zmienna geometria. Zawór upustowy jest zasilany ciśnieniem z samej turbiny. Do tego 1200mg faktycznie sugerowałoby dużą nadwyżkę powietrza i spore przeładowanie, tu może być problem z wężykami ciśnieniowymi od gruszki, standard dla 102km to 850-900 mg przy sprawnym działaniu układu doładowania.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2019, 00:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 26
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Hej,
Dzięki za info. Faktycznie, mój błąd. Założyłem, że jest to gruszka sterowana podciśnieniem, a jest to zawór sterowany ciśnieniem. Wziąłem zaraz za turbiną zdjąłem ten wąż do intercoolera i z zaślepki spraya zaślepiłem i napompowałem cały system ręczną pompką i dziur za turbiną nie stwierdziłem, syczenia nie słyszałem. Wygląda na to, że układ jest szczelny.

Wężyki do N75 sprawdziłem i są one szczelne. Jedynie mam podejrzenie co do zaworu N75. Według niemieckiego opisu z wiki wynika, że zawór w wyłączonym stanie powinien dać bezpośrednio ciśnienie na bypass. W moim przypadku, gdy strzykawką wepchnę powietrze do wężyka od strony z wysokiego ciśnienia, nie rusza się gruszka, a jedynie od razu ucieka przez 3 przewód odpowietrznika do dolotu. W sobotę zmierzę samą oporność zaworu.

https://www.t4-wiki.de/w/images/Elektri ... _ACV_2.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB