T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 18 czerwca 2019, 05:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 15:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 maja 2019, 15:42
Posty: 3
model: T4 Caravella
silnik: 2.5TDI 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam zakupiłem niedawno T4 i mam pewien problem jakim jest brak mocy przy ruszaniu busem. Silnik pracuje bardzo ładnie nie bierze oleju.. Brak mocy objawia się tym ze przy ruszaniu auto jakby sie dusiło (kołami nie zamieli) podobnie do 2.5 Tyś obrotów. Powyżej tych obrotów idzie jak wściekły. Przepływka nowa oryginalna ,nowy zawór ciśnienia i podciśnienia filtr powietrza i paliwa tez nowy. Ktos wie co to może być? Bo już nie mam siły dalej szukać w ciemno. Dodam że silnik 2.5TDI 102KM 1998r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 20:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 547
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 39 razy
Pomógł: 20 razy
A sprawdzałeś turbo? Jeśli jest padnięte to zamiast dawać ciśnienie jeszcze zatrzymuje powietrze w dolocie i może dlatego się muli


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 21:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6996
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 656 razy
Ktoś podpinał kompa i robił jakąkolwiek diagnozę. To są silniki sterowane elektronicznie i diagnozowalne. Sam już sie przekonałeś, że bez kumatej diagnozy w postaci logów metoda naprawy jest kosztowną wymianologią chybił trafił. Może to być wszystko od padniętego turba, zatkanego wydechu ( np katalizator ) po uszkodzoną pompę wtryskową lub w twoim roczniku map sensor w ECU

Właśnie w zeszłym tygodniu moja T4 zaczęła tracić moc, praktycznie poniżej 2600obr to 2.4D by ją objechało - sto pomysłów w głowie. Powrót do domu podpięcie VCDSa i okazało się, że kąt wtrysku stoi kołkiem na 13st wyprzedzenia. Zaciął się w pompie wtryskowej tłoczek ustawiający kąt wtrysku. Gdybym się nie znał i nie zrobił chociaż wstępnej diagnozy tylko pojechał do mechaników wymieniaczy to skończyłbym jak ty z kasą w błocie i nie jeżdżącym samochodem, bo bez diagnozy nawet mi nie przyszło do głowy, że taka awaria mnie dopadła.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 czerwca 2019, 16:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 maja 2019, 15:42
Posty: 3
model: T4 Caravella
silnik: 2.5TDI 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Chciałem podpiąć pod kompa ale nigdzie nie mogę znaleźć wejścia. Prawie cały pulpit rozebrałem i go nie widac..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 czerwca 2019, 19:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6996
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 656 razy
Dla mnie bez podpięcia kompa to możesz dalej wymieniać po kolei wszystkie podzespoły, za którymś razem pewnie trafisz w ten uszkodzony.
Załącznik:
Aufbau_Cockpit_1996.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 czerwca 2019, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 maja 2019, 15:42
Posty: 3
model: T4 Caravella
silnik: 2.5TDI 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziś szukałem i też go nie mogę znaleźć. Na tym zaznaczonym zdjęciu po plastikiem co kolego wstawiłeś nie ma. Sprawdziłem to miejsce jako pierwsze. Czy można jakos dojść po kablach gdzie wchodzą do kabiny czy może ma ktoś pomysl gdzie ktos mógł schować? Dodam że u mnie na miejscu tej zawleczki ktos domontowal maly ekranik *komputerek* tam pokazuje datę itp i wchodzi do niego 6 kabli. Jutro dam fote. Nie chce bawić się w ciemno ale szukałem wejścia i go nigdzie nie ma straciłem nadzieję.. pewnie ktos gdzieś to schował.. turbinke słychać powyżej 2.600 obrotów ladnie sie odzywa więc to chyba nie wina turbo. Dodam że silnik dymka nie puszcza oleju nic nie bierze.. A najgorzej słaby jest na włączonej klimie. Traci tez trochę nocy po dłuższej jeździe po mieście. Ostygnie i jest ok..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 czerwca 2019, 08:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 371
Lokalizacja: Kowary
model: syncro acv
silnik: acv

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 16 razy
A na obudowie kolumny kierowniczej nie ma gniazda pod zaślepką ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB