T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 21 czerwca 2013, 19:19
Posty: 37
Lokalizacja: Łódź
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Trochę ostatnio atakuję forum, mam nadzieję, że nikt nie będzie miał mi tego za złe... ;) Tym razem przed założeniem tematu sprawdziłem wyszukiwarkę i nie miała mi ona nic do powiedzenia.

Temat zaworu EGR, a właściwie jego wyłączania z obiegu otarł się na pewno każdemu o uszy. Moja dotychczasowa wiedza mówi mi, że niesie to za sobą same korzyści- silnik oddycha "czystszym" powietrzem co samo z siebie niesie szereg plusów. Wadą jest jedynie kwestia brudniejszych spalin. W przypadku T4 zaślepienie EGR'a jest modyfikacją czysto techniczną, bez konieczności grzebania w ECU (jak w przypadku nowszych diesli).

Co sądzicie o tym zabiegu? Warto? A jak warto to jak to zrobić- wstawić blaszkę czy kupić np. taki zestaw:
http://allegro.pl/98-zaslepka-zamiennik ... 25147.html
http://allegro.pl/99-zaslepka-zamiennik ... 25196.html

Może ktoś już to robił i może coś powiedzieć. Jestem na etapie kompletowania gratów do swojej T4 i chcę wszystko od A do Z dopiąć tak jak należy.

Zdrowy rozsądek mówi mi, że zaślepiony EGR w połączeniu z usuniętym katalizatorem i konkretnym wydechem (ten też muszę zmieniać bo dziurawy, więc myślę o jakimś customowym uspawanym) odmłodzi trochę poczciwe R5 <cool>


_________________
F*ck the new car, I'm driving OldSchool!
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
ja u siebie mam to samo do roboty ale to : http://allegro.pl/zaslepka-egr-zestaw-t ... 22086.html wystarczy w zupełności.

Przy okazji wyczyść sobie cały układ dolotowy, kolektorek ssący (skoro zaślepiasz, a będzie zawalony syfem na 1000 procent), przeczyść przepływomierz sprayem do czyszczenia gaźników (ja tym robię - przetestowany). Kolektor wydechowy też możesz

Zaślepienie EGR to u wielu mechaników wręcz rzecz obligatoryjna (że tak to określę) przy okazji roboty z układem dolotowym.

który masz egr (domniemywam że mówimy o ACV) - z przepustnicą (od końcówki 1999, modelowo 2000) na dwa wężyki, czy ten pierwszy co był montowany ????

o tym mówię - rysunek lewy czy prawy http://www.t4-wiki.de/wiki/Abgasr%C3%BC ... ungsanlage i wyślij mi telefon do siebie na Pw


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 21 czerwca 2013, 19:19
Posty: 37
Lokalizacja: Łódź
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Rok produkcji mówi, że mam tą pierwszą wersję (1998r.) ale pod maskę zajrzę dziś późniejszym popołudniem i sprawdzę ;)

To zamawiam zaślepkę od razu. Jak wstawię do mechanika to pojęcia takie jak czyszczenia kolektora ssącego, przepływomierza czy kolektora wydechowego nie będą mu obce? Nigdy nie ufam w teksty "wszystko zrobione", dopóki sam tego nie zrobię, a że nie mam teraz czasu... To muszę liczyć, że ktoś mi to zrobi.


_________________
F*ck the new car, I'm driving OldSchool!
Obrazek


Ostatnio edytowano niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:27 przez ///Przemas, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 sierpnia 2013, 20:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Dobrze jest jeszcze VAGiem zmniejszyć maksymalnie ilość domieszki spalin wtedy jest mniejsza rozbieżność dynamiki gazów między wartością zadaną MAF a wartością rzeczywistą.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 sierpnia 2013, 21:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
///Przemas napisał(a):
Rok produkcji mówi, że mam tą pierwszą wersję (1998r.) ale pod maskę zajrzę dziś późniejszym popołudniem i sprawdzę ;)

To zamawiam zaślepkę od razu. Jak wstawię do mechanika to pojęcia takie jak czyszczenia kolektora ssącego, przepływomierza czy kolektora wydechowego nie będą mu obce? Nigdy nie ufam w teksty "wszystko zrobione", dopóki sam tego nie zrobię, a że nie mam teraz czasu... To muszę liczyć, że ktoś mi to zrobi.


odnośnie pierwszego to masz rację, po 1999 były dopiero zmiany, a odnośnie mechanika to z nimi bywa różnie, jeden jest w tym oblatany, drugi wręcz odwrotnie. Ale jak wcześniej mówiłem to są zabiegi które sam wykonasz


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 sierpnia 2013, 23:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
Samo zaślepienie to 15 minut roboty ;-) a zaślepka? hmm.. możesz kupić lub zrobić ja zrobiłem z blaszki inposta dość solidna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 sierpnia 2013, 01:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Trochę już było viewtopic.php?f=6&t=4105


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2013, 19:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
A ja chyba w końcu kupię cały ten zestaw z flanszą, zamiast zaworu EGR, bo mi gdzieś cieknie delikatnie właśnie z tej puszki ;-)
179 zł za zestaw to wydaje mi się rozsądna cena, tylko najpierw pomierzę, czy długość 190mm i średnica 54mm są odpowiednie do ACV-ki.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2013, 19:54 
ja zrobiłem z puszki po piwie z jej kawałka dociąłem i śmigam .i jak tu browara nie lubić <01>


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2013, 20:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
czarny1x1x napisał(a):
ja zrobiłem z puszki po piwie z jej kawałka dociąłem i śmigam .i jak tu browara nie lubić <01>

z cyklu Adam Słodowy - DIY <good>


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2013, 20:09 
No jak się przepali jest pretekst na następne <beer>


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2013, 20:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
u mnie puszka po piwie przepaliła się po 2tyś kilometrów, także szkoda roboty


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2013, 20:15 
ja puszkę miałem piwa za 24 nok =12 zł 0,5 litra może cena czyni cuda smigam tak od zakupu i się nie przepaliła inna blacha ?


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2013, 20:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
a jak sprawdziłeś, że się nie przepaliła ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2013, 20:30 
Pytałem <01> a jak można sprawdzić jak nie zaglądnąć ? nie było to aluminium tylko taka stalowa puszka inny ten metal jakiś , w polsce takie piwa w biedronce były pełno puszek nikt tego nie zbiera bo nie skupują <śmiech> kierowniczka mi opowiadała


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 września 2013, 07:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Jeśli można zdjąć wężyki od sterowania zaworem i je zaślepić,co czyni, że pozostaje on stale zamknięty, to po co się wkłada tą blaszkę???


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 września 2013, 21:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Jeśli można zdjąć wężyki od sterowania zaworem i je zaślepić,co czyni, że pozostaje on stale zamknięty, to po co się wkłada tą blaszkę???


...jeżeli zawór jest szczelny to będzie to działać,
jeżeli jest uszkodzony i nie domyka to będziesz miał problem,
poza tym nie wiesz co się będzie działo z stożkiem przy zmiennym ciśnieniu przychodzącemu z kolektora wydechowego jeżeli membrana nie będzie obciążona,
z kolei jeżeli zaślepisz wężyk i po stronie membrany to przy zmiennej temperaturze otoczenia możne wytworzyć się podciśnienie wewnątrz zaworu i lekko unosić stożek.
Także jak robić to dobrze.

Darek


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa



Za ten wpis autor dariuspolo podziękował: niebieski-n2 (środa, 18 września 2013, 07:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 września 2013, 23:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Blaszka z inpostu którą miałem wytrzymala 15kkm i przepaliła się , teraz mam z blachy 5mm dwie zaslepki , jedna przy kolektorze , druga przy zaworze i rurka całkowicie wywalona.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 stycznia 2019, 19:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 28 października 2017, 00:05
Posty: 10
model: kasten long t4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
FocusMED napisał(a):
Dobrze jest jeszcze VAGiem zmniejszyć maksymalnie ilość domieszki spalin wtedy jest mniejsza rozbieżność dynamiki gazów między wartością zadaną MAF a wartością rzeczywistą.


ello. Ciekawe czy jeszcze tu zaglądasz. Pytanko jak to zrobic? poprowadzisz, mam vcds-a ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lipca 2022, 18:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 maja 2020, 16:37
Posty: 1
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam i pozdrawiam wszystkich. Jestem szczęśliwcem Multivana AXG, który chciał sobie porobić wszystko przy silniku a mechanik wyciągnął silnik, wyczyścił dolot, zamontował zestaw zamiast egr, uszczelnił silnik i wymienił sprzęgło z dwumasa. Jedyne czego to zapomniał to jak były wężyki podciśnienia i które zasklepić. Jest ktoś w stanie mi pomoc?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB