T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Automat
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=9047
Strona 1 z 2

Autor:  Waldek T4 [ środa, 9 kwietnia 2014, 23:07 ]
Tytuł:  Automat

Witam wszystkich! Jestem nowy na forum więc sory jesli robię coś nie tak <32> Od pewnego czasu jestem posiadaczem caravelki 2002r 2,5 z automatyczną skrzynią biegów. W książce serwisowej wyczytałem ze skrzynia była wymieniona jakieś 2 lata temu oraz ze serwis vw sugeruje założenie chłodnicy oleju do skrzyni. Może ktoś z użytkowników forum robił już coś takiego i podpowie jak się za to zabrać <ojojoj> nie chcę zajechać nowej skrzyni <nie>

Autor:  ronin36 [ czwartek, 10 kwietnia 2014, 07:44 ]
Tytuł:  Re: Automat

http://www.midparts.com.pl/pl/p/Dodatko ... -1405/2150 . Uzasadnione użycie w przypadku ciągania przyczep, nadmiernego przeciążenia, jazdy często w klimacie ciepłym. Można zamontować też dla świętego spokoju, np. w chłodnym klimacie Norwegii :)

Autor:  flax [ czwartek, 10 kwietnia 2014, 08:35 ]
Tytuł:  Re: Automat

Czesc Waldek, jako doswiadczony uzytkownik i zwolennik automatycznych skrzyn biegow zdecydowanie polecam montaz dodatkowej chlodnicy.
W pierwszych T4 VW montowal chlodnice w postaci rurki aluminiowej umieszczonej przed chlodnica.

Pozniej z jakis wzgledow (nie wnikam, temat na dluga rozmowe przy ognisku) z niej zrezygnowano i zastosowano prosty wymiennik ciecz-ciecz - ATF z plynem chlodniczym.
Mialem cos takiego w Multivanie z 2000 roku z 2.5 TDI, zupelnie nieefektywne.
Efekt jest taki, ze skrzynie automatyczne w T4 bez chlodnicy wytrzymuja 60-100k km. Niestety.

W moim skrzynia padla, zrobilem generalny remont w dobrym zakladzie za ponad 2000€ i zalozylem dodatkowa chlodnice.
Co pada? Wszystkie uszczelki gumowe (MET czy EPDM nie wiem) zamieniaja sie w grafit..
Twardnieja, kruszeja, zatykaja zawory. Tak padla moja skrzynka.
Po remoncie mierzylem temperatury w skrzyni za pomoca OBD w czasie jazdy, bez chlodnicy tem ATFu dochodzila nawet do 150 °C. Z chlodnica nie przekroczylem 110°C.
Efekt byl taki, ze auto na pewno przejechalo co najmniej kolejne 200kkm, a moze i wiecej.

W mojej Californi mam automat oryginalny z przebiegiem 325kkm - ale jest chlodnica.
Oczywiscie co roku robie przeglad ATFu i ew. wymiane na nowy. Kto sprawdza poziom ATFu w skrzyni?
Co ciekawe, serwisy nie doradzaja same z siebie montazu dodatkowej chlodnicy wiedzac o sprawie.
Domyslacie sie czemu.

Powinnismy gdzies w FAQ napsac wielkimi literami ostrzezenie dla posiadaczy automatow, remont kosztuje sporo kasy, a latwo go uniknac...
Mowie jak jest ;)

Autor:  De'D [ czwartek, 10 kwietnia 2014, 14:13 ]
Tytuł:  Re: Automat

Cytuj:
Kto sprawdza poziom ATFu w skrzyni?


<53> ja

Niski poziom można "odgadnąć" jest pewien wyznacznik - na zimnym jak zechcemy zdecydowanie ruszyć (ale nie ostro) i przez ułamek sek skrzynia się "zastanowi" zanim wykona to już nisko nisko..

Autor:  flax [ czwartek, 10 kwietnia 2014, 14:49 ]
Tytuł:  Re: Automat

Wyjatek potwierdzajacy regule ;)
Dobrze robisz oczywiscie, mnie sie nigdy nie chce, moze dlatego, ze nie ubywa.

Autor:  Waldek T4 [ czwartek, 10 kwietnia 2014, 17:29 ]
Tytuł:  Re: Automat

Wielkie dzięki koledzy Więc teraz bez żadnego ale w najblizszym wolnym czasie biore sie za ta chłodnicę.
A tak odnośnie twojej wiadomości De'D to mam już takie obiawy wiec jakiego oleju mam tam dolać i jak go sprawdzić <szok> Powiem szczerze ze jakoś nie mogę się przyzwyczaić do tego automatu ;( miałem już kilka samochodów w automacie i było ok, a tu jakoś późno te biegi się zmieniają <19> Moja poprzednia t4 była manualna i tylko 88km jakoś to inaczej śmiało... Może przez to ze automat ma 4 biegi a manual 5

Autor:  pacark [ piątek, 11 kwietnia 2014, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Automat

flax napisał(a):
.... skrzynie automatyczne w T4 bez chlodnicy wytrzymuja 60-100k km. Niestety....


proszę Cię, nie strasz innych!!!
moja skrzynia CGK ma nalatane aktualnie 310kkm bez żadnego remontu
podstawa to podczas wymiany co 60kkm wlać b.dobry olej z oryg. filtrem z oryg. uszczelką pod miskę, miskę podczas wymiany wyczyścić między żeberkami z syfu,
ze względu że ze sprzęgła nie możemy spuścić oleju, dobrze jest, po takiej wymianie przejechać 1kkm, wylać ponownie olej i zalać znowu świeżym

Autor:  flax [ piątek, 11 kwietnia 2014, 11:55 ]
Tytuł:  Re: Automat

z ktorego roku masz auto kolego? masz chlodnice?
w profilu masz benzyne... ja pisalem o dieslu ktory ma zdecydowanie wiekszy moment...
zreszta lepiej dmuchac na zimne i benzynie tez bym instalowal od razu chlodnice jesli fabrycznie nie ma..

policz sobie koszty wszystkich czestych wymian i plukan po tysiacu... bez sensu.. zakladasz chlodnice i masz nieprzepalony syntetyczny ATF przez cale 100 tys od wymiany do wymiany - syntetyki maja dluzsze przebiegi miedzy wymianami, szczegolnie te nie przegrzane ;)

tyle w temacie.

Autor:  pacark [ piątek, 11 kwietnia 2014, 12:42 ]
Tytuł:  Re: Automat

dla mnie montaż chłodnicy ma sens jeśli targałbym non stop przyczepę albo miał jakieś amerykańskie auto
porządna eksploatacja skrzyni i jazda z głową to jest podstawa długowieczności ASB

Autor:  flax [ środa, 30 kwietnia 2014, 09:49 ]
Tytuł:  Re: Automat

pacark, ty o wielkiej nocy, ja o bozym narodzeniu..
ty prawdopodobnie masz juz chlodnice fabrycznie, ostrzegam przede wszystkim posiadaczy diesli..

Autor:  pacark [ środa, 30 kwietnia 2014, 10:01 ]
Tytuł:  Re: Automat

<38>

jeśli mam to super, muszę kiedyś sprawdzić a wygląda jak normalna chłodnica czy jak stary kaloryfer rurkowy z żeberkami?
to tak na koniec to moja skrzynia ma jeszcze jedną wielką zaletę, jest w niej bagnet oleju :-)

Autor:  flax [ środa, 30 kwietnia 2014, 10:23 ]
Tytuł:  Re: Automat

w mojej tez jest, ale my mamy t4 ze starych dobrych czasow gdy myslano jeszcze o jakosci, nie o jakos'ci.
chlöodnica jest w formie rurki chyba aluminiowej, siedzi przed chlodnica, za grilem, w gornej czesci.
widac ja bez otwierania maski, ale trzeba sie schylic ;)

z tego co pamietam w nowszych skrzyniach jest tylko mala marna chlodniczka ciecz-ciecz
tak bylo u mnie w 2,5 TDI z '00

Autor:  Maciekkrk [ niedziela, 15 sierpnia 2021, 14:05 ]
Tytuł:  Re: Automat

Witam was. Chciałbym założyć dodatkowa chłodnice do skrzyni ale gość który będzie mi regenerował konwerter mówi, że nie jest w stanie zdobyć króćców, żeby ją podłączyć bo nie są dostępne. Jak rozwiązać ten problem? Może jednak da się to zdobyć? Gdzie szukać i pod jaką nazwa?

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 18:06 ]
Tytuł:  Re: Automat

Pomierzyć i samemu dorobić. Tak już jest jak się ma stary samochód od wielu lat nie produkowany. Temat jest sprzed siedmiu lat więc wtedy było pewnie jeszcze sporo rzeczy do kupienia. Musisz tak jak napisałem sam zrobić króćce albo szukać skrzyni która miała w oryginale dołożoną chłodnicę. Do tego istnieje też możliwość, że w nowszych modelach skrzyń od 2000 roku faktycznie nie ma możliwości bez wielkiej rzeźby tego zrobienia.

Autor:  bigos1966 [ poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Automat

Coś mi tu nie gra, jeśli macie tą dodatkową chłodnicę oleju automatu to podajcie zdjęcia. Może jeszcze mało widziałem automatów, ale te które aj widziałem to mają chłodnicę na górze automatu. I to wszystkie mają. Ta dodatkowa rurka w miejscu gdzie są wszystkie chłodnice to na pewno nie jest od automatu.

Autor:  Maciekkrk [ poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Automat

Mechanik od skrzyń mówi, że to nie takie proste. I że ten który mówi, że to proste, nigdy tego nie robił. Ja mam 99 rok i on mówi ,że jeżeli nie ma na wzór to nie sposób tego dorobić.

EDIT:

Czy to nie będzie to? Czy ja mam skrzynie AG4?
Mam 1999 2.5tdi 102 konie
https://midparts.com.pl/pl/p/VW-AG4-ADA ... DNICY/2757

Autor:  pacark [ środa, 18 sierpnia 2021, 10:39 ]
Tytuł:  Re: Automat

mało tego, polatajcie sobie z właczonym lapkiem który pokazuje temperaturę oleju w skrzyni, ilośc oleju w T4kowych automatach oraz ta mała chłodniczka nad skrzynia spokonie dają radę

Autor:  Maciekkrk [ środa, 18 sierpnia 2021, 13:55 ]
Tytuł:  Re: Automat

Dodatkowa? Czy oryginalna? Oryginalna jest często zakamieniona, niesprawna. Naprawić jej się nie da bo jest nierozbieralna a nowa jest niedostępna

Autor:  Dmieszcz [ środa, 13 października 2021, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Automat

Witajcie szanowni forumowicze.
Od roku jestem użytkownikiem T4 2.5 TDi (102) z automatem.
Od początku mam z nim problem - przy spokojnej jeździe zamiast wrzucić 4 cholernie podskakuje cały samochód.
Przy ostrzejszym traktowaniu wchodzi gładziutko, nawet nie wiadomo kiedy.
Po wymianie oleju prawie się uspokoiło na 800km, potem od nowa.
Czy możecie mi polecić dobry warsztat w Warszawie lub okolicy, który zrobił by porządek z automatem?
Samochód nie ma rdzy i dokręcił ledwie do 140 tkm. Nie chcę z niego robić manuala, niestety zniszczyłem noge na motocyklu.

Autor:  timoti26 [ poniedziałek, 17 stycznia 2022, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Automat

Witajcie,

jeśli wymiana oleju pomogła na jakiś czas to czyszczenie mechatroniki może pomóc ewentualnie wymiana elektrozaworu jednego lub kilku.
Warsztat na trasie Warszawa - Lublin jest w miejscowości Parysów, ja byłem zadowolony.

Ja mam pytanie z innej beczki czy ktoś ma osłonę dolną silnika plastikową z allegro i może polecić?
Metalowa od ACV z manualem nie pasuje a znaleźć używkę od automatu nie ma szans.
Ktoś rozwiązywał ten problem? :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/