T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 04:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 22:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Witam, mam takowy problem w swoim 1.9 TD, kiedy rano na zimnym silniku startuję to biegi wchodzą lekko łatwo i precyzyjnie, lecz kiedy silnik nabierze już temperaturki roboczej wtedy lewarek zaczyna chodzić ciężej i tak jakoś z oporem wskakują te biegusie. Jakieś pomysły, może olej już czas wymienić w skrzynce :?:


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 22:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Dziwna sprawa, jeśli byłby to olej to na zimnym ciężko by biegi wchodziły a po rozgrzaniu powinno być łatwiej


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 22:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 16:16
Posty: 146
Lokalizacja: tczew
model: transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a moze juz jest tak rzadki, ze po rozgrzaniu jak woda nie smaruje? a moze to tylko wina wybieraka? zacznij od niego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 23:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Spróbuj przesmarować wodziki od skrzyni biegów od dołu auta.

Faktycznie wymienić olej nie zaszkodzi w końcu to niecały 1L


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 23:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 16:16
Posty: 146
Lokalizacja: tczew
model: transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no tak tylko ze vw nie zaleca wymiany oleju, i juz kilka razy w vw jak wymienilem olej to juz nie bylo to, ori to ori, nawet po rozebraniu skrzyni,
najpierw sprawdz wodziki i wybierak


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 23:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Taaak, tak samo jak w ASB nie zalecają wymiany :D A ASO zalewa skrzynie magicznym olejem :D

A tak na serio to ja wymieniłem profilaktycznie po 300kkm i zmian na gorsze nie zauważyłem, oczywiście pełen syntetyk 75w90


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 01:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 22:23
Posty: 17
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI ACV 101KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przypadek nie jest rzadki , bo ja też tak mam. ALe na wiosnę się tym zajmę na poważnie , bo generalnie da się jeździć :). Mój kuzyn ma mechanika , który się specjalizuje w VW i wie co to jest, tylko w tej chwili już nie pamiętam. ALe podpytam i wam podpowiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 stycznia 2011, 16:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Witam, rozwiązałem problem ciężkiej zmiany biegów, od spodu wystarczyło tylko przesmarować taki element który jest na mechanizmie lewarka, plastik styka się z metalem, prysnąłem oderdzewiaczem, smarnołem jakimś olejkiem który miałem pod ręką i bajera, czy zimny, czy ciepły biegusie chodzą idealnie, uf, a juz myślałem że to coś poważniejszego, pozdrawiam. <victory>


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2011, 16:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
Odświerze temat bo też mam problem ze zmianą biegów. Byłem pewien że wina leży w smarowaniu. Dziś wszystko na kanale dokładnie nasmarowałem wodziki oraz wybierak. Ogólnie skrzynia chodzi bardziej płynnie po smarowaniu natomiast problem tkwi w tym że biegi nie wskakują przy końcu ( raz wskakują normalnie a raz nie i trzeba sie siłować ) zwłaszcza 3, 4, 5. Zauważalne jest to częściej przy redukcji np 5-4 czy 4-3. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny. Gdzie może leżeć przyczyna?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2011, 19:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Olej kiedy zmieniałeś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2011, 19:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
Nie zmieniałem i nie wiem kiedy był zmieniany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2011, 20:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
To leć po tafa i zmieniaj


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2011, 22:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
A może wodziki zdechły ........................


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2011, 23:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jeśli przy redukcji to obstawiam sprężynkę na synchronizatorze


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2011, 23:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
No ja od jakiegoś czasu też mam podobnie, czasem wchodzi ładnie a czasem muszę delikatnie wciskać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 sierpnia 2011, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
dolegliwości ktore opisujecie to zanieczyszczone głowki wodzików i ciengien zmiany biegow

jak rowniez prawdopodobnie praca na( sucho ) samej dzwigni zmiany biegów

nalezy posmarować wszystkie elementy bezposrednio współpracujące z samą dzwignią i wybierakem w skrzyni

o ile te pierwsze mozna zrobić od wewnątrz w kabinie toreszta od spodu dostęp jest dość łatwy nawet jeśli jest wanna czas jakieś 15 min efekt jest natychmiastowy

jezeli to nie pomaga problem jest bardziej złozony czyli zuzycie elementow plastikowych wybieraka skrzyni lub tez plastikowego elementu który podtrzymuje lewarek


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 sierpnia 2011, 22:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Czym posmarować? Może być psiknięte wd 40?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 sierpnia 2011, 22:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
czester52 napisał(a):
Czym posmarować? Może być psiknięte wd 40?


wzadnym wypadku WD rozpuści resztki smaru jaki tam jest a efekt jest krótkotrwały


ja stosuje smar miedziany w spreju ale równie dobrze moze to być kazdy inny

ideałem jest rozmontowanie wszystkich połaczeń i smarowanie ręczne smarem typu ŁT

ale to juz większa zabawa na jakieś 40min


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 sierpnia 2011, 22:54 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Oto lista zastosowań przecenianego przez wielu WD-40. Nie ma ani słowa o jego właściwościach smarnych. Jest za to sporo cech wręcz przeciwnych takich jak odtłuszczanie czy ochrona antykorozyjna.
Stosowanie smaru miedzianego do elementów z tworzyw sztucznych również nie ma sensu, polecam smar w sprayu formy Wurth.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 sierpnia 2011, 00:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lipca 2011, 10:52
Posty: 66
Lokalizacja: GDAŃSK
opis: SCANIA pl.o /gdańsk
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
sprawdz poduszki skrzyni biegów mogą być pozrywane . koledzy smar na tych elementach to jak magnes zbiera kurz i piasek za kilka dni będzie to samo a nawet gorzej bo piasek powyciera elementy i zrobi się za duży luz :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB