T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 16:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 15:52
Posty: 19
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam kiedy ruszam z jedynki słychać dziwne tyrkotanie z lewej strony przy skrzyni, na pozostałych biegach tego nie ma, dodatkowo jedynka czasami wyskakuje, mam również problemy ze zmianą biegów tzn czasami ciężko jest wrzucić poszczególne biegi bądź zredukować z 4 na 3, macie jakiś pomysł co może być, rok 92 silnik 2,4d.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 16:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Masz olej w skrzyni?


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 17:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 15:52
Posty: 19
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie wiem a jak to sprawdzić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 17:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Wchodzisz pod auto i patrząc z przodu auta na skrzynie masz taki korek w skrzyni biegów, jest to śruba na imbus. Odkręcasz go i jeżeli leje się olej to znaczy że jest stan i zakręcasz go z powrotem :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 19:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 15:52
Posty: 19
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no ok jak bedzie zamało to jakiolej wlać i w jaki sposób? jeśli stan jest ok to co może byc przyczyną moich objawów?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 20:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Olej się wymienia, dolewanie innego nie jest zalecane, a wlewasz go tym korkiem którym się sprawdza stan

Ale jak masz tyrkotanie i wyskakuje jedynka to nie chce Cię straszyć ale to może byc powazniejsza usterka skrzyni biegów....


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 października 2010, 14:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 15:52
Posty: 19
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no domyslam a z jakimi kosztami sie liczyć?

okazało się że dziwne dzwięki wydawała osłona rury od tłumika :) co do wyskakującej czasem jedynki to mechanik powiedział żeby z tym jeździc i się nie przejmować :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 października 2010, 20:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 15:52
Posty: 19
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
moze podpowiecei co może byc przyczyną ze czasem biegi ciężko wchodzą szczególnie jak się za mocno zmienia? szczególnie odczuwalne przy redukcji z 4 na 3?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 00:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
adi7 napisał(a):
moze podpowiecei co może byc przyczyną ze czasem biegi ciężko wchodzą szczególnie jak się za mocno zmienia? szczególnie odczuwalne przy redukcji z 4 na 3?
Prawdopodobnie synchronizatory do wymiany, a przy okazji zapewne i łożyska w skrzyni, więc cię czeka dość kosztowna inwestycja.
Przyczyną jest zbyt szybka zmiana biegów, szczególnie w małych skrzynia (w obudowie 02B).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 października 2010, 20:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 15:52
Posty: 19
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jak rozpoznac owa skrzynie i przy jakiej prędkości powinno się zmieniac biegi? co robic naprawiac odrazu czy czekac az sie rozsypie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 października 2010, 13:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Jak nie śmigasz w dalekie trasy to możesz jeździć
W golfie miałem tak ze 2x zakleszczyło mi biega, raz wyszedł bez boleści, za drugim razem wyszedł na wysokich obrotach, ale od tego czasu 3 i 4 bieg wchodził ze zgrzytem. Jeździłem tak ok 250km, biegi zmienialem tak zeby nie zgrzytało, ale po wyciągnięciu skrzyni jak spuściliśmy olej to był koloru srebrnego, a przy rozkręcaniu skrzyni sypnęły się zęby na kole i niestety skrzynia nadaje się do konterera ..


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB