T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 04:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 16:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 października 2010, 22:12
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no to troszkę lipa, do przegubów póki co nie mam zastrzeżeń i szkoda kasy na nowe ale z kolei zbliża się czas, kiedy abs się przrydaje...
wpadłem na szatański plan coby kupić najtańszy przegub (na allegro ok 50pln) i zamienić tylko wianek - tylko czy uda się go zdjąć?
czy to może się udać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 10:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:26
Posty: 29
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam i podpinam sie z pytaniem :D
Chcę zakupić osłone przegubu zew i w sklepie są dwie srednice do acv(24,30mm) i nie wiem którą mam, może jakieś sugestie :D
Dodam ze osłona Lobro 35zł a w ASO 138zł <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 16:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Odgrzewam tego kotleta. Po przejechaniu tylko 10tys. km(od ostatniej wymiany) zaczął sypać się prawy przegub, chrobotanie praktycznie nie ustawało. Wymieniłem tydzień temu na ruvilla, była cisza przez ok. 500km no i wczoraj hałasy zaczęły sie znowu :(. Jakoś nie wierzę, że nawet tandetny przegub nie wytrzymałby tych 500km więc zaczynam szukać innej przyczyny. Dodam że odgłosy dochodzą wyraźnie z okolic prawego koła i że w czasie tych stuków zaczyna lekko bić koło (wyważone już 2x dla pewności), takie lekkie stukanie jest tez wyczuwalne pod nogami pasażera. Może jakieś sugestie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 20:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
łożysko ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
ronin36 a jak to wygląda podczas hamowania i jazdy połuku ?


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 15:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Na łuku hałas jest taki sam a przy hamowaniu terkotanie po prostu zwalnia wraz ze spadkiem obrotów koła. Jutro ściągam łożysko i napisze co i jak po oględzinach. Tak sobie pomyslałem że może coś z ABS-em nie tak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 17:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
A sprawdzałeś przeguby wewnętrzne ....


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 17:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
chmielik napisał(a):
A sprawdzałeś przeguby wewnętrzne ....

Nie. Dźwięki wyraźnie idą z okolic koła więc nie brałem tego pod uwagę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 17:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
To ja obstawiam że to przeguby wewnętrzne....


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2011, 20:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Miałem niedawno taki sam przypadek z tym że w passacie też wymieniłem przegub i po jakim czasie znowu się hałas powrócił. Winowajca okazał się czujnik abs taki pręcik co dotyka koronki na przegubie się zacinał, cos tam mechanik poczarował i jak na razie spokój =. Z tym że teraz od czasu do czasu zapala się kontrolka abs


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 00:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
jeżeli podczas jazdy po łuku nic się nie zmienia to łożysko raczej ok, pozostaje czujnik ABS jak sugeruje Absajler, albo opcja Chmielika


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 grudnia 2011, 11:14
Posty: 4
Lokalizacja: Grudziądz
model: Transporter
silnik: 2.4 D AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Nie chcę zaczynać nowego tematu dlatego podepnę się tutaj.
Nie mam pewności co do tego jaki przegub zewnętrzny jest w moim samochodzie Transporter (3-osobowy blaszak long) 1997r(pierwsza rej. luty). 2.4D 78KM Silnik AAB.

Chodzi mi konkretnie o to :
1 Przegub
-zewn. uzębienie od strony koła 38
-wewn. uzębienie od strony koła 33
2 Przegub
- 38
- 27
Zakładam ze ten drugi ale chciałbym rozwiać moje wątpliwości.Nadmienię ze sworzeń wahacza jest mocowany na śruby spline.
Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 stycznia 2012, 17:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Mam taki problem, że na osłonie przegubu prawego koła mniejsza opaska rozpadła się, a większa jest jakby luźna i w efekcie tego wychlapało mi sporo smaru na zewnątrz. Z braku czasu i kasy jeździłem tak pewien czas, ale dzisiaj usłyszałem takie stukanie jakby się coś obijało i podejrzewam, że może mieć to z tym związek.

Dwa pytania:
1. Czym grozi dalsza jazda?
2. Czy kupienie tylko smaru i opasek zda egzamin (sama osłona jest cała) ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 stycznia 2012, 18:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak przegub stuka (głównie przy skręcie) to może się rozlecieć w każdej chwili i po prostu dalej nie pojedziesz. Niestety czeka cię wymiana całego przegubu. Teraz to już smar i opaski nie pomogą.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 stycznia 2012, 22:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Johnny napisał(a):
Z braku czasu i kasy jeździłem tak pewien czas


pół godziny roboty i 10 złoty na opaski i smar
a teraz dobry przegub ponad 200zł i 2 godziny roboty


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 lutego 2012, 17:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Za głupote się płaci, prawda stara jak świat.

Jeszcze jedno pytanie mam, mianowicie półoś przy tym kole ma nieco luzu (około 0,5-1 cm skoku). Czy jest to jakiś niepokojący objaw (przy drugim kole jest zupełnie sztywna) ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 lutego 2012, 22:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 29 sierpnia 2011, 20:36
Posty: 9
model: t4caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.Mowa o przegubach to się podepne,bo mam mały problem.Mam t4 caravelle 2.4d 95r syncro i potrzebuje przegub zewnętrzny,pytanie moje to;ile frezów(zębów)może mieć mój przegub? Bo pytają mnie o to w sklepie a nie moge zdemontować starego przed kupnem nowego.A może kupić kompletną półoś,potrzebuje na prawą strone.Tych przegubów niby są dwa rodzaje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 36
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Johnny napisał(a):
Za głupote się płaci, prawda stara jak świat.

Jeszcze jedno pytanie mam, mianowicie półoś przy tym kole ma nieco luzu (około 0,5-1 cm skoku). Czy jest to jakiś niepokojący objaw (przy drugim kole jest zupełnie sztywna) ?


O luzie wzdłużnym osi mówisz, czy po prostu da się obrócić wałek o tyle właśnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 23:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
O luzie wzdłużnym:

<--- O--------O --->
(półoś)

Tak bym to artystycznie przedstawił :) Jak się porusza nią energicznie przód-tył to jest stukot. Po zdjęciu osłony przegubu zewnętrznego i przesunięciu półosi max w stronę przegubu wew. widać ząbki na półośce, po przesunięciu max. w stronę zew. nie widać.

Swoją drogą jakiej firmy przegub możecie polecić, jeżeli chodzi o średnią półkę? Czy ktoś może się wypowiedzieć nt. przegubu firmy Meyle?

P.S. Jaki macie patent na zaciągnięcie tych metalowych opasek osłony przegubu? (tego typu: http://www.firmy.net/WZ2CN,opaska-oslony-przegubu,PYX9.html) - ok, tu już podołałem - wystarczą cienkie obcęgi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 lutego 2012, 16:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
bart1982# napisał(a):
Nie mam pewności co do tego jaki przegub zewnętrzny jest w moim samochodzie Transporter (3-osobowy blaszak long) 1997r(pierwsza rej. luty). 2.4D 78KM Silnik AAB.

Chodzi mi konkretnie o to :
1 Przegub
-zewn. uzębienie od strony koła 38
-wewn. uzębienie od strony koła 33
2 Przegub
- 38
- 27
Zakładam ze ten drugi ale chciałbym rozwiać moje wątpliwości.Nadmienię ze sworzeń wahacza jest mocowany na śruby spline.


Jako, że temat ostatnio jest (a w zasadzie już był) mi bardzo bliski, to napiszę na przyszłość jak to wygląda:

Do 94r. szły przeguby 38/33
Po 94r. 38/27

W obu przypadkach średnica 98mm.

Takie informacje uzyskałem od sprzedawcy w motoryzacyjnym, a miałem już pare razy z nim do czynienia i moim zdaniem gość ma pojęcie. Poza tym potwierdziło się to również w moim samochodzie (rocznik 97, przegub 38/27).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB