T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 08:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie przeguby?
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 stycznia 2013, 20:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 listopada 2011, 13:05
Posty: 19
model: T4
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam problem ze swoją t4 (2,4d 1995r), mianowicie podczas skręcania coś mi stuka, szczególnie sie to nasila podczas deszczu gdy jest sucho, stukanie niemalże ustaje. Czy to przeguby? Jeśli tak to jakie polecacie? Czy takie będą ok http://allegro.pl/meyle-przegub-przegub ... 41473.html ? Objawy które wymieniłem wskazują na przeguby zewnętrze czy raczej na wewnętrzne? Ile może wziąść mechanik w Poznaniu za wymiane ich?
Z góry dzięki za odpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 20:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
jeśli pytam w złym miejscu proszę o przeniesienie do właściwego tematu.powiedzcie mi proszę z jakiej firmy kupujecie osłony przegubów do swoich T4-rek?ja kupiłem w marcu nowe i dzisiaj patrze i już potargane :o .zamieszczam zdjęcia kartona od tego szitu,bo 4miesiące to trochę mało moim zdaniem wytrzymały,a wziąłem takie wtedy bo akurat były a auto potrzebne.ale teraz wole zasięgnąć waszych opinii.
Załącznik:
zdjecie0291.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 21:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Jeśli mają być naprawde dobre to tylko Spidan/Lobro wykonane z termoplastu a nie gumy. Gdy je zamontowałem to zapomniałem o problemach z osłonami. Jednak do zaciśniecia na nich ori opasek wskazane jest mieć specjalne szczybce/zaciskacze najlepiej skręcanie bo na termoplaście trudniej zaciska się opaske aniżeli na gumie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 21:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
a coś ze "średniej półki"?żeby wytrzymało dłużej niż 4miesiące :mrgreen:


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 22:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
W tym przypadku albo dobrze albo wcale. Szczypce YT-0606 i po sprawie z termoplastem :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 22:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
ale kupić takie szczypce za 80dych na jedno użycie?.ehh.może to i taniej wyjdzie niż co pół roku nowe osłony przegubów z gównolitu <bezradny>


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 22:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Zawsze można obcęgami albo jechać do mechanika pożyczyć :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 23:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
no jak zwykle masz racje ;) hmm.zobaczę jutro po sklepach co mają za osłony,kupię jakie będą najlepsze mieli i trzeba będzie działać jak najszybciej z tematem bo auto potrzebne a jeździć na rozwalonych nie bardzo.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lipca 2019, 00:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Z reguły jak pojeździ się dłużej z rozwaloną osłoną to trzeba się na przegub cały szykować [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lipca 2019, 07:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-o ... d6604cf017
Tu masz tańszą wersje tego co podał Probe041, prawdopodobnie z tej samej chińskiej linii produkcyjnej tylko bez loga yato. Odrazu zaznaczam że nie wiem jak one się sprawdzą. A co do osłon to na znanym portalu aukcyjnym widze Lobro w cenach już od 26pln, więc ..?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lipca 2019, 12:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Te yato się sprawują rewelacyjnie :-P Mam też te skręcane ale zdążyłem je zepsuć przy montażu, więc nie polecam


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Ja natomiast zero termoplastu, tylko i wyłącznie gumowe ale od Spidana/Lobro.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
dziękuje za zainteresowanie i szybkie odpowiedzi.temat ogarnięty <good>
kupiłem takie po 30zeta szt(polecane na forum):
Załącznik:
zdjecie0292_1.jpg

a opaski zacisnąłem bez problemu takimi obcęgami:
Załącznik:
zdjecie0293.jpg

wymiana zajęła w domowych warunkach około dwie godziny i po temacie <taniec>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Sprawdź po trasie czy smaru nie gubisz. Ja póki nie nabyłem solidnych szczypiec też myślałem, że mi się udało a musiałem potem w deszczu poprawiać na chodniku :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
ok.tak zrobię.narazie to niecała stówa zrobiona ale w sobotę sprawdzę.w sumie to te opaski mają trzy otwory,te małe zapięły się na ten ostatni że przed zaciśnięciem już były ciasno ale te duże ni cholery nie mogłem zapiąć na środkowy bo ciut brakowało i na ostatnim zapięciu szło je obracać ale po zaciśnięciu siedziały ciasno.ale sprawdzić nie zaszkodzi.w ogóle te to inna bajka w porównaniu z tym gównolitem poprzednim,tam to w ogóle opaski nie pasowały <32>


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 09:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Kenobi napisał(a):
Ja natomiast zero termoplastu, tylko i wyłącznie gumowe ale od Spidana/Lobro.


Kenobi a dlaczego nie termoplast, jakieś złe doświadczenia z tym związane? U mnie takie osłony sprawdzają się znakomicie i z czystym sumieniem polecam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 maja 2020, 23:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Panowie, mam do wymiany przegub zewnętrzny, problem opisywałem w tym wątku: https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=16933

Chciałbym to zrobić sam, ale jak kiedyś na cwaniaczka chciałem wymienić dolny sworzeń i po odkręceniu śrub cała piasta z dużą siłą odskoczyła i prawie wyrwało półoś ze skrzyni, to od tego czasu mam awersję do roboty w zawieszce. Także moja prośba do tych, którzy mają doświadczenie - jak bezpiecznie rozpiąć zawieszenie? W serwisówce czytam o odprężeniu drążka skrętnego - czy poluzowanie śruby na tym drążku wystarczy aby zniwelować naprężenia?
Swoją drogą, czy odkręcanie dolnego sworznia jest niezbędne? Bo np. gość na tym filmiku tylko skręca na maxa koło i udaje mu się uwolnić przegub: https://www.youtube.com/watch?v=hw4ZNXW9lbg

P.S. Przegub Meyle, o którym pisałem w tym temacie w 2012. roku mam w aucie do dziś (8 lat, ok. 80.000km przebiegu) i gdyby nie nieszczelna osłona, to pewnie jeszcze by pojeździł - także polecam (ogólnie Meyle to z mojego doświadczenia dobra średnia półka z dobrą relacją jakość-cena; teraz poszedłem na całość i zamówiłem całą nową półoś tej firmy).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 maja 2020, 12:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Johnny napisał(a):
Panowie, mam do wymiany przegub zewnętrzny, problem opisywałem w tym wątku: https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=16933

Chciałbym to zrobić sam, ale jak kiedyś na cwaniaczka chciałem wymienić dolny sworzeń i po odkręceniu śrub cała piasta z dużą siłą odskoczyła i prawie wyrwało półoś ze skrzyni, to od tego czasu mam awersję do roboty w zawieszce. Także moja prośba do tych, którzy mają doświadczenie - jak bezpiecznie rozpiąć zawieszenie? W serwisówce czytam o odprężeniu drążka skrętnego - czy poluzowanie śruby na tym drążku wystarczy aby zniwelować naprężenia?
Swoją drogą, czy odkręcanie dolnego sworznia jest niezbędne? Bo np. gość na tym filmiku tylko skręca na maxa koło i udaje mu się uwolnić przegub: https://www.youtube.com/watch?v=hw4ZNXW9lbg


Na filmie gość nie odkręca dolnego sworznia . Jedynie odkręcasz śrubę od stabilizatora - wtedy nie masz naprężeń. Na stabilizatorze masz największą siłę. Końcówka drążka wychodzi z maglownicy i musisz odkręcić (wybić ),bo inaczej długość nie pozwoli na wyjęcie przegubu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 maja 2020, 12:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Ten film jest daleki od ideału jak się to powinno robić :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 maja 2020, 21:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Czyli jak wyjmę tę długą śrubę która trzyma amortyzator i łącznik stabilizatora, to już mi nic nie wystrzeli przy odkręcaniu dolnego sworznia? Drążka skrętnego wtedy nie trzeba odprężyć (poluzować nakrętki)? Zwrotnica cały czas musi być podparta?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB