T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 15:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 13:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!

Dzisiaj w trasie miałem awarię skrzyni w mojej T4 AAB 2.4D syncro 4x4 1993r. Zaczęło się od wyraźnego stukania na postoju na wolnych obrotach które zanikało po naciśnięciu sprzęgła. Potem wyskoczyła piątka i jechaliśmy z wyraźnymi stukami i charataniem i przejechaliśmy tak ok 100km gdzie kolejno traciliśmy biegi 4,3, i na dwójce przechleliśmy 60km na wyraźnych szumach gdzie w końcu pod górkę wyskoczyła 2 i 1 też już nie było. Na holu na luzie też słychać stuki Proszę o poradę czy remontować skrzynię czy wymieniać i jaką ja mam skrzynie jakie oznaczenia, ceny itp itp.
Dodam że od kupna ok 4 lata temu zrobiłem ok 80tyś km nie grzebałem nic ze sprzęgłem i nic ze skrzynią. Od początku miałem taki efekt, że musiałem dłużej przytrzymać sprzęgło przed włożeniem 1 czy wstecznego inaczej był wyraźny zgrzyt. Miesiąc temu mechanik podczas wymiany oleju w silniku skontrolował stan i wygląd oleju w skrzyni powiedział że ok tylko wymienił w tylnym moście.
Ok dwa lata temu miałem też taka przygodę, że pożyczyłem na noc auto kuzynowi który rozwoził gości weselnych i po jego jeździe miałem poważne problemy w wkładaniem wstecznego ale po miesiącu to rozruszałem, myślę że wiązało się to z tym, że nie przytrzymywał dłużej sprzęgła przed włożeniem 1 czy wstecznego.

Z góry dziękuje Pozdrawiam Mateusz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 15:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 13:07
Posty: 122
Lokalizacja: DLu
model: t4
silnik: AAB

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 4 razy
cześć

T4 ma tylny most ??

a jeżeli chodzi o skrzynię to raczej kupno regenerowanej - Twoją może wezmą w rozliczeniu.
trochę drożej, ale przy takiej opcji powinna być gwarancja.

pozdr.


_________________
JACek
dawniej andaba_pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 16:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
andaba_pl napisał(a):
T4 ma tylny most ??

mate473 napisał(a):
syncro 4x4


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 18:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 13:07
Posty: 122
Lokalizacja: DLu
model: t4
silnik: AAB

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 4 razy
ups - faktycznie syncro


ja kilka lat temu w byłem u magika od skrzyń koło Poznania
Przeźmierowo Lucjan Kalka

fakt że temat dotyczył passata ze skrzynią tiptronic
ale mechanior podszedł do tematu skrzyni bardzo sumiennie
i dostałem 6 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów
i z Legnicy miałem do gościa kawałek - ale było warto


_________________
JACek
dawniej andaba_pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 23:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2011, 19:25
Posty: 207
Lokalizacja: Augustów
model: Transporter
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Jeżeli reduktor jest w dobrym stanie to wystarczy dobrać skrzynie o podobnych parametrach/używkę/. Zwykła skrzynia różni się od syncro tylko dwoma otworami doprowadzającymi olej do reduktora./otwory można w prosty sposób wywiercić / Są nawet w odlewach oznakowane miejsca na otwory.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 23:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A skąd jesteś, według mnie warto ją remontować


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 21:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
mirski_mi napisał(a):
Zwykła skrzynia różni się od syncro tylko dwoma otworami doprowadzającymi olej do reduktora./otwory można w prosty sposób wywiercić / Są nawet w odlewach oznakowane miejsca na otwory.
A co z przeniesieniem napędu do reduktora, konkretnie obudowa mechanizmu różnicowego jest inna w syncro niż w zwykłych skrzyniach.
I tak jak chemik211 pisze, warto pierwsze rozłożyć swoją i ocenić, a później zastanawiać się co dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 22:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 14 października 2011, 13:11
Posty: 38
model: T4
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
A skąd jesteś, według mnie warto ją remontować


jestem z okolic Krakowa.
Jak mój kolega mechanik rozbierze całość dam znać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 23:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak coś to zapraszam do mnie takowe skrzynie naprawiamy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 grudnia 2012, 22:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2011, 19:25
Posty: 207
Lokalizacja: Augustów
model: Transporter
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
mikoli może masz rację. Przerabiałem temat tylko z syncro na zwykłą i być może nie pamiętam dokładnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB