T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 00:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 września 2012, 21:13
Posty: 77
model: vw t4 2003
silnik: 2,5 Tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pozdrawiam wszystkich miłośników VW T4, posiadam 2,5 tdi 1997 Carawelle najechane mam dość sporo 2 lata temu wymieniłem komplet sprzęgło,koło dwumasowe,docisk i wysprzęglik(zrobiłem około 150000) obecnie odpalając auto słysze w środku odgłos tak jak by metal o metal tarł ( szuranie)ale jak wcisnę pedał sprzęgła to zanika ten odgłos dodatkowo słychać niewielki rytmiczne stukanie które póki silnik jest zimny jest słyszane wyrażnie po rozgrzaniu się silnika wycisza się trchę(na zewnątrz nie słychać tych odgłosów)dodatkowo podczas jazdy pod wzniesienie jak wcisnę mocniej gaz to tak jakby go trzepało więc pod wzniesienia już wywnioskowałem że trzeba delikatnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 września 2012, 23:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2012, 19:53
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam kolegę.
Najprostszy sposób sprawdzenia oznak zużytej dwumasy: Wciśnij delikatnie pedał sprzęgła- jeżeli wyczuwasz podbijanie pedału sprzęgła to już coś jest nie tak z dwumasą albo z dociskiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 10:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 września 2012, 21:13
Posty: 77
model: vw t4 2003
silnik: 2,5 Tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich, dzięki za podpowiedz faktycznie jest podbijanie ulega zmianie jak się wciśnie do końca jak by zanikało dodatkowo przeczytałem w którymś wątku że można przeprowadzić test przy prędkości 80 km/h wcisnołem gaz do końca w tym momęcie zaczeło się tak jakby dudnienie pod autem. Co myślicie o regenerowaniu koła też dają gwarancję na 1 rok lub 15000 czy jednak nowe jest spora różnica w kasie <26>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 19:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2012, 19:53
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeżeli chcesz dalej sam jeździć to kup nowe, najlepiej zestaw z luk-a (sprzęgło plus dwumas).
Mogę załatwić w dobrych pieniądzach :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 19:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Też tak uważam <taktak>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2012, 10:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Witam
Podepnę się do tematu.
W jakich silnikach jest sprzęgło dwumasowe, we wszystkich trzech opcjach 2,5 TDI?
Jak w 1,9 ??
Pytam, bo to przecież normalne, że sprzęgło się zużywa jako część eksploatacyjna, a koszt wymiany dwumasy mnie przeraża.
Na allegro same części ok 1700zł, ale chyba o wiele tańsze widziałem do silników 1,9 TD
Przymierzam się dopiero bardzo powoli do zakupu T4 jako auta niezawodnego, myślałem o silniku 2,5 TDI 102KM, a tu niespodzianka.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2012, 10:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
we wszystkich TDI i w 2.4D o oznaczeniu AJA w 1.9 nie ma

tarcza i docisk się zużywa a dwumasa to zależy u mnie wytrzymała 350 tyś, więc nie musisz wymieniać całego zestawu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 października 2012, 19:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 września 2012, 21:13
Posty: 77
model: vw t4 2003
silnik: 2,5 Tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Proble się rozwiązał wymieniłem łożysko podporowe półosi i wszystkie problemy znikneły chałas, trzęsenie, wibrowanie itp. i na całe szczęście koszty nie wielkie w stosunku do koła dwumasowego i robocizny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB