T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 23:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Jest drobny problem z biegami. Zwłaszcza jeżeli chodzi o redukcję lub wbijanie jedynki przy ruszaniu. Często zamiast jedynki wpada 3, zamiast 2 wchodzi 4. Z wstecznym, 3 i 4 nie ma problemów. Zamiast 5 zdarza się wrzucić 3. Problem jest mniejszy jeżeli przed ruszeniem najpierw wrzucę 2 i bez puszczania sprzęgła przejdę na jedynkę.
Czy to kwestia regulacji wodzików czy jakiś głębszy problem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 23:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
viewtopic.php?f=10&t=485


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 16:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Probe041 napisał(a):
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=485

To inny temat. Nic nie wypadło i nie jest luźne.
Podkreślam: biegi wchodzą ZAWSZE. Często nie te co trzeba. Najgorzej jest z pierwszym biegiem ZWŁASZCZA na sucho.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 17:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
U mnie też był z tym problem i biegi też zawsze wchodziły.

Sprawdzić nie zaszkodzi http://www.t4-wiki.de/wiki/Schaltbet%C3%A4tigung


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 17:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Probe041 dobrze prawi
do sprawdzenia ogólnie wszystkie połączenia wodzików od wajchy do wybieraka luzy się sumują i są cyrki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 20:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
HA !
Właśnie wracam od bolida. Czytam co napisaliście i właśnie chciałem o coś zapytać ale Probe041 rozwiał moje wątpliwości.
Kładłem się pod maszyną i macałem po trzykroć i nic. Aż mnie w końcu olśniło, a właściwie szara komórka w końcu zaczęła kojarzyć ;) :D
To co go boli jest na samym wierzchu i widać toto na tych fotach z linku od Probe041. Pobiegłem do kumpla celem wypożyczenia sprzętu do kopiowania rzeczywistości (czyli aparatu) i w załączniku prezentuję to czego mi brakuje.

I tu powstaje kolejne pytanie:
gdzie mogę zakupić brakujący element i jak toto się nazywa ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 20:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w katalogu intercars nazywa się to przegub kulisty drążka zmiany biegów:


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 21:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A po lewej stronie masz wszystko całe? Ja bym wymieniał cały komplet od razu bo zaraz Ci reszta gdzieś padnie w trasie i będzie nie wesoło. Ja tak miałem 1000km od PL w Niemczech....

Tutaj masz numery części i koszt w ojro w ASO VW (jak dla mnie nie opłaca się kupować podróbek... )

Teile:

* Lagerkugel für Gegenlager: 7D0 711 131, ca. 2,50 Euro
* ggf. Spannstift für die o.a. Kugel: N 023 282 1, ca. 0,20 Euro
* Buchse für o.a. Kugel: 701 711 166, ca. 1,10 Euro
* Lagerkugel Schaltwelle: 015 311 544, ca. 3,40 Euro
* Lagerbuchse für Schaltstange: 171 711 181, ca. 2,00 Euro


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 21:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Bosche ...
Czyli zamawiać bezpośrednio u producenta ?
Jak ja się odwdzięczę ?
Bo w naszym krajowym necie nic nie znalazłem ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 21:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
samą kulkę kupisz w intercarsie jak pisałem, ja tam kupiłem do 2.4D i po 100 tyś żadnych problemów z nią nie ma


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 sierpnia 2010, 20:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Dokonałem zakupu w sklepie w Mikołowie (niedawno znalazłem takowy) tej części. Po założeniu problem zniknął.
Dzięki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 18:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Kulkę kupiłem doslownie 5 dni temu w ASO VW i kosztowała zaledwie 17 zł z groszem. nałożyć łatwiej niż wbić tulejkę po przeciwnej stronie , którą proponuję wymienić za jednym razem. koszt tulejki w intercarsie 10zł a oryginał 5zł z groszem. Tak więc zapewne lepiej będzie jak masz w pobliżu salon VW. Miałem podobny problem z biegami ale z 1 biegiem. jak była wywalona tulejka ta z lewej strony to problem był z 1 i 5 biegiem jak dobrze pamiętam. Mam ten sam silnik 1.9TD :) fajny bo tani w utrzymaniu ale za słaby :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 września 2010, 00:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Mnie ta kulka kosztowała 10 zł. Nic więcej nie wymieniałem. Od założenia zrobiłem 1000 km i jak narazie chodzi idealnie. Dokładnie i lekko wybiera. Zastanawiałem się tylko czy jest możliwość skrócenia skoku lewarka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 01:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Czy próbował ktoś kiedyś wymienić te kulki i tuleje na taki zestaw:

http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy-wybieraka-biegow-t4-wroclaw-i1537793095.html

lub taki:

http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy-wybierak-biegow-vw-transporter-t4-i1554706878.html

??

U mnie problemem jest ciężko wchodząca jedynka, i mniej, dwójka (czasem ze zgrzytem), tak więc po przeszperaniu forum niemal na pewno mogę stwierdzić że winne są te kulki i tuleje.

Pytanie tylko czy wymianie podlegają wszystkie tulejki, czy tylko ta w której siedzi kulka? Bo w zestawie naprawczym z pierwszego linka są dwie 'dodatkowe' tulejki - czy dobrze rozumuję, że są one do wymiany w tej części widocznej z dołu, która łączy dwa wodziki - tego 'orczyka' czy jak to się tam nazywa?

http://img42.imageshack.us/i/dsc09554r.jpg/ - czy tulejka zaznaczona na tym zdjęciu też podlega wymianie?

I czy są problemy z wybiciem/nabiciem tych kulek i założeniem nowej tulejki, jakieś szczególne narzędzia/ patenty będą mi potrzebne?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 10:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Te kulki i tuleje to dokładnie pierwszy zestaw
Warto wymieniać całość bo raz luzy się sumują dwa skoro jedno padło to pewnie i drugie wnet nawali (plastik kruszeje)
Kulki idą ok gorzej jest z tulejami trzeba pomęczyć na imadle.
Generalnie warto mieć całość na stole bo gmeranie na aucie potrafi do szału doprowadzić.
Jedna z tulejek będzie tam gdzie pokazujesz na zdjęciu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 12:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
pokor napisał(a):
Jedna z tulejek będzie tam gdzie pokazujesz na zdjęciu.


A co wtedy z tą jedną pozostałą i 'orczykiem' ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2011, 11:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Udało mi się zmienić bez wyciągania wszystkiego tę kulkę która siedzi w 'bramce' i już poprawa jest znacząca. Biegi wchodzą o wiele lepiej. A stara kulka wyglądała bardziej jak sześcian niż jak kulka ;)

I teraz pytanie - czy należy przesmarować wszystkie te kluki i tuleje, czy jest to bezcelowe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2011, 20:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Kto nie smaruje ten nie jedzie


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 kwietnia 2011, 09:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
panowie wymieniłem kulkę w bramce jednak znaczącej poprawy wybieraniu biegów nie ma. mam problem z wrzuceniem 2,a później z redukcją z 3 na 2-ke. Chce kupić cały zestaw i teraz moje pytania: da się wymienić tą tulejkę i małą kulkę bez wyciągania wybieraka??? do czego są kolejne 2 tulejki. Proszę też o instrukcję co i jak najlepiej po kolei robić żeby się nie narobić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 stycznia 2014, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:57
Posty: 81
Lokalizacja: Katowice
model: Caravell
silnik: 2.5 ACV, AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Mam takie małe pytanko bo mam podobny problem w 2.5tdi rozleciała mi się ta tulejka gdzie wchodzi mała kulka i juz dwie spadły nie wiadomo gdzie i nie mam pomysłu na założenie wcisniecie tej tulejki jest na to jakis sposób?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB