T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 04:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 kwietnia 2012, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
zakupiłem T4 z automatem za wydaje mi się drobne pieniądze licząc się z faktem że wymienię automat na manual jak się zepsuje. Niestety ostatnio zaczęła trochę "dokazywać". Jednak tak się fajnie jeździ i ma niezłe przyspieszenie więc postanowiłem ją chyba zostawić.

Problem polega w tym że przy spokojnej jeździe 70-80km/h pojawia się drżenie i trzęsienie. Jak docisnę albo puszczę gaz znika. Na tempomacie też to występuje ale w mniejszym stopniu. Dziś niestety pojawiło się to kilka razy przy 50km/h i 120-140km/h. Kupiłem kabel i w pierwszej kolejności odczytałem błędy Polskim VAG 4.9 i był jeden:

Cytuj:
1192: Sprzęgło bocznikowania przekładnika uszkodzenie mechaniczne - błąd sporadyczny.


Skasowałem błąd i dopóki szarpanie się nie pojawiło błąd nie pojawiał się.

Proszę o pomoc co to może być. Czy ktoś wie gdzie i jak można sprawdzić poziom oleju bo nie mam pojęcia jaki jest ponieważ auto w Polsce od 2009 roku i koleś mówił że żadnej zimy nie przejeździło więc może wystarczy podstawy "naprawić", uzupełnić.

Pozdrawiam Piotrek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 08:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Powiem tak, możesz spróbować wymiany oleju ale ten błąd (zresztą źle przetłumaczony z angielskiego "Torque Converter Lock-Up Clutch ") to przeważnie mechaniczne uszkodzenie skrzyni lub konwertera. Tak że niestety ale obawiam się że to koniec skrzyni.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: piotruuch (wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 18:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki focus za pomoc a powiedz mi czy wiesz jak przeprowadzić diagnozę skrzyni i jakim programem. Bo znajomy mi powiedział że ponoć całkiem dobrze idzie ocenić stan skrzyni przez vag. Mój znajomy miał niby taką przeprowadzoną przy kupnie przez elektryka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 22:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Vagiem możesz przejrzeć w poszczególnych grupach czy wartości pokazywane są w granicach normy. Natomiast rozmawiałem dzisiaj z człowiekiem od automatów i potwierdził to co pisałem, ten błąd w 90% kończy się kapitalką skrzyni.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 maja 2012, 18:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 19:42
Posty: 16
model: caravelle
silnik: 2,5tdi 102km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów jako że to mój pierwszy post.
Odgrzewam stary temat jako że posiadam również t4 2,5tdi z automatem (AG4) z tym że u mnie problem ze skrzynią jest taki że zachowuje się ona jakby ślizgało się sprzęgło najbardziej widoczne jest to na 4 biegu chociaż na 3 też mocno dokucza. Oprócz tego podczas jazdy powiedzmy z prędkością około 80km/h (4bieg) gdy odpuszczam gaz obroty silnika spadają do około 800 czyli tak jak jest na biegu jałowym. Diagnoza VAGiem wykazała następujące błędy:
281 przetwornik prędkości pojazdu-G68 brak sygnału - błąd sporadyczny
1192 sprzęgło bocznikowania przekładnika uszkodzenie mechaniczne - błąd sporadyczny.
Czy ktoś miał u siebie podobne uszkodzenie?
Jako że ciężko znaleźć warsztat który nie miałby przynajmniej 30% negatywnych opinii to zwracam się do forumowiczów o polecenie jakiegoś warsztatu najlepiej w okolicach Warszawy który ma doświadczenie ze skrzyniami AG4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 maja 2012, 09:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
W warszawie masz Samko na Połczyńskiej, w twoim przypadku też wygląda to na koniec skrzyni. Niestety cena remontu to około 4000pln.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 maja 2012, 15:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 19:42
Posty: 16
model: caravelle
silnik: 2,5tdi 102km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Liczyłem się z tym że będę musiał remont kapitalny robić dlatego pytałem o warsztat a proszę mi jeszcze powiedzieć czy ze skrzynią w takim stanie mogę ryzykować podróż około 1500km na kołach czy taka podróż zarżnie skrzynie na amen i z tych powiedzmy 4tyś. zrobi się 8tyś.?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 grudnia 2012, 17:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2012, 11:31
Posty: 3
model: Caravelle 1998
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam,

piotruuch i tata_artur jak zakończyliście problemy ze skrzynią?

Pytam bo choć nie podłączałem do VAG-a moja skrzynia zdaje się mieć bardzo podobne objawy przy spokojnej jeździe:
- szarpanie i trzęsienie,
- lekkie skakanie obrotów - wrażenie ślizgającego się sprzęgła na 3 i 4 biegu,
- zbyt wczesne wrzucanie na 4 bieg i zbyt późna redukcja z 4 na 3 bieg, czasem po prostu ręcznie wrzucam trójkę żeby nie telepało..


Dodam, że objawy takie mam już od ok 10. tyś km, autem jeżdżę co dzień i zdaje się, że sytuacja się stopniowo pogarsza.
Robiliście remont ? Jakie były koszty?

Dzięki za informacje i wesołych świąt wszystkim i najlepszego w 2013 !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 13:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
Mój stoi w warsztacie w Józefowie. Podobno teraz (wcześńiej robiłem u nich remont skrzyni za 5 koła) sprzęgło. Dziś sie okazało, że komputer lockupu jest do wymiany. W sumie niewiele wiadomo, ale objawy były takie same - ślizganie na 4, "dziura" między 1 a 2, 3000 rpm przy 100 km/h, i nie ruszał przy puszczeniu hamulca a staczał do tyłu przy pozycji "D". Pamiętam, że Pacark chyba pisał i zdiagnozował na Forum dokładnie takie sprawy w automacie. Jak odbiorę dam znać czy wymiana kompa coś poprawiła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 21:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 marca 2013, 13:39
Posty: 36
Lokalizacja: Lubelskie
model: A6
silnik: 1.9

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Auto Józefów to najwięksi naciągacze z jakimi miałem wątpliwą przyjemność mieć kontakt. Części jak maja to używane pchają i jeżdżą twoim autem jak taxówką. Nigdy przenigdy nie polecam!!!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 kwietnia 2013, 10:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
sprawdźcie jeszcze w Waszych TDI-kach wszystko co jest związane z EGR-em, zawory, podciśnienia itp
przede wszystkim czy jest czysty i działa poprawnie
miałem 2 przypadki padających skrzyń u znajomych (sharan 1.9tdi, atlantis 2.5tdi), gdzie przyczyną ich złej pracy był zasyfiony układ EGR

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764

ile macie nalatane na tych automatach?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 kwietnia 2013, 14:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 19:42
Posty: 16
model: caravelle
silnik: 2,5tdi 102km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ja jeszcze walczę ze swoja skrzynią i końca nie widać zdecydowałem się na "autotransmisję" zdecydowałem się na nich po poleceniu przez kuzyna który naprawiał u nich wiele aut i zawsze było ok tyle ze to były auta amerykańskie a u mnie wygląda to bardzo kiepsko. Byłem u nich już 5 czy 6 razy i do tej pory zostawiłem tam 7tyś pln i nadal jeżdżę z niesprawną skrzynią.
Na pierwszy ogień poszedł konwerter i tarczki od 3 i 4 biegu i jeszcze kilka innych drobnych części. Po tych wymianach ślizganie się znacznie zmniejszyło ale nadal jest zwłaszcza po rozgrzaniu się oleju. Później się okazało że założono mi niewłaściwy konwerter tyle że z tym już właściwym niepożądane objawy nadal występują tyle że zmiana biegów występuje już we właściwym momencie więc to już jakiś postęp. Niemniej jednak błąd 1192 pojawia się cały czas i po rozgrzaniu się oleju w skrzyni przy danej prędkości obroty są o 600-800 wyższe niż powinny być. Ostatnim razem jak u nich byłem wymienili mi cały blok sterowania hydrauliką i nadal żadnej poprawy. Teraz już dłuższy czas jestem za granicą i dopiero pod koniec czerwca się ponownie do nich wybieram i planowana jest wymiana komputera sterującego oby to pomogło bo już mi ręce opadają. Nie zdawałem sobie sprawy że naprawa skrzyni automatycznej w vw jest tak problematycznym zadaniem.

I na koniec jeszcze pytanie jak to jest w waszych skrzyniach z redukowaniem biegów. Bo ja u siebie zauważyłem ostatnio że redukowanie biegów występuje wyłącznie podczas przyspieszania podczas hamowania silnikiem po prostu obroty schodzą do 800 i dalej to już tak jakby auto na luzie się toczyło. Nie miałem nigdy okazji jeździć takim autem ze sprawną skrzynią więc nie wiem czy one tak mają czy to kolejna usterka którą muszę wyeliminować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 kwietnia 2013, 16:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
Ja mam 270 000. Dziś się dowiedziałem, że warsztat szuka komputera skrzyni symbol 01P 927 733 CP. Na allegro nie ma są na ebayu ale dwie ostatnie litery są inne - wiesz może Pacark czy to istotna różnica ? Cholera właśnie mi ucieka wyjazd forumowy na Litwę <44>



Za ten wpis autor sintra podziękował: danny180 (poniedziałek, 5 grudnia 2016, 00:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 kwietnia 2013, 17:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 19:42
Posty: 16
model: caravelle
silnik: 2,5tdi 102km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja mam ca. 280tyś. na liczniku a kłopoty zaczęły się przed 260tyś. wygląda mi na to że to taki typowy przebieg przy którym zaczynają się problemy z automatami w caravelach często widuje się w ogłoszeniach caravele z podobnymi przebiegami i awarią skrzyni :?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 kwietnia 2013, 19:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
tata_artur napisał(a):
kłopoty zaczęły się przed 260tyś. wygląda mi na to że to taki typowy przebieg przy którym zaczynają się problemy z automatami w caravelach


u mnie na blacie 290kkm i skrzynia chodzi jak złoto, po majówce, może zapodam filmik jak pracuje z campingiem na haku

sintra napisał(a):
Na allegro nie ma są na ebayu ale dwie ostatnie litery są inne - wiesz może Pacark czy to istotna różnica ?


szczerze, nie wiem, sorry


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 kwietnia 2013, 19:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 19:42
Posty: 16
model: caravelle
silnik: 2,5tdi 102km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pacark napisał(a):
u mnie na blacie 290kkm i skrzynia chodzi jak złoto, po majówce, może zapodam filmik jak pracuje z campingiem na haku

Czyli wniosek nasuwa się jeden jak się dba tak się ma :)
no i filmik wrzuć koniecznie ja spróbuje wrzucić swój


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 19:27
Posty: 28
Lokalizacja: Sławno
model: Transporter T4
silnik: 2.5B AET

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Mam identyczny problem, trzęsienie i drżenie tylko na 4 biegu. Komputer pokazał sprzęgło bocznikowania ale po wymianie oleju żadnych błędów, a usterka pojawia się nadal. Raz pokazało elektrozawór 4 biegu. Rozmawiałem z gościem od skrzyń i mówił, że on się zacina i powoduje, że rozpina bieg. Robota na 1 dzień koszt około 400-500zł. W najbliższym czasie planuje go wymienić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 maja 2013, 11:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
tata_artur napisał(a):
Czyli wniosek nasuwa się jeden jak się dba tak się ma :)
no i filmik wrzuć koniecznie ja spróbuje wrzucić swój


może być też inna teoria, większy przebieg
co do filmików to cierpliwości, jest ciepło, więc teraz jeżdżę na 2oo a T4 stoi
miałem nagrać jak jeździ z kempingiem ale nie chciałem fisiować z telefonem w ręku i przyczepą na haku
niedługo nagram świeże, tutaj macie stare
http://www.youtube.com/watch?v=vQ8yrnVxQ1I
http://www.youtube.com/watch?v=Ppj-TzpJYdg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 maja 2013, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 19:42
Posty: 16
model: caravelle
silnik: 2,5tdi 102km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a to mój filmik ---> http://youtu.be/KjWE069f1f4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 maja 2013, 23:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
tata_artur napisał(a):
a to mój filmik ---> http://youtu.be/KjWE069f1f4


U mnie podobnie tylko slizgi są w zakresie 2000 - 2800 przy prędkości ok 90-110.
Wczoraj podjechał gość z komputerem do skrzyni, wymieniliśmy i nic się nie zmieniło, czyli ściema w autojózefów - nie to jest przyczyną, ja się bujam sam uszkodzonym autem, żeby rozwiązać problem a mija 3 miesiąc półrocznej gwarancji. Zrobię za kilka dni weryfikację skrzyni/sprzęgła w innym zakładzie i z opisem usterek idę do rzeczoznawcy. Jeżeli warsztat nie odniesie się normalnie ... pozostanie sąd.
W każdym razie wiadomo, że można zamieniać komputery ASB - na pewno 01P 927 733 CP można zastąpić 01P 927 733 BL, więc pewnie inne też.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB