T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 10:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 kwietnia 2012, 12:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2012, 21:13
Posty: 8
model: T4 Caravella Transpo
silnik: 2,4d 2.5b+g 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich użytkowników tego forum.
W moim t4 padła skrzynia automatyczna typ skrzyni 01P DML po rozebraniu i wycenie naprawy suma 4800 brutto delikatnie mnie zwaliła z nóg.
Zakupiłem skrzynie z rozbitego auta ale kod literowy ma DNA i doczytałem ze to rok modelowy 97 i była montowana w t4 w krótkim okresie produkcji.
Pytanie dotyczy sterownika czy będzie współpracował z tą nową skrzynią?
Czy występują jakieś różnice miedzy tymi skrzyniami?
Czy sprzęgło hydrokinetyczne(bańka) jest identyczne?
czy sprzęgło występuje takie samo w benzynie jak i dieslu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 kwietnia 2012, 17:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ja w podobnej sytuacji raczej przerabiałbym na manual.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 11:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
mnie ciekawi jak ktos stwierdził ze padła skrzynia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 14:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Może przestała jeździć?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 14:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
inaczej, czy wiadomo co jest przyczyna ze nie jeździ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 18:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2012, 21:13
Posty: 8
model: T4 Caravella Transpo
silnik: 2,4d 2.5b+g 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
widzę ze nie bardzo z pomocą bez większych wyjaśnień.
Więc tak pierwsza oznaka ze skrzynia dostała po d... to jak spuszczono olej,olej był brudny od spalonych tarczek,oczekiwałem tego ponieważ przejechałem na ślizgającej się skrzyni ponad 1600km
do tego skrzynia rozebrana i umyta na stole i sprawdzone ze trzy zabieraki są do wymiany praktycznie tylko od jedynki jest bez skazy taśma od elektrozaworów ma zły pomiar przejścia na biegu 2 i 4 oraz uszkodzony zawór bezpieczeństwa głównego ciśnienia który był nom stop otwarty i dlatego skrzynia miała ten nieszczęsny poślizg do tego spalone tarcze na biegu czwartym i pęknięty pierścień dystansowy no i zużyte zaworki ale to już od wieku i przebiegu, gdybym od razu ją rozebrał to pewnie było by mniej szkody ale musiałem wrócić ze Skandynawii i dlatego tyle kilometrów na tej usterce.
Plus taki że sprzęgło hydrokinetyczne miała nowe założone przy ostatniej naprawie głównej tak ze nie wymaga regeneracji.
Skrzynia jest do naprawy ale nie w autoryzowanym serwisie bo ceny kosmiczne,jak usiądę przy czasie to sam ją zrobię tylko teraz nie mam czasu na to dlatego kupiłem drugą sprawna i trzecia z uszkodzonym wstecznym tak ze nie ma problemu z częściami.
Na manuala nie będę przerabiał bo jeżdżę dużo po mieście i automat jest dla mnie wygodniejszy a i żona lubi pojeździć czasami i dla niej tez wygodniej,po za tym przeróbka na manual też koszt jak nie masz taniego dawcy pod ręką.
Jedyny zabieg jaki chce zrobić to zastosować przełożenie od tdi 102ps wtedy skrzynia będzie dużo szybsza i mam nadzieje ze na trasie zejdę z obrotami do 2500 przy 100km/h kupiłem właśnie taką skrzynie uszkodzoną na dawce części


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB