T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 03:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 marca 2012, 16:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Mam następujący problem - po raz 3 w przeciągu roku muszę wymienić tarczę sprzęgła bo się ślizga. Mam 2.5 TDI Syncro 102 Km z chipem na 117 KM i wydłużone biegi (zębatki z Caravelle bez Syncro) i to prawdopodobnie tak daje w kość sprzęgle. Czy sprawa ślizgania może być związana z dociskiem? Jeśli nie to czy można wstawić tarczę z wersji 150 KM i będzie problem rozwiązany?
Jeśli nie pasuje taka tarcza ze 150 KM to czy ktoś we Wrocławiu mógłby coś w tej kwestii wykombinować?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 marca 2012, 21:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tarcza sama nie podejdzie, w 151km srednica tarczy wynosi 240mm a w 102km 220mm, proponuje sprawdzić układ hydrauliczny czy czasem coś z nim jest nie tak, może do końca sprzęgło nie wracać i dlatego tak się sprzęgło pali


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2012, 14:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Układ hydrauliczny to znaczy docisk jest hydrauliczny? Przypomnę, że problem zaczął się po zmianie przełożeń skrzyni biegów i tuningu. Czy nie jest to po prostu kwestia za małej tarczy sprzęgła lub za słabego docisku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2012, 15:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
paluch napisał(a):
Układ hydrauliczny to znaczy docisk jest hydrauliczny?


nie docisk, tylko wysprzęglik zintegrowany z łożyskiem oporowym jest hydrauliczny


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2012, 15:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Albo zepsuty łącznik pomiędzy pedałami a kierownicą ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 marca 2012, 23:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
witam pana palucha.A jednak zmiana przelozen w skrzyni biegow daje popalic.Ja sobie odpuscilem zmiane bebechow ze skrzyni od multivana do skrzyni do syncro.Tydzien temu tez wymienialem tarcze i docisk.Dodam ze tez podkrecilem o 20 koni. po 10 tys km wyslizgalem tarcze,po rozebraniu tarcza byla gruba ale przepalona.Tak wiec nie szukaj winy w wysprzegliku,poprostu moment obrotowy (na 5 biegu) jest tak duzy ze nie wytrzymuje docisk(zrywa sprzeglo) mfg tomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 marca 2012, 23:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Rozwiązaniem może być wysłanie sprzęgła do Radzikowskiego www.sprzegla.com/kontakt/kontakt-Marek-Radzikowski.html


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2012, 16:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No i dziwna sprawa - samo mu przeszło! W grudniu mi się ślizgało, ale nie wymieniałem bo przeszło po tygodniu. Teraz poślizgało się kilka dni i znowu przestało - dlaczego?
Poza tym jak się ślizga to tylko na 3 biegu, czasem na 4-tym, nigdy na 1,2 ani 5-tym.
O co chodzi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2012, 20:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sprawdzić układ hydrauliczny


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 kwietnia 2012, 00:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Może to nie sprzęgło tylko choinka 3-4 biegu wciskana na prasie na wałek jest za luźna i się obraca pod obciążeniem .To może ślizgać się i zacierać ,aż wytrze wałek .
Jaki to typ skrzyni ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB