T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 00:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 01:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 marca 2011, 12:53
Posty: 26
Lokalizacja: Oslo
model: T4
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Wszystkich :)
Nie ma tak żeby wszystko był dobrze
Tydzień temu byłem w górach ok. 18km prawie ciągle pod górkę w połowie drogi skrzynia przestała przerzucać na wyższe biegi miałem tylko 1 która ciągła do 5 tyś i wskakiwała 2 i to było tyle z biegów
Zatrzymałem się i po spaleniu dwóch papierosów odpaliłem i o dziwo biegi wróciły do normy
W drodze powrotnej zauważyłem ze przy zjeździe z górki na D obroty spadały do 7,5tys i czuć jakby skrzynia sama wrzucała na luz :( po dodaniu gazu ciągnie normalnie i przerzuca bez problemu. Droga powrotna ok. 200km bez problemów z biegami tylko to jakby zrzucanie na luz, może zawsze tak było bo szczerze mówiąc nie zwracałem na to uwagi
Może komuś przytrafiło się coś podobnego ??
Szykuje mi się dłuższa trasa za tydzień i nie wiem czego mogę się spodziewać ??
Z góry dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 08:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
donkretos napisał(a):
W drodze powrotnej zauważyłem ze przy zjeździe z górki na D obroty spadały do 7,5tys i czuć jakby skrzynia sama wrzucała na luz

Chyba 750/min :)
Pierwsze to wymiana oleju i filtra jak jest ,bo o to trzeba dbac w automacie.
A to ,że wrzucała tylko 2 biegi to może górka była spora i miałes pedał w podłodze.Wtedy jest tzw "kickdown" i skrzynia schodzi na niższe biegi i zmienia też przy wysokich obrotach.


Ostatnio edytowano czwartek, 22 marca 2012, 08:32 przez orel11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 08:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Przede wszystkim trzeba profilaktycznie sprawdzić poziom oleju, skoro problem pojawił się przy jeździe pod górę. Za niski ani za wysoki poziom oleju nie jest wskazany. W zależności od wersji do sprawdzenia masz przy skrzyni bagnet (poziom rozgrzanego oleju powinien się znajdować między dwoma kropkami na bagnecie) albo kurek w misce olejowej (gdy po odkręceniu kurka wycieknie tylko olej który jest w rurce to masz za mały poziom, gdy cieknie non stop to jest ok). U Ciebie wygląda na to, że przy wspinaniu pod górę skrzynia przeszła w tryb awaryjny (2 bieg). Trzeba mieć nadzieję, że przyczyna tkwi w oleju (jaki rok prod. auta i czy olej był wymieniany?), jeśli nie to może być sterownik skrzyni.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 11:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 marca 2011, 12:53
Posty: 26
Lokalizacja: Oslo
model: T4
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie nie cisnąłem jej ciągle bo to nie była jedna duża górka non stop czyli na pewno nie było żadnego "kikdown" A i z obrotami to tak jak mówisz 750/min :)
Jakiś czas temu wymieniałem czujnik położenia biegów i wyciekło mi trochę oleju ale niby mechanik dolał go z powrotem.
Caravella 98 rok
A co z tym niby wrzucaniem na luz ?? to też może być sprawka oleju czy każda skrzynia tak robi ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 17:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
kiedy skrzynia np. podczas jazdy przechodzi w tryb awaryjny to: na desce zapalaja się wszystkie biegi, działaja biegi P, R, N, D nie działają 3, 2, 1, po naciśnieciu hamulca nie słychac klikniecia przy dźwigni, po zgaszeniu silnika nie mozna go ponownie uruchomić dopóki nie usunie sie usterki
wg mnie sprzwdź stan oleju oraz jego kondycję, problem też może byc ze starym zapchanym filtrem
żadna skrzynia jadąc na D nie wyrzuca na luz tym bardziej na 4tym biegu gdzie ten bieg współpracuje z silnikiem jak manual, na pierwszych 3ech obroty moga spadać po odjeciu gazu ale nie mocno


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2012, 01:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 marca 2011, 12:53
Posty: 26
Lokalizacja: Oslo
model: T4
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak myślałem ze to tak nie powinno być :(
W sobotę będę miał czas to podjadę do mechanika i sprawdzę olej :))
Dzięki za odpowiedzi :)
Poxdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2012, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 marca 2011, 12:53
Posty: 26
Lokalizacja: Oslo
model: T4
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Oleju w skrzyni odpowiednie ilość.
Odpaliłem silnik i odkręciłem kontrolna śrubę i olej nie leciał jak zaczęła się rozgrzewać zaczął wyciekać :)
Rozmawiałem z mechanikiem podobno w tych skrzyniach łatwo zagotować olej i wtedy (kurcze nie wiem czy dobrze zapamiętałem) że jakiś konwenter pada bo osadza się coś na łopatkach.
Jak ktoś zna jakieś dobry warsztat w okolicach poznania byłbym bardzo wdzięczny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 marca 2012, 11:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
donkretos napisał(a):
Rozmawiałem z mechanikiem podobno w tych skrzyniach łatwo zagotować olej i wtedy (kurcze nie wiem czy dobrze zapamiętałem) że jakiś konwenter pada bo osadza się coś na łopatkach.


pierwsze słyszę :shock:
jeżdżąc w 40stopniowych upałach po chorwacji, nie zauważyłem żadnych problemów
w tych skrzyniach regularna wymiana oleju oraz prawidłowa eksploatacja to podstawa

proponuje sprawdzić wiązkę elektryczna skrzyni oraz sama wtyczke na jej bloku, czasami zdarza się że kable te są podlewane wodą z różnych przyczyn i skrzynia wariuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB