T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 06:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:24
Posty: 60
Lokalizacja: GDYNIA
model: Multivan
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
witam
cofając lawetą a była załadowana poczułem zapach palącego się sprzegła,odczekałem godzine wyłaczając auto,po ponownym odpaleniu auta zaczyna szarpać przy kazdym ruszaniu,vwt4 2003r 2,5tdi (88 KM)czy w tym roczniku jest koło dwumasowe.


Ostatnio edytowano niedziela, 18 marca 2012, 14:53 przez gomesz, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 23:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Wszystko zależy od tego jakich obrotów silnika użyłeś do masy lawety. Mogłeś przypalić sprzęgło a to zmieniło wysokość pedała w kabinie. Byłeś przyzwyczajony do wysokości a teraz jest inna - jeden z efektów przypalonego sprzęgła.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 23:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:24
Posty: 60
Lokalizacja: GDYNIA
model: Multivan
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
czy to prawda ze trzeba wymienić kompletnie całe sprzegło wraz z kołem dwumasowym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 00:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Nie trzeba ,ale jak chcesz za chwile znowy zawlac skrzynie to prosze bardzo.
Szarpanie to własnie jeden z objawów uszkodzonego dwumasu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 00:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Mozesz zawsze załozyc zwykle sprzęgło ze zwykłym "stałym" kołem zamachowym. Valeo robi takie zamienniki.



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: gomesz (niedziela, 18 marca 2012, 00:21)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 00:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:24
Posty: 60
Lokalizacja: GDYNIA
model: Multivan
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
czyli 1500pln zapłace <krzyk>

zastanawiam się czemu tak nagle zaczeło palić,czy to mozliwe ze juz wczesniej było upalone a dojechałem je lawtą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 08:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Zaczeło sie palic ,ponieważ laweta była załadowana i cofałes ,przez co najazdowy hamulec ja hamował .Do tego trzymałes go na półsprzegle zapewne.Tarcza może sie przypaliła troche ,ale według mnie padł dwumas.



Za ten wpis autor orel11 podziękował: gomesz (niedziela, 18 marca 2012, 14:41)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 09:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ja tak załatwiłem 5sprzęgieł w BMW okazało się że siłownik sprzęgła potrafił się przycinać przy czym jak był wyciągnięty działał prawidłowo,każdy mi to tłumaczył że za ostro auto upalam, więc się nie martwiłem ale jak po jednym dniu rozwaliłem sprzęgło to juz wyszedłem z siebie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 14:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:24
Posty: 60
Lokalizacja: GDYNIA
model: Multivan
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
dzisiaj auto ochłonęło i rusza normalnie ale boję się ze przy ponownym holowaniu zacznie się to samo, mocno mi się wydaje ze ten silnik jest zbyt słaby na holowanie lawety. <55>


Ostatnio edytowano niedziela, 18 marca 2012, 19:03 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 20:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Nie jest zbyt slaby.Ja mam taki sam i ciągam przyczepę z dwoma końmi i jeszcze kupa sprzętu na pace. Śmiało zasuwa przez całą Polskę. Podobno jest wzmocniony silnik,ale nie widać w nim żadnych ingerencji, więc sprzedający pewnie mnie kobietę wkręcił <53>
Co do dwumasu, to owszem jest i doradzam Ci wymienić całość , bo zaraz zarżniesz do reszty . Np. zestaw Luka nie jest zły.



Za ten wpis autor mora podziękował: gomesz (niedziela, 18 marca 2012, 22:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 20:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Ale po co, już nic nie zarżnie oprócz tego dwumasu czy tarczy, więc niech jeździ jeszcze, a szarpanie przy ruszaniu to przede wszystkim poduszki silnika i skrzyni, jak słabszy docisk, czy przypalona tarcza to drgania idą na poduchy. Zrób test na koło dwumasowe podczas jazdy, i jak coś wymień sam zestaw sprzęgłowy a koło zostaw, nie trzeba zaraz wywalać 1700 zł (tak jak ja, głupi...)


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska



Za ten wpis autor Robin podziękował: gomesz (niedziela, 18 marca 2012, 22:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 22:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:24
Posty: 60
Lokalizacja: GDYNIA
model: Multivan
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
a jak mam wykonać ten test dwumasu ?

niebawem chcę bryknąć do niemiec i wole być pewny,dzisiaj auto rusza normalnie ale jak zaczepie lawete załadowaną zacznie się palenie i jestem pewny ze zacznie się podczas cofania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 23:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Prosty sposób na test dwumasy to podczas jazdy gwałtowne wciskanie gazu i gwałtowne puszczanie gazu , auto wtedy się podrywa i zwalnia , podrywa i zwalnia , słychac czy coś stuka w okolicach skrzyni/sprzęgla czy nie.



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: gomesz (poniedziałek, 19 marca 2012, 23:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 marca 2012, 09:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
80 km /h , 5 bieg i dodawaj i odejmuj gazu jak jest duże szarpanie czy stuknięcie to może być dwumas (lekko może być, bo jeszcze może być luz na tulejkach wachaczy) jak jest ok to wymień tylko tarczę, docisk i wysprzęglik (łożysko). Zużyte koło dwumasowe słychać na luzie, na wolnych obrotach silnik się telepie i to jest główny objaw, dwumas odzywa się głównie w dolnym zakresie obrotów .


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska



Za ten wpis autor Robin podziękował: gomesz (poniedziałek, 19 marca 2012, 23:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 marca 2012, 20:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Robin napisał(a):
wysprzęglik (łożysko).


Wysprzęglik to obowiązkowo przy wymianie sprzęgła do wymiany. Bo zeby nie bylo pozniej ze sprzeglo wymienione i po jakimś czasie wysprzęglik odmówi posłuszeństwa....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 marca 2012, 23:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:24
Posty: 60
Lokalizacja: GDYNIA
model: Multivan
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
jutro sprawdze test, auto wieczorem odstawiam na warsztat,dam znać co dalej

podziękowania za dorady koledzy. <victory>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 22:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:24
Posty: 60
Lokalizacja: GDYNIA
model: Multivan
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
test dwumas,nic nie odczuwam aby słyszeć szarpanie czy tesz zgrzyty, dodaje gazu a następnie puszczam do zera auto reaguje normalnie na gaz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 22:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Więc wymieniaj samo sprzęgło bez dwumasy... A moze juz masz załozne sztywne kolo zamiast dwumasy ?? Jezeli nie wiesz to jak dasz auto na wymiane sprzegla to najpierw niech je wymontują a pózniej bedziesz nowe kupował. To juz rozpoznaja jakie włozone wtedy jest. Tylko pamiętaj o wymianie wysprzeglika centralnego (zwanego równiez inaczej "łozyskowanego") , nie tnij kosztów nie wymieniajac go bo to sie pózniej zemsci na Tobie i jak padnie to bedziesz musial znów skrzynie zwalac tylko po to aby go wymienic , poniewaz w inny sposób się go nie wymieni bez wyciągania skrzyni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 23:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:24
Posty: 60
Lokalizacja: GDYNIA
model: Multivan
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 1 raz
dlatego mechanik się pytał czy mam dwumase,a skąd ja mogę wiedzieć zdejmą to zobacze :| ,jeszcze mam pytanie jak dwumas siada to tez czuć spalonym sprzegłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 23:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Spalone sprzegło czuc jak okładzina się pali juz na tarczy. Przy "padnietej" dwumasie nie powinno byc czuc spalenizny sprzęgła. Pytanie zasadnicze , zwróciłes uwage czy przypadkiem z nogą na sprzęgle nie jezdzisz ?? Tzn nawet delikatnie wcisnietym ?? Bo tym sposobem tez łatwo spalić sprzęgło i robi tak duzo ludzi i to wcale nie swiadomie. A jak ciągasz duzo przyczepy to spzgło niestety dostaje ostro po tylku równiez.... Zalezy tez w jakim stanie technicznym układ hamulcowy ma przyczepa która ciągniesz , przy cofaniu tez przez przyczepe możesz spalić sprzęglo. Jak najazd przy cofaniu włacza hamulec w obciązonej przyczepie to bardzo szybko spzęgło mozna zajechac.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB