T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 03:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 23:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2012, 12:58
Posty: 10
model: ABL
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, jak kompletny laik jeśli chodzi o mechanikę samochodowa zgłaszam się do was z zapytaniem, posiadam VW T4 rok 96. 1.9 TD, wczoraj cos dziwnego stalo sie z autem, wyjechalem po znajmoego ktory zostawil auto na "7" bo mu paliwka zbraklo, generalnie uzupełnilismy mu troszke w baku no i ładowealismy auto na kable ( pisze to bo moze i to ma jakies znaczenie) podjechalem pod jego samochód nie zgasilem swojego podpielismy kable do aku, on zapalil i odjechal ja wsiadam do busa wrzucam 1 sprzegło wcisniete a on mi rusza, spanikowalem (na 7 ruch nie mały) wrzucam na luz i jeszcze raz to samo no to szbko 2 - 3 i tak poszlo bałem sie zminiac biegi jechalem ile sie da na 5, no ale gdy już musialem zredukowac to przy zmianie biegów strasznie mi szarpał i stukało jak bym nie miał wcisnietego sprzegła a dusilem je do podłogi, dodam ze biegi jakos wchodza a na luzie jest taki dziwny szmer jak by gdzies ze skrzyni albo silnika sam nie wiem :/ co to może byc i czy te modele miały dwumas? ( jak zobaczylem cene to sie przeraziłem :/ )

ps. podczas mrozów, 2 razy zapaliłem go tylko dzięki lince i pomocy 2 auta, wiem ze diesle tego nie lubi, mogło to miec wpływ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 00:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jedyne co mogę pocieszyć to, że nie masz dwumasu u siebie. Sprzęgło jest hydrauliczne bez linki. Wygląda na jakiś problem z wysprzęglikiem ale to niech się już fachowcy wypowiedzą, którzy siedzą w temacie

Pozdrawiam!


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 00:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Mi to wygląda na sprzęgło , docisk <59> ale są szpece na forum to pewno po moim poście zwrócą uwagę na aktywne wątki i coś doradzą .Powodzenia . <56>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 08:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
w ABL szły też sprzegła na linke.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 18:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2012, 12:58
Posty: 10
model: ABL
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, dzis pojezdzilem chwilke busikiem i zauwazylem ze na postoju biegi wchodza dosyc plynnie ale juz w czesie jazdy gdy zblizam sie np. do swiateł i chce zredukowac z 5-4 do nizszego biegu to jest kompletna blokada, dopier gdy zwoolnie do 20 km lub całkowicie sie zatrzymam jest mozliwosc wrzucenia biegu, wstawilem to auto do mechanika stwierdzili przed chwilka ze moze to wyniesc nawet 1500 zł :/ samo wyjecie skrzyni kosztuje niby 500 zł :/ czy takie ceny obowiązuja i u was w miescie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 21:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 listopada 2011, 21:26
Posty: 38
Lokalizacja: Chorzów
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Mam to samo od kilku dni! Mi pomogło jak pedał sprzęgła podciągłem ręką do góry, wszystkie zgrzyty w skrzyni ustały z tym, tylko że sprzęgło łapie wysoko, może to efekt żużycia sprzęgła.. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 22:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Ja skrzynie kupowałem do swojego za 1400 zł 2.0 B plus montaż 500 zł tak to wygląda .Jeśli inna to nie kupił bym regenerowanej bo też taką miałem działała 6 miesięcy . Potem kupiłem z rozbitka i chodzi już dwa lata jest ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2012, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Byłem dziś się pytac wlasnie o koszt wymiany wysprzeglika centralnego w 2,5tdi ,czyli trzeba zrzucac skrzynię aby go wymienic... W dwóch róznych warsztatach zawołali mi za samą robociznę od 500zł do 550zł. A za wymiane paska pompy wtryskowej dodatkowo po 150zł i w jednym i drugim.... Więc chyba tak sobie liczą za wyjęcie i włozenie skrzyni...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 marca 2012, 01:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
sniegu napisał(a):
Panowie, dzis pojezdzilem chwilke busikiem i zauwazylem ze na postoju biegi wchodza dosyc plynnie ale juz w czesie jazdy gdy zblizam sie np. do swiateł i chce zredukowac z 5-4 do nizszego biegu to jest kompletna blokada, dopier gdy zwoolnie do 20 km lub całkowicie sie zatrzymam jest mozliwosc wrzucenia biegu, wstawilem to auto do mechanika stwierdzili przed chwilka ze moze to wyniesc nawet 1500 zł :/ samo wyjecie skrzyni kosztuje niby 500 zł :/ czy takie ceny obowiązuja i u was w miescie ?



I jak kolego ,bo ja walczę i pochłaniam wiedzę. Ja i Czester mamy niemal identyczne problemy ze skrzynią . Jak rozwiązałeś problem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2012, 09:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 10 lutego 2012, 20:13
Posty: 54
Lokalizacja: opolskie
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. mam też nietypowy problem z moim t4 2,5 tdi acv, przy pracy silnika na biegu jałowym słychać metaliczny dźwięk, niewiem jak go opisać ale po wciśnięciu sprzęgła znika, dodam tylko że wymieniłem dwumase na sztywne-komplet koło zamachowe*docisk* tarcza* , łożysko z wysprzęglikiem zrobiłem 1500km, napisy VALEO niestarły się z tarczy nawet, wszystkie łożyska w skrzyni biegów, tryby są w super stanie, żadnych uszczerbków, żadnych luzów, skrzynia biegów zamontowana do tokarki pracuje cichutko, rozkładam ręce - mój mechanik też. proszę o pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB