T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 15 listopada 2019, 21:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2011, 23:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 12 maja 2011, 18:11
Posty: 1
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
W swojej T4 (multivan, 2.4L, '94) wymieniałem półoś. Zauważyłem że cieknie simering znajdujący się między skrzynią biegów, a prawą półosią napędową. Jak wyciągnąć ten simering, nie ma go na wierzchu, jest schowany za flanszą - jak ją wymontować?

PS.
Zaznaczam że jestem nowy, proszę wybaczyć jeśli popełniłem jakieś błędy. Korzystałem z wyszukiwarki ale nic takiego nie znalazłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 września 2011, 13:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lipca 2011, 10:52
Posty: 66
Lokalizacja: GDAŃSK
opis: SCANIA pl.o /gdańsk
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
witaski podpinam się pod temat muszę wymienić uszczelniacze flansz w skrzyni biegów potrzebuje rozmiary i jak się do tego zabrać będe wdzięczny za podpowiedż pozdro leszekgd


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 września 2011, 22:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 30 razy
Po zdemontowaniu przegubu wewnętrznego wewnątrz flanszy jest zaślepka którą należy wyjąć. Po wyjęciu zaślepki należy zdjąć zabezpieczenie z półosi wewnętrznej i zdjąć flanszę z frezu. Po takim zabiegu uszczelniacz jest już na wierzchu i bez problemu można go wymienić.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2011, 00:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lipca 2011, 10:52
Posty: 66
Lokalizacja: GDAŃSK
opis: SCANIA pl.o /gdańsk
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
a znasz może rozmiary tych uszczelniaczy :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2011, 00:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
Lokalizacja: Wiatrakowo
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 10 razy
Edek pisze że uszczelniacz ma wymiar : 45x60x8 (z obu stron)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2011, 15:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lipca 2011, 10:52
Posty: 66
Lokalizacja: GDAŃSK
opis: SCANIA pl.o /gdańsk
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
dzięki za info pozdrawiam :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 20:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 8 października 2016, 19:06
Posty: 9
model: t4 multivan
silnik: 2,4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Odgrzebuję temat bo mam mały problem z wyciekiem oleju ze skrzyni.
Na fotce widać jak wszystko jest zachlapane olejem. To jest olej ze skrzyni bo jest żółciutki.
Tylko mam problem jak to zdjąć.
Czy dobrze myślę?
Najpierw śruby torx zaznaczone jako 1, potem nr 2 i 3 i jeszcze dwie na górze, na koniec dwie zaznaczone jako 4.
I czy wtedy to wszystko wyjdzie w prawo czy jeszcze coś mam odkręcić?
Muszę przecież zdjąć z wieloklina w skrzyni.

Edit

I nie mogę tego wyjąć. Śruby odkręcone, obudowa wysuwa się na 3 mm a półoś trzyma w skrzyni. Za chiny ludowe nie chce wyjść.
Jeb.....ć porządnie młotkiem w przegub?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lutego 2019, 22:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 250
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 13 razy
żeby nowego nie zakładaźć zapytam tutaj.pacjent 2.4d.skrzynia chyba CRN(niewyraźne u góry to oznaczenie)a innego nie znalazłem.kupiłem taki uszczelniacz:
Załącznik:
14348015_Zdjcie0233.jpg

będzie dobry?i pytanie czy flansz w tej skrzyni jest przykręcana czy zabezpieczana jak przegub zewnętrzny na półosi.a to moja skrzynia:
Załącznik:
zdjecie0231.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lutego 2019, 23:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11353
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Pierścień rozprężny


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Łukasz12502 (poniedziałek, 25 lutego 2019, 23:36)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lutego 2019, 23:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 250
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 13 razy
czyli odkręcam przegub wewnętrzny i flansze podważam do tyłu breszką lub w otwory wkręcam śruby po przekątnej i powinna wyjść?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lutego 2019, 23:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11353
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Całą półoś najprościej szarpać razem z flanszą


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2019, 21:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 250
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 13 razy
Probe041 napisał(a):
Całą półoś najprościej szarpać razem z flanszą

temat ogarnięty.dzięki Probe041.miałem nadzieję że tak się uda.ale po kilku szarpnięciach jedyne co się poddało to pierścień blaszany przy przegubie wewnętrznym na który zakładamy osłonę gumową i zaciskamy opaską. :o


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2019, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11353
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Noo to tylko znaczy, że przegub wewnętrzny dawno do wymiany


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2019, 22:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 250
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 13 razy
dlaczego?trochę w tym też mojej winy bo za słabo górny wahacz do góry podniosłem i przy wyciąganiu przegubu zewnętrznego z piasty trochę duży kąt na dół półosią zrobiłem żeby ją odsunąć.ale pewnie jak przegub był by nowy to nie miał by prawa tak dużego kontu zrobić a tym samym blachy wygiąć. <bezradny>


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2019, 22:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11353
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Aaa myślałem, że się przegub rozsypał i wyrwałeś osłonę ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 maja 2019, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 maja 2019, 20:57
Posty: 14
model: vwt4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć
Nie chce zakładać nowego wątku
Mam pytanie. W którym miejscu znajduje się uszczelniacz. Chodzi o typ półosi ze zdjęcia kolegi arsene. Czy uszczelniacz jest w obudowie półosi gdzie wchodzi flansza czy w skrzyni gdzie wchodzi wałek? Chodzi o stronę pasażera


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 maja 2019, 22:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1169
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 101 razy
Na samym końcu przy flaszy.
Nr 11 na szkicu:
https://www.volkswagen-classic-parts.de ... 409100.png


_________________
Pasożyt zlotowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 maja 2019, 07:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11353
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Wbity jest w obudowę skrzyni


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 maja 2019, 11:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 maja 2019, 20:57
Posty: 14
model: vwt4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki już wymieniłem
Założyłem Corteco


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 19:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 grudnia 2017, 21:17
Posty: 7
model: transporter
silnik: 1.9 td abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam potrzebuje namiary na łożysko pod numerem 17 ze strony https://www.volkswagen-classic-parts.de ... 409100.png. Wiadomo chodzi o łożysko które jest w przedłużeniu skrzyni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB