T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398
Strona 42 z 44

Autor:  Łukasz12502 [ czwartek, 6 czerwca 2019, 22:13 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

a mógł byś mi napisać na czym ta różnica polega i jak to się przekłada na jazdę?bo z liczb z tabelki wychodzi na to samo.

Autor:  ostryt4 [ piątek, 7 czerwca 2019, 09:17 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Sorry. Mieszam. Liczby w tej tabelce mieszają mi się z CRM i CRN.
Muszę skakać pomiędzy przeglądarkami bo chrome nie otwiera tej Wiki z jakiegoś powodu u mnie.

Autor:  Tomek40 [ niedziela, 30 czerwca 2019, 19:18 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Hej
a czy to 29/49 ( 0.592) spasuje się do 02B ?
może bym się pokusił na zmianę swojej 0,625 (30/48) na tą 5.xx.

Nie wiem tylko na ile się to opłaci tzn. o ile zwiększy się prędkość ?

Pozdrawiam
Tomek

Autor:  Probe041 [ niedziela, 30 czerwca 2019, 20:44 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Spasuje

Autor:  montek [ wtorek, 1 października 2019, 11:37 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam szanowne grono , jestem tu nowy i mam następujące pytanie , przewertowałem 42 strony odnośnie szybkiej piątki , ale nikt nie ruszył tematu adaptacji piątego biegu ze skrzyni DRH lub EFA do skrzyni AFK . DQR ( 3.944 ) był temat przerabiany , ale ona jest ciut wolniejsza od AFK ( 3.905 ) .
Pozd.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 1 października 2019, 22:34 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Dqr jest szybsza od afk, liczby które podajesz to nie jest przełożenie piątego biegu

Autor:  montek [ środa, 2 października 2019, 08:49 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Probe041 napisał(a):
Dqr jest szybsza od afk, liczby które podajesz to nie jest przełożenie piątego biegu

Jest to przełożenie główne na mechanizmie różnicowym , czyli 1:3.905 (AFK) jest minimalnie szybsze od 1:3.944 (DQR)
Natomiast V bieg (AFK) 1:0.729 jest ciut wolniejszy od (DQR) 1:0.694 , a najszybsza V jest w (DRH,EFA) 1:0.627 (syncro) , stąd moje pytanie czyli połączenie najszybszego mechanizmu różnicowego z najszybszą V , czy ktoś przerabiał ten temat ?

Autor:  Probe041 [ środa, 2 października 2019, 18:57 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Dyfer od syncro tylko do skrzyni syncro. Dqr ma 10 kmh więcej przy 3000 obr od afk. Dqr z piątką od drh daje kolejne 10 kmh więcej. Teoretycznie do afk powinna pasować piątka z drh ale ja się w to nie bawiłem i nie potwierdzę na 100%.
Kolejna sprawa to dziura między 4 a 5 przy takim przeskoku 0,729>0,627 czyli o 16% mniejsze obroty na piątce. Tutaj trzeba się pobawić getrieberechnerem z wiki

Autor:  montek [ środa, 2 października 2019, 19:57 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Z obliczeń czysto matematycznych przy założeniu koła o rozmiarze 195/70 R 15 i podpierając się przełożeniami z wiki , to przy 3000 obr/minutę na v biegu wygląda to tak :
AFK seria 130.2 km/h
DQR seria 135.4 km/h
AFK z V z DQR 136.8 km/h
DQR z V z DRH 149.9 km/h
AFK z V z DRH 151.4 km/h
Najkorzystniej jeszcze wychodzi DQR z DRH , bo jeszcze jakby miał szukać i przerabiać IV to już się robią spore koszty.

Autor:  LukaszAga [ wtorek, 12 listopada 2019, 23:19 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam, w piwnicy mam skrzynie DJZ, aktualnie siedzi CHS ? Silnik 2,.4D , czy po przelozeniu 5 biegu bedzie widoczna różnica?

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 12 listopada 2019, 23:38 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

LukaszAga napisał(a):
Witam, w piwnicy mam skrzynie DJZ, aktualnie siedzi CHS ? Silnik 2,.4D , czy po przelozeniu 5 biegu bedzie widoczna różnica?

Żadna, te same przełożenia wg. tej tabeli.

https://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe

Autor:  Łukasz12502 [ środa, 13 listopada 2019, 23:40 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

LukaszAga napisał(a):
Witam, w piwnicy mam skrzynie DJZ, aktualnie siedzi CHS ? Silnik 2,.4D , czy po przelozeniu 5 biegu bedzie widoczna różnica?

A nie chcesz się pozbyć tej skrzyni?tzn sprzedać

Autor:  Sebakiller [ czwartek, 14 listopada 2019, 09:51 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Ja w 2.4 AAB multivan 1996 maksymalną prędkość to mialem ok 160 kmh , oczywiście pomiar z prędkościomierza w busie ale to już byl maks

Autor:  Probe041 [ czwartek, 14 listopada 2019, 10:21 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Szkoda, że obrotomierza nie widziałeś :-P

Autor:  Sebakiller [ czwartek, 14 listopada 2019, 15:20 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

No zamiast obrotomierza mam zegar hehe

Autor:  LukaszAga [ czwartek, 14 listopada 2019, 22:42 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Nie, nie chce skrzyni sprzedać , trzymam na zapas ;)

Zreszta nie wiem czy sprawna , wzialem ja razem z silnikiem 2.4 TD ;)

to jak z tym trybem ewentrualnie z czego poszukać ? Ktoś ma na sprzedanie dluzsza piatke?

Autor:  Łukasz12502 [ poniedziałek, 2 grudnia 2019, 22:45 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

planuję wymianę skrzyni biegów w moim 2.4.z fabryki według wlepy wyszedł z CCY,obecnie siedzi skrzynia CRN.według tabeli z wiki(jeśli dobrze ją czytam)CCY i CRN są identyczne.jak zdążyłem się rozeznać to skrzynie do T4 to dość"chodliwy towar" znalezienie wcale nie takie proste a ceny powalają.na pobliskim szrocie znalazłem skrzynię o oznaczeniu CRM.według tej tabelki CRN i CRM różnią się tylko"Achsantrieb"-CRN:4,611,CRM:4,941 i w drugim rzędzie"i ges"(nie wiem co to jest) :oops: CRN:3,465,CRM:3,735.jeśli dobrze rozumiem te tabelki to skrzynia CRM ma wolniejsze "przełożenie główne"?co za tym idzie auto przy tych samych obrotach będzie miało mniejszą prędkość?jeśli tak to jaka to będzie różnica?wpisałem dane z wiki do prostego programu GetrieboMat,dla standardowych kół 195 70 15 wyszło mi takie coś:
dla CRN:
Załącznik:
crn_1.jpg

dla CRM:
Załącznik:
crm_2.jpg

czyli jeśli dobrze rozumiem to przy CRN przy 3500 obr/min na piątym biegu będzie 124km/h a przy CRM 116km/h?hmm,8km/h to doś dużo tak mi się wydaję.a jeśli się mylę to proszę mi to "łopatologicznie" wytłumaczyć jak to prawidłowo policzyć,rozumieć tzn.różnice miedzy tymi dwoma skrzyniami.

Autor:  Adampio [ wtorek, 3 grudnia 2019, 09:17 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

MSZ Achsantrieb to przełożenie glowne, w klasycznym napedzie na tył to przelożenie gruchy mostu. Czyl8 jak najbardziej ma wplyw na predkość bo napęd idzie z silnika, przez skrzynię do przekładni głównej a dopiero z niej na półosie i koła.
Co to jest "i ges" nie wiem i chętnie się dowiem

Autor:  Probe041 [ wtorek, 3 grudnia 2019, 10:26 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Jedna I druga skrzynia wolna, montaż 4.941 do auta nie na budowę nie ma najmniejszego sensu.

Autor:  Łukasz12502 [ wtorek, 3 grudnia 2019, 23:23 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Adampio napisał(a):
MSZ Achsantrieb to przełożenie glowne, w klasycznym napedzie na tył to przelożenie gruchy mostu. Czyl8 jak najbardziej ma wplyw na predkość bo napęd idzie z silnika, przez skrzynię do przekładni głównej a dopiero z niej na półosie i koła.
Co to jest "i ges" nie wiem i chętnie się dowiem

Achsantrieb przetłumaczyłem,tylko to "i ges" mnie nurtuje co to jest.
Probe041 napisał(a):
Jedna I druga skrzynia wolna, montaż 4.941 do auta nie na budowę nie ma najmniejszego sensu.

No patrząc na inne z tej tabeli to wolne.ale czy CRM jest wolniejsza od CRN o to mi głównie chodzi???jeśli tak to dam sobie spokój z jej zakupem chociaż jest pod "nosem"ogólnie z CRN jestem zadowolony,po autostradach aż tak nie jeżdżę,silnik też ma swoje lata i z szybszą mógłby sobie nie dać rady a na obecnej do 140km/h jest znośnie a szybciej nie jeżdżę.a na stare mocowanie chyba nic szybszego nie było fabrycznie?nie mówię tu o zmianie piątki itp.mam też skrzynie DQL z ABL'a czyli wg tabeli to samo co CRN/CCY ale mocowanie inne,a nie mam czasu rzeźbić z wymianą "bebechów" .zapytałem o CRM bo nie chce auta spowolnić i z robić z niego "króla budowy" z tąd moje pytania o różnice między CRM/CRN.

Strona 42 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/