T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 22:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Jak chodzi to po jakiego grzyba ruszac i psuc <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 23:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Maverickt ,jak będziesz zwalał skrzynie,to służe radą,jest to duży problem syncro,bez odpowiednich narzędzi ,będzie ciężko!Wiem co mówie bo to przerabiałem,żeby nie kolega który pracuje w aso nie przyniósł specjalnego wózka byłby problem.

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 października 2010, 07:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Czy poza wózkiem są potrzebne jakieś inne specjalne narzędzia aby zdjąć skrzynie z przekładnią kontową??
Bo się tak przyglądałem jak to wszystko jest skręcone i chyba nie ma z tym aż takiego problemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 października 2010, 18:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
maverickt4 napisał(a):
Czy poza wózkiem są potrzebne jakieś inne specjalne narzędzia aby zdjąć skrzynie z przekładnią kontową??
Bo się tak przyglądałem jak to wszystko jest skręcone i chyba nie ma z tym aż takiego problemu.


Witam wszystkich! wózek jest najważniejszy,bez niego to sie za to nie zabieraj ,chyba że weżmiesz sie na sposób i zwalisz skrzynie razem z silnikiem,z resztą dobry mechanik sobie poradzi!

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 listopada 2010, 14:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
ostryt4 napisał(a):
Witam, też myśłałem o zmianie przełożeń na piątce bo masakra na trasie, po co to tyle obrotów(spalanie 9-10 litrów na trasie), mam 2,5 Tdi z 2002-iego, zakupiłem teraz 1,9 Td z 2000-ego, tam to dopiero jazda, przy 140-tu mam niemal że czerwone pole na obrotomierzu, w obydwu coś muszę z tym zrobić. Za niedługo postaram się wżucić dane jakie mam rodzaje skrzyń w tych moich busikach, może ktoś przerabiał już ten temat w swoim T4?, pozdrawiam.

Próbowałem zdjąć tryby piatego biegu, mały zszedł bez problemów ale duży stoi dębem, nie chciałbym czegoś uszkodzić, jakieś pomysły, grzać palnikiem czy co ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 listopada 2010, 21:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 19:56
Posty: 96
Lokalizacja: Przybiernów
model: transporter
silnik: 1,9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam wszystkich. szukam juz busika do kupienia w cenie do 12 tys najlepiej w wersji długiej i z silniczkiem 1,9. mialem kiedys 2,4 ale nie pamietam ile on mi palil bo paliwo z beczki tankowalem. no i te przełozenia były straszne zwłaszcza 1 bieg taki krotki. podpowiedzcie czy we wszystkich blaszakach ew. w oszkolonych do polowy byly te skrzynie z krotkim przelozeniem? i czy jesli ta skrzynia bedzie w obudowie z tym metalowym dekielkiem to zawsze od passata podejdzie? pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 listopada 2010, 21:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Kolego, tego tyle szło do tych wozów że ciężko się wypowiedzieć, musisz znać kod silnika i skrzyni biegów, w poprzednich postach koledzy udzielili wiele bardzo cennych informacji (jak dla mnie), typu tabele itp. Polecam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2010, 21:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
ostryt4 napisał(a):
Próbowałem zdjąć tryby piatego biegu, mały zszedł bez problemów ale duży stoi dębem, nie chciałbym czegoś uszkodzić, jakieś pomysły, grzać palnikiem czy co ?
No to trzeba się zaopatrzyć w ściagacz, bo podważając zębatkę śrubokrętami można ją uszkodzić (łatwo się kruszą).
gruszka napisał(a):
podpowiedzcie czy we wszystkich blaszakach ew. w oszkolonych do polowy byly te skrzynie z krotkim przelozeniem? i czy jesli ta skrzynia bedzie w obudowie z tym metalowym dekielkiem to zawsze od passata podejdzie? pozdrawiam
Skrzynie w T4 były dobierane w zależności od ładowności i silnika, a nie tak jak się utarło że osobowe to już znaczy ze najszybsze, często Transportery z tą mniejszą ładownością miały takie same skrzynie jak te w wersji osobowej.
Jeżeli skrzynia będzie z tym metalowym deklem, znaczy że, z passata dobierzesz niektóre tryby (ale nie wszystkie, a już na pewno nie całą skrzynię).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2010, 21:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Ja na letnich mam założone 245/45/17 ale mimo wszystko chciałbym zmienić te piąte przełożenie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2010, 21:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
masz tylko 2,73% szybciej
jak wymieniłem swoje to róznica prędkosci była mocno odczuwalna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 listopada 2010, 08:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
pacark napisał(a):
w sumie to mozna też inaczej :-)
załozyłem do swojego auta opony i felgi od W220 w rozmiarze 225/60x16 efekt:
to róznica do standartowych wymiarów ponad plus 6% prędk0iści wiecej i teraz gps pokazuje mi mniej niż licznik
nastepne kupie 235/60x16 (jesli wejdą) i będzie wiecej prawie 8%

Co co wskazań licznika względem GPS-a zawsze licznik zawyżał, dane z kilku samochodów którymi jezdziłem, zresztą fabryka zawsze skaluje liczniki na plus.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 listopada 2010, 12:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
o w dziuplę, źle napisałem
miało być że teraz GPS pokazuje mi więcej niż licznik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 11:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
pacark napisał(a):
o w dziuplę, źle napisałem
miało być że teraz GPS pokazuje mi więcej niż licznik

A to spox, rozwiązanie dobre, na polskie drogi dobrze mieć opnę na wysokim profilu, ja jeżdzę na niskim latem i też jest fajnie jak nie ma dziur za dużych.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2010, 21:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Kto się w końcu pokusi na adaptację skrzyni 6-biegowej z T5 do T4?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2010, 22:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
ronin36 napisał(a):
Kto się w końcu pokusi na adaptację skrzyni 6-biegowej z T5 do T4?

Podejżewam że ze względów cenowych raczej nikt, a druga sprawa i podstawowe pytanie, czy to by pasowało ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
ostryt4 napisał(a):
ronin36 napisał(a):
Kto się w końcu pokusi na adaptację skrzyni 6-biegowej z T5 do T4?

Podejżewam że ze względów cenowych raczej nikt, a druga sprawa i podstawowe pytanie, czy to by pasowało ?



moze i by to dało sie razem zmontowac jednak po takim swap-ie całość nie zmieści sie do komory silnika w t4


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
andrewa1 napisał(a):
ostryt4 napisał(a):
ronin36 napisał(a):
Kto się w końcu pokusi na adaptację skrzyni 6-biegowej z T5 do T4?

Podejżewam że ze względów cenowych raczej nikt, a druga sprawa i podstawowe pytanie, czy to by pasowało ?



moze i by to dało sie razem zmontowac jednak po takim swap-ie całość nie zmieści sie do komory silnika w t4


Witam,powiem że kiedyś o tym myślałem,jak miałem jeszcze poprzedniego trasportera,nawet oglądałem taką skrzynię,temat może by był do ruszenia,problem by wynikł z rozwiązaniem zmiany biegów,tak myślę.

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 stycznia 2011, 22:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Witam, właśnie zmieniłem przełożenie piątego biegu w swoim ABL-ku, skrzynka DQL, założyłem od 88 konnego 2.5 Tedeika, nie wiem jaki tam był kod skrzynki bo strasznie ciężko go dojżeć. Zyskałem o jakieś 250 obrotów mniej na piąteczce, zabieg uważam za udany, teraz przy 140-stu hałas nieco ustał i jedzie się o wiele przyjemniej. Ps. Bez palnika temat raczej nie do ruszenia, tryby strasznie ciężko spasowane na wałkach, mocne rozgrzanie i dobry ściągacz załatwiły sprawę, pozdrawiam.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 16:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 lutego 2011, 16:00
Posty: 1
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich,pisze w imieniu kumpla. Problem jest w tym, ze ma busa T4 2.4D z manualna skrzynia i pytanie brzmi tak: jakie skrzynie sa stawione w modele Transporter, Caravella, Multivan, tak aby zamienic na dluzsza skrzynie.Z jakiego modelu podejda.

dziekuje za informacje.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 16:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kolego waabaliukas, przeczytaj ten temat od początku uważnie, a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie, włącznie z linkami do rozpisek wszystkich skrzyń jakie były w ogóle montowane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB