T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 11:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 12:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 17:57
Posty: 32
model: caravelle
silnik: 78 kM

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich to mój pierwszy wpis więc proszę nie obrażajcie się za jakieś gafy .
Kupiłem wczoraj VW t4 z 95 roku 2,4 d automat 77 kw.Kupiła mi go osoba na moje życzenie która nigdy nie jeździła automatem.Ja wsiadłem w pociąg i pojechałem po niego w okolice Zielonej Góry.Nie mówcie że źle zrobiłem, bo nie o to mi chodzi. Samochód ma przebieg 140 tys km i jest w całkiem niezłym stanie mimo wieku .Odpalił ładnie wrzuciłem bieg i ruszyłem .
Samochód ruszył ale tak jakby z 2 biegu po czym przejście przy bardzo wysokich obrotach na ostatni mam wrażenie że nie ma 4, jechałem z prędkością do 120 km/h a obroty do 3500..Spalanie kosmiczne .Wiem,wymienię olej w skrzyni może coś to zmieni ale to by było banalne myśle ,że to coś bardziej poważniejszego.Czy znacie problem ?? Czy możecie polecić w Warszawie lub okolicach serwis ,który nie będzie się uczył naprawiać tylko wie o co chodzi.

Miałem wcześniej vanagona T3 w automacie z silnikiem D skrzynia pracowała super a tu porażka.

Gdyby ktoś z was zechciał mi pomóc z góry dziękuję za porady i wskazówki.


Ostatnio edytowano środa, 21 grudnia 2011, 23:11 przez aaleksiejczuk, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 12:27 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Kolego - obroty 3500 przy 120 to chyba norma.
Przebieg raczej skręcony w takim roczniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 12:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 17:57
Posty: 32
model: caravelle
silnik: 78 kM

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za wiadomość
Tek i ja myślę ale nie za dużo może 100 tys,km ,chodź do 130 tys km z 2009 roku mam pewność nie tylko bref, tuv ale i rachunki komplet
Właściciel jeden w Niemczech urodzony w 1952 roku w kraju jeden właściciel od czerwca 2010 w małej miejscowości Krosno Odrzańskie i od wczoraj u mnie Ja nie kręciłem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 13:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
W Warszawie masz Samko na Połczyńskiej 112A, mojemu kumplowi robili skrzynie 2 lata temu i do tej pory jeździ.

Nie chcę Cię straszyć ale koszt naprawy takiej skrzyni (jeżeli jest walnięta) przekroczy wartość samochodu, to już lepiej przerobić na manual.
Ja by coś mam kumpla który robi w Warszawie takie przeróbki, jak by zaszła taka konieczność mogę dać Ci namiar.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 15:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
A czy aby ta skrzynie nie ma sterownika ? Jeżeli tak to można ją zapiąć pod Obd1 i może coś pokaże co sie dzieje
Ale to na poczatek olej i filter


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 19:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 17:57
Posty: 32
model: caravelle
silnik: 78 kM

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Byłem dzisiaj w Raszynie a właściwie w Jankach ,,auto -transmisja' odczyt z vag jest prawidłowy ale nie było komunikacji z kps tu mogłem trochę zmienić nazwę -chodzi o coś co jest na pompie wtryskowej i wysyła sygnał do skrzyni Olej drogi jak cholera 90 zł za litr ku mojemu zdziwieniu zółty kolor Ja znałem tylko czerwony,po wymianie nic się nie zmieniło. Zostałem skierowany do Diagtronik w Jankach i tam wsiadł ze mną mechanik do samochodu z komputerem podłączonym .Podczas jazdy komputer wyłapywał wszystkie zmiany 1 2 3 D Wszystko się zgadzało nawet z moim prędkościomierzem .Skrzynia działa wszystkie biegi wchodzą ,ale mechanik powiedział że na 99 procent ,ktoś wsadził skrzynię od benzyny i dlatego takie obroty wysokie .
Poszukuję zatem skrzyni CFZ lub CUF lub CUH lub CGA oczywiście pewności nie ma że jak ona będzie wszystko wróci do normy
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i dalej proszę o pomoc ,, ktokolwiek widział ktokolwiek wie"


Ostatnio edytowano czwartek, 22 grudnia 2011, 07:07 przez Kenobi, łącznie edytowano 2 razy
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 00:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
A czy na swojej znalazłeś numer ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 14:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 17:57
Posty: 32
model: caravelle
silnik: 78 kM

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Znalazłem kartkę przy bezpiecznikach i tam jest że silnik AAB a skrzynia CFZ

A w realu jest CUF


Ostatnio edytowano poniedziałek, 26 grudnia 2011, 18:53 przez aaleksiejczuk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 12:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 marca 2011, 18:16
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego ja ze swojego 2,4 zdjąłem skrzynie w sierpinu z racji tego, że potrzebowałem niezawodnosci na długie podróże. Mam kompletną skrzynie i wszystko co z nią bylo. Jesli jestes zainteresowany to prosze o kontakt na PW.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 13:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Rozumiem że sprzedajesz tą skrzynię?
kmlp napisał(a):
Cytuj:
silnik przy zmianie z III na IV wkreca sie chwilowo na 3 tys obrotów ( mam wrazenie ze naped sie rozpina calkowicie ) a skrzynia za moment twardym kopnieciem zapina IV


Witam,
kolego mam ten sam problem tyle ze przy zmianie z 2 na 3. Jak poradziłeś sobie z usterką?
pozdrawiam
kmlp


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 20:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 marca 2011, 18:16
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pacark napisał(a):
jesli występują szarpnięcia trzeba czasami sprawdzic poduszke tylna skrzyni, moze tuleja w niej lata jak żyd po pustym sklepie

Dokładnie tą. Czy moze jak Ci pada alternator to silnik kwalifikujesz jako uszkodzony(czytaj nie nadajacy sie do uzytku)?! W moim przypadku pomogła całkowita wymiana oleju wraz z uszczelką. Innemu koledze poduszka.
Wymienilem skrzynie bo jest to w MOJEJ opini bardzo nieudana i awaryjna jednostka. Jesli są osoby które chcą to regenerować to ich wybór. Ja bym nie polecał...
Gdybym był złośliwy napisałbym
Cytuj:
Ja by coś mam kumpla który robi w Warszawie takie przeróbki,

A co nazywasz przeróbką?! Zdjecie i założenie skrzyni oraz połosiek - standardową procedure wykonywana przy wymianie sprzęgła ?!

Wesołych Świąt życzę, a Tobie kolego w szczególności :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 23:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Nie unoś się tak bo nie ma powodu. Co do przeróbki z automatu na manual, skoro uważasz że ogranicza się to do wymiany skrzyni i półosi to chyba nie mamy o czym gadać :)


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 19:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 17:57
Posty: 32
model: caravelle
silnik: 78 kM

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Widzę ,że nie chcący wywołałem burzę.W moim autku ruszanie jest jakbym ciągnął przyczepkę kilku tonowa pod górę a szarpnięcie jest tylko pomiędzy 3 a 4 biegiem, Mam strasznie wysokie obroty zmiany biegów i to spowodowało udanie się do warsztatu gdzie diagnoza w 99 procentach skrzynia od benzyny.
Któryś z kolegów pisał ,że ma dobrą, którą zdjął ze swojego .Kolego jaki ma symbol zadzwoń do mnie lub napisz a może podaj swój numer

Czy można przy tym silniku założyć inną skrzynię ,żeby wszystko pasowało i żeby jakoś normalnie zaczął jeździć.
Silnik fajnie pracuje szkoda by było go zmieniać.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 26 grudnia 2011, 19:48 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
edytuj posty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 18:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 marca 2011, 18:16
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wyslalem numer telefonu na PW.
Moim zdaniem zalezy od tego, do czego uzywasz autka i jak dlugo chcesz nim jeździc. Moje zostanie ze mna na pewno do konca i dlatego zainwestowałem w zamiane na manuala i generalnie nie oszczedzam na czesciach. Mam multivana, którego używam wyłacznie do dalekich podróży. Jeździłem nim w zeszłym roku po górach Korsyki i ten automat po prostu sie nie sprawdził.
Po miescie natomiast jezdziło sie nim przyjemnie(jak na ten pojazd).
Zmiana na manual to koszt ok 2500-3000 pln (skrzynia, półosie, wybierak, sprzęgło itd). Ja fartownie kupiłem za 1400 calego busa z uszkodzonym silnikiem. Wszystko przerzucilem i po sprzedazy pozostalych gratów wyszedlem na 0pln. Jedyny wydatek to sprzęgło. Nie wiem jak stoisz z mechaniką, ale chyba nikt za mniej niz 800-100 pln sie nie podejmie. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
Jesli zdecydujesz sie na automat to masz na allegro skrzynie za 1000 pln.
Ja swoja oddam Ci za połowe tej ceny. Sam przelicz co Ci sie bardziej opłaca...
Tak czy tak zapraszam na PW. Jak chcesz zmieniac na manuala to mogę powiedzieć Ci co i jak. Jak nie masz nikogo do zmiany, a jestes z mazowieckiego, to mechanik z którym zmienialem skrzynie na pewno sie podejmie.
Automat do odebrania 10 km od W-wy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 21:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 17:57
Posty: 32
model: caravelle
silnik: 78 kM

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję zadzwonię jutro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 stycznia 2012, 18:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 17:57
Posty: 32
model: caravelle
silnik: 78 kM

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Zamykam temat zmieniłem skrzynie na właściwą .
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB