T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 23:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 00:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
cześć - mam pytanie do osób obcykanych w temacie.
a mianowicie ostatnio odkryłem że mam wyciek na pompie sprzęgła ( w kabinie ), pojawił sie płyn,
i zaczęły się objawy typu 5 bieg daje mocniej gazu obroty wzrastają a auto nie ciągnie. czy może to być wina pompy?? pedał wpada do środka, czasem odskoczy a czasem zostaje.
w dodatku jeszcze złamało mi się mocowanie pompy sprzęgła.
kupiłem pompę ate i jutro wymieniam zobaczę co będzie...
mam nadzieje że 2 masa cala :/
auto to t4 syncro 2.5 tdi najechane ma 260 tysi


Ostatnio edytowano sobota, 17 grudnia 2011, 08:35 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
literówki i ortografia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 09:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Gdy ja miąłem uszkodzoną pompę przy pedale jedynym objawem było to, że rano pedał sprzęgła był przy podłodze i trzeba było troszkę czasu żeby się podniósł. Co do ślizgania to raczej będzie coś innego, jak mi mądrzy mechanicy powiedzieli jest to układ Zero Jedynkowy :) i uszkodzona pompa przy pedale może jedynie powodować trudności z wrzuceniem biegu, anie ślizganiem się sprzęgła. W moim przypadku skończyło się na wymianie całego sprzęgła z dwumasem i całą resztą, od tego zabiegu wszystko wróciło do normy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 12:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Gdyby to wysprzęglik ciekł to mogło by się sprzęgło ślizgać ale od cieknącej pompy na pewno nie. Ja myślę że sprzęgło się skończyło, pracowało z dużymi oporami i od tego padła pompa i złamało się mocowanie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 17:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wiec tak. pompa okazała się cala wiec mam oryginalna pompę vw na zbyciu :P okazało się ,że przewód miedziany padł. :/
czy ma ktoś na zbyciu przewód pompy sprzęgła do sprzedania?? nie mam dostępu jeszcze do działu giełda dlatego pytam tutaj.


Ostatnio edytowano sobota, 17 grudnia 2011, 17:49 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort. i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 19:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kup sobie z metra, albo z końcówkami albo jedź gdzieś gdzie zarabiają końcówki i zarób te ze starego przewodu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 grudnia 2011, 18:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wiec tak przewod wymieniony dorobilem z miedzi bo oryginalny aluminiowy z salonie kosztowal 270zl :O
za 30cm powyginanego alu... Wszystko ladnie pospawalem odpowietrzylem i ladnie hula i nawet nie cieknie.
Koszt dorobienia przewodu to 20zl. Objaw slizgania sie sprzegla pozostal czyli jednak 2masa do wymiany :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 grudnia 2011, 18:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Każdy wyciek z układu powoduje problem z wysprzęgleniem, natomiast sprzęgło w stanie spoczynku jest cały czas dociskane przez docisk więc każde ślizganie się związane jest z awarią tamtego układu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 grudnia 2011, 07:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
kefir napisał(a):
Objaw slizgania sie sprzegla pozostal czyli jednak 2masa do wymiany :/


dwumasa nie ma wpływu na ślizganie się sprzęgła, tylko tarcza lub docisk uszkodzone/zużyte


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 15:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli co?? Proponujesz wymienic same tarcze lub docisk?? Czy lepiej wymienic komplet??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 15:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Najlepiej wymienić całe sprzęgło, tarczę, docisk i łożysko.
Albo założyć sztywne koło i sprzęgło od 2.4


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 15:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Raczej zalezy mi zeby zostala 2masa. Bo podobno na sztywnym kole troche sie traci na momecie i jednak glosniej skrzynia chodzi. Majac na mysli cale sprzeglo mowisz tez o 2masie czy zostawic w spokoju 2mase i wymienic to co napisales czyli tarcze, lozysko i docisk?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 15:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jeśli siłownik sprzęgła jest zintegrowany z łożyskiem to on może powodować ślizganie sprzęgła, a co do zmiany na sprzęgo od 2,4d to lepiej zkupić dedykowany kit z Valeo na jednomasie, utraty momentu nie będzie bo w jaki niby sposób, czasem faktycznie skrzynia bardziej hałasuje,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 16:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hmm to juz szczerze zglupialem i nie wiem co mam z tym fantem zrobic, po nowym roku oddam do mechanika zeby przetrzepal skrzynie i sprzeglo i powiedzial co z tym fantem zrobic czy zmieniac same tarcze na 2masie czy zakladac caly nowy komplet czy tez zalozyc kit valeo :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2011, 16:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wszystko zależy co jest uszkodzone, po rozebraniu będzie widać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 grudnia 2011, 12:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
bez zajrzenia nie da się postawić 100% diagnozy, w 2.5TDI łożysko oporowe jest zintegrowane z wysprzęglikiem ( nazywa się to wysprzęglik łożyskowany - poczytaj forum jest wszystko opisane )
ja bym przy syncro i do tego z silnikiem AXL dwumasy nie wywalał, szkoda skrzyni
ogólnie musisz się po prostu zastanowić nad wymianą dwumasy po jej sprawdzeniu, bo ogólnie w TDI wyciągnąć skrzynię to porażka, a w syncro to już w ogóle masakra, więc jeśli dwumasa będzie miała nawet niewielkie luzy to lepiej ją wymienić niż za jakiś czas znowu płacić za wyjmowanie skrzyni


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB