T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 07:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 16:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Hej chłopaki, otoż głupota nie boli i chyba przedobrzyłem..... Zmieniłem piątkę z 34/45 na 28/40.
Zabieg poszedł bezboleśnie dzięki wskazówką Mikoliego i instrukcji od a do z którą znalazłem na forum myturbodiesel.com

Zalałem olejem, wlałem tyle samo co spuściłem
Uprzedzając Wasze pytania: nie biłem młotkiem po skrzyni, nie podkładałem śrubokrętów między koła itp itd.
Do zdejmowania kół używałem profesjonalnych ściągaczy, tak samo z nabijaniem - koła były nabijane przez drewno i brąz. Przy odkręcaniu i dokręcaniu głównych śrub do kół V biegu (80Nm - koła dokręcane dynamometrykiem) nie było żadnych zgrzytów, również poszło bez problemów, ogólnie wszystko poskładane jak należy

Odpaliłem maszyne i jade na próbe - wrzucam 3 bieg - czuć na lewarku zazębienie się trybów <szok> <szok>
8km dalej na mieście - dwójka nie mogła wejśc beksa
później jedynka też tak z oporem wchodziła
Za to piąty bieg wchodzi tak jak pozostałe dotychczas bez żadnych problemów beksa
No to jeździmy dalej, czwórka bez problemów, trójka czasem z oporem, dwójka jak chce i jedynka też - ale już lepiej <33> <33>

Na dodatek jeszcze troche rzęzi skrzynia na biegu jałowym czego wcześniej nie było aż tak strasznie słychać.... beksa

Powiedzcie mi co to może być?? czy to kwestia "ułożenia się wszystkiego"??
zrobiłem tylko 20km, może jeszcze olej nie rozlał się dokładnie po całej skrzyni??
Niby wszystko ok, ale przed tym zabiegiem biegi chodziły jakbym nim wczoraj z salonu wyjechał beksa


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 19:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
No na pewno nie jest to kwestia oleju, ja zalewałem suchą skrzynię po rozbiórce i wszystko od początku śmigało bez problemu. No chyba że za mało go wlałeś ale to musiał byś wlać dużoooo za mało. Dziwna sprawa, nie dostało Ci się nic do skrzyni? Nie ruszałeś cięgien? Nie uderzyłeś przypadkiem w wałek który porusza widełkami V biegu albo nie ruszałeś nim na siłę?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 20:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Biegi w górę źle wchodzą czy w dół, bo jak przy redukowaniu to sprężyny na synchronizatorach do wymiany


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 20:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Nic nie biłem, nic na siłe, Mikoli mi powiedział wszystko od a do z więc wiedziałem co mam robić
Ale dlaczego nagle po wymianie zaczynają się takie cuda??
Jedynka troche przystawia ale to zależy kiedy, dwójka raz mi tylko opór zrobiła ale weszła
A trójka to czuć na lewarku zazębienie się trybów beksa


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 23:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Krzysiu zadałem pytanie,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 23:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
raczej w górę, czyli z 1 na 2 itd :P

P.S mysle jeszcze nad całym wybierakiem czy się coś nie popuściło, ewentualnie te głupie kulki i zarazem niecodzienny zbieg okoliczności <55>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To jak w górę to nie to co myślałem, a olej jaki zalałeś


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 23:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Olej ten co był, czyli Maxus 75w90 normy VW ma :P
Chemik, ale wcześniej przed zabiegiem wszystko grało jak trzeba <01>
A co miałeś na myśli??


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 23:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Powiem ci tak robiłem skrzynie i gościowi biegi przestały wchodzić po ostrym wyjściu w zakręt, więc najpierw wszystkie poduszki i inne pierdoły wymieniłem zanim rozebrałem skrzynię, spręzynki w synchronizatorze


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 08:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Trasa Gorlice - Krosno pokonana i:
Niby spoko, ale lekki opór 2 i 3 czasem stawiały
W połowie drogi wydarłem z pod pedałów dywanik i

WSZYSTKO GRA <33> <01> czyli na to wygląda że brakuje mu tych 2cm więcej do całkowitego wysprzęglenia, a dodatkowo mam jeszcze wytłumienie pod gumową wykładziną, wiec w sumie ok 3,5cm <01>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 09:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
To ciut linkę wyreguluj i będzie git!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 09:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Hydrauliczne mam :P
Jeszcze jest taka sprawa że klocki mam zjechane na 0 praktycznie i płynu jest troche ponad minimum, w czwartek zakładam nowe tarcze hamulcowe + klocki i pokusze sie o wymiane płynu hamulcowego jeszcze. Czas pokaże co to jest :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2011, 21:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
hmm.. Panowie jestem po ponad 500km od zabiegu i wszystko działa <33>
jeszcze w poniedziałek wyczaiłem sposób, że jak mocniej przyciągne lewarek do siebie podczas redukcji z 1 na 2 i podczas wrzucania 1 to jest super wszystko bez żadnych oporów. Później natomiast jak redukowałem z 1 na 2 to z jedynki dawałem szybko lewarek w położenie N i zaraz wrzucałem 2 i też wszystko gra (na wolnych i na wysokich obrotach) <33> Trójka już się uspokoiła na dobre, czwórka i piątka bez zarzutu.
Jak wyjechałem z Krakowa wszystko zaczęło działać tak jak po staremu <bezradny> Poplątałem się jeszcze po Gorlicach i na prawdę wszystko hula... <bezradny> moja teczwórka to skończona idiotka.... musiała mi stracha narobić :P Oby tak dalej <01>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2011, 21:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Krzychu a teraz powiedz mi jaka jest realna różnica między fabryczną a tą co teraz masz "piuntką"

Chodzi mi o:
1. Przyspieszenie
2. Spalanie
3. V Max


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2011, 22:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To ciekawe co piszesz, podejrzewam że miasto Kraka tak na nią wpłynęło, byś i nie dałeś znać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2011, 22:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
chemik211 napisał(a):
podejrzewam że miasto Kraka tak na nią wpłynęło


Ta.... Krzysiek przyjechał, posprzątał pod Smokiem i to zadziałało lepiej niż najlepszy oleum w skrzyni ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2011, 22:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
chemik211 napisał(a):
To ciekawe co piszesz, podejrzewam że miasto Kraka tak na nią wpłynęło, byś i nie dałeś znać

Służbowo byłem <up>
No ciekawe, nawet bardzo ciekawe.... zobaczymy co dalej maszyna pokaże :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2011, 22:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Bo z tego co wiem to zawsze przed śmiercią się poprawia <53>


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB